Suvine rännak läbi Eesti. 1 peatus Kihnu tuletorn

Esimeseks pildistamise paigaks valisin armsa Kihnu tuletorni. Kihnlased ise ütlevad majaka kohta puak. Eesti keeleski on kasutusel sõna tulepaak, mis tähistab sadama liitsihi meremärki või väikest tuletorni, mis päris majaka mõõtu välja ei anna. Küllap paagi sõna pärineb jällegi valgusallika kütusemahuti nimest.

Helistasin Ellyle, kes majakat kamandab ja lubasin ta kodust peale võtta. Modellidega paistis alguses kitsas olevat. Õnneks lahenes küsimus käigu pealt. Rabasime Elly hoovist kamba turiste kaasa, kes olid lahkesti nõus pildile tulema. Eks neil olid ka kasud sees. Iga päev ju ei lasta päikeseloojangu aegu tuletorni tippu ronida.

Kihnu majaka juures olen palju kordi käinud, piltegi leidub erinevaid. Selle käigu õnnestumiseks vajasin vaid üht kaadrit, kus rahvas loojuva päikese valguses torni platvormil vaadet naudib. Pilt saigi tehtud, mina platvormi piirdel kõõlumas ja rahvas loojangu poole vaatamas. Ülejäänud pildid leidsin arhiivist.

Töö sai tehtud, kuid laev tagasi mandrile väljus alles hommikul. Allesjäänud suveõhtut kasutasin sõprade külastamiseks. Öö veetsin Kase talu suvemajas.

Esimene laev väljus varahommikul peaaegu ilma reisijateta. Peegelsile meri läbi pilvede kumava päikse pehmes valguses lausa sundis veel midagi ette võtma. Piltidega ei õnnestunud mõnusat õhkkonda edasi anda, filmisin hoopis 43 minutilise "Slow TV" klipi aja kulgemisest.

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Loe veel:

Kihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev Mihkelmaa

Suvine rännak läbi Eesti. Sissejuhatus

reede 03. mai 2019

Eelmisel suvel tegin lõunapoolsele Eestile ja saartele tiiru peale. Pildistasin tööstuspärandiobjekte, mis osalevad Interreg EstLat programmi projektis "Industrial heritage".

Tellijateks olid Lääne-Eesti Turism, kes koordineeris Lääne-Eesti pildistamist ja Valgamaa Arenduskeskus, kes koordineeris Lõuna-Eesti pildistamist.

Täna alustan uut blogide sarja "Suvine rännak läbi Eesti". Reis tuleb päris pikk, teekonnale jääb 31 peatust. Mõne paiga kohta jätkub juttu rohkem, teistele jälle vähem.

Lähenesin kogu projektile mulle omase tempoga, seetõttu kulus kõikide objektide pildistamiseks 8 päeva. Tegelikult luiskan veidi, läänepoolsete paikade külastamine jagunes seitsmele päevale. Mõnikord alustasin õhtupoolikul ühest objektist, järgmise päeva sõitsin ringi, ööbisin kusagil ja pildistasin järgmisel hommikul veel ühe objekti. Saartele minek võtab paraku rohkem aega, kui maismaal ringi tuiskamine. Lõuna-Eesti 14 objekti mahutasin 3. päevale.

Teoreetiliselt võiks kõik paigad veel kiiremini läbi sõita, kui kaardil paiknevate punktide vahel kõige lühemad teed valida. Minu logistika sõltub lisaks vahemaadele ka päikesest. Iga hoone puhul pean valima pildistamise kellaaja päikese asendi järgi fassaadi suhtes. Kaks objekti võivad olla üksteisele väga lähedal, kuid pildistada saan neid erinevatel aegadel. Seepärast jäävad minu teekonnast kaardile pigem sik-sakid, kui sirged jooned.

Mitme objektidega tööde puhul teen kõigepealt kaardi ja märgin punktide juurde parimad pildistamise ajad. Järgmiseks koostan pildistamise ajakava ja kooskõlastan selle objektidel olevate inimestega. Aegade klapitamine toob kaasa muudatusi, eriti tööde puhul, kus tuleb modelle kasutada. Selle projekti kaart sai üsna kirju.

Tellijad soovisid piltidel ka inimesi näha ja kutsusid läbi sotsiaalmeedia peresid modellideks. Paljudesse paikadesse leidsimegi modellid või kasutasime kohapealset rahvast. Kõik pildid sündisid sel samal hetkel improviseerides. Peamiselt mängisid kõik pildistatavad huvitatud külastajaid ja asjatasid mõne objekti või eksponaadi juures.

Ja veel - ilmaga vedas suurepäraselt. Kogu projekti aega sattus ainult üks vihmane päev.

Niisiis asume nüüd rännakule läbi suvise Eesti.

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!