Telefoni, kompaktkaamera ja peegelkaamera erinevused

Jätkuvalt on väga popp omada peegelkaamerat, mis paistab olema igaühel, kes vähegi pildistada tahab. Teiseks valikuks jääb kompaktkaamera või hübriidkaamera, mille kõrvale on tänaseks väga jõuliselt tõusnud telefoniga pildistamine. Milline pildimasin siis valida tuleks?

Kontseptsioon


Kompaktkaamera
on mõeldud kasutajale, kes pildistamisest suurt midagi ei jaga ja oskab vaid enam-vähem õige suuna valida ning nupule vajutada. Kõige muu eest kannab fotokas ise hoolt ja üritab olukorrast keskmiselt rahuldava kaadri kokku mätsida. Igapäevaelus pole rohkemat vajagi.

Telefonikaamera eesmärgid on sarnased kampaktkaamera omadega, kuid nende teostamiseks on väga vähe mänguruumi, sest telefoni korpusesse mahtuv kaamera peab olema eriliselt väike.

Peegelkaamera omanik teab ise, mida ta pildil näha tahab ja oskab selle ka enda fotoaparaadile õige seadistamise abil selgeks teha. Fotokaamera aitab enda mõõtmissüsteemiga fotograafi tegemistele kaasa ja ütleb talle, millised valgusolud hetkel valitsevad. Kui pilt välja ei tule, on põhjuseks pildistaja vähesed teadmised või fotoaparaadi võimete ülehindamine.

Kuhugi peegelkaamera ja kompaktkaamera vahele sobitavad ennast hübriidkaamerad, mis üritavad ühendada taskukaamera väiksust ja kergust ning peegelkaamera jõudlust. Paljudele nad meeldivad, mulle mitte eriti. Hübriidi fännid ütlevad, et selles kaameratüübis ongi tulevik ja peegelkaamera on määratud väljasuremisele. Täna on mul veel raske neid uskuda, esimesed märgid siiski viitavad sellele.

Reaalsus pole muidugi nii must-valge ja kaameratüüpide vahele jääb palju erinevaid halltoone. Parimad kompaktkaamerad ja hübriidkaamerad ei jää kvaliteedilt kuidagi alla kodukasutaja peegelkaameratele ja mõnes nüansis ületavad neid. Samuti on laiatarbe peegelkaameratel olemas täisautomaatne seadistus, mis kõik toimingud pildistaja eest ära teeb.

Konstruktsioon


Kompaktkaameral, hübriidil ja telefonikaameral jõuab valgus läbi objektiivi otse sensorile. Ekraanilt saab vaadata, milline pilt välja tuleb.

Peegelkaameral on objektiivi ja sensori vahel peegel, mis suunab valguse pildiotsijasse. Kui sealt sisse vaadata, näeb täpselt seda, mis läbi objektiivi paistab ja pildile jääb. Tavaolukorras pole see kuigi oluline omadus, sest kodukasutaja on harjunud pildistamise ajal ekraani vaatama ja ei vajagi alternatiivset lahendust. Tegelikult peitub just selles peamine eelis.

Objektiivid


Peegel- ja hübriidkaamerate objektiivid on vahetatavad, kompaktkaameratel mitte. Telefonidele käivad külge erinevad lisaobjektiivid, mida võiks pigem mänguasjadeks nimetada.

Kõige rohkem objektiive toodetakse peegelkaameratele, kasutajal on rohkem valikuvõimalusi. Teisalt saab neist võimalustest igavene nuhtlus rahakotile, sest alati on midagi juurde vaja ja see miski ei maksa vähe. Seebikatele ettekruvitud objektiivid on suure suumiga ja teevad selle juures üsna häid pilte. Isegi objektiivi stabilisaatorid on uskumatule head.

Hübriidkaameratel vahetatavate objektiivide valik on peegelkaamerate omast oluliselt väiksem.

Millist kaameratüüpi valida?


Igapäevaelus tuleb ette üsna vähe olukordi, kus hea kompaktkaamera hakkama ei saa. Kui soovid, leiad tema menüüst täpselt samad funktsioonid nagu peegelkaameral. Kõik on lihtne, loogiline ja kasutajasõbralik. Pole vaja eraldi fotokotti ega muud varustust kaasas tassida. Pistad karbi taskusse ja ongi pildimure lahendatud.

Kindlasti ei vasta tõele laialt levinud arvamus: "peegelkaamera teeb ilusamaid pilte". Pilte teeb ikkagi pildistaja, mitte fotokaamera. Hea fototehnika loob eeldused paremate piltide saamiseks, kuid enamik peegelkaamera omanikke ei oska kõiki tema võimalusi kasutada. Seetõttu lähevad tuliuue peegelkaamera omaniku pildid hoopis viletsamaks. Tuleb palju pildistada ja uusi teadmisi omandada, et selle ostu väärtus fotodel näha oleks.

5 head põhjust


Kui sa oskad leida 5 head põhjendust, miks sul on peegelkaamerat vaja, siis vali peegelkaamera. Muul juhul pole see mõistlik investeering.

Mõned põhjused peegelkaamera valikuks:

  • Minu kompaktkaamera tehnilised võimalused pole piisavad.
  • Soovin näha täpselt seda, mida pildistan.
  • Fotokaamera peab reageerima kohe, kui päästikule vajutan.
  • Vajan kiiremat sarivõtet.
  • Tahan kasutada erinevaid objektiive.
  • Mulle meeldib väike teravussügavus.
  • Soovin head töökindlust ekstreemsetes oludes.
  • Vajan ülikiireid ja väga pikki säriaegu.
  • Tahan kõiki seadeid ise määrata.
  • Minu reisikott on liiga kerge.
  • Minu rahakott on liiga raske.

Kui soovid tõeliselt head kompaktkaamerat, mis liigselt ruumi ei võta, siis võta.

Aus ülestunnistus


Enamuse enda pere pilte teen telefoniga, kõige parem kaamera on see, mis vajalikul hetkel käeulatusse satub.


Kui soovid oma uut kaamerat tundma õppida, pakun individuaalkoolitust. Kirjuta info@olev.ee.

Kui soovid minu fotonõuandeid, liitu Facebooki grupiga Fotograaf Olev Mihkelmaa fotokool.

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Loe veel:

 

TOP 10 parimat pilti

teisipäev 23. jaanuar 2018
Teema: Esindusfoto

Varasemas blogis palusin abi parimate piltide valimisel. Nüüd on sellest nädal möödas ja paras aeg kokkuvõtteid teha. Kokku sain teada 74 inimese eelistustest. Seda oli palju rohkem, kui oskasin loota. Olen teile väga tänulik, et aega leidsite!

Sain teada, et hindajate eelistused on väga erinevad. 66. pildist ei saanud ühtegi häält vaid 8 fotot. Samas kujunesid välja selged liidrid ja neile lisaks suur hulk pilte, mis meeldisid paljudele, kuid ei kerkinud kõrgetele kohtadele. Tervelt 30 pilti said vähemalt 5 häält. Enne küsitlust uskusin pigem väiksema hulga piltide esile kerkimist.

Minu enda eelistused langevad saadud tulemusega ühest küljest kokku. Võitnud piltide seas pole ühtegi, mida ma ise kõrgelt ei hindaks. Samas jäid mõned minu lemmikud üldse ilma häälteta või meeldisid vaid paarile inimesele.

Lisaks sain kinnitust, et fotograafiaga isiklikult seotud inimesed hindavad pilte teistest erinevalt. Nende "rikutusest" tulenevalt on see ootuspärane. Just sellepärast on oluline teada ka nende arvamust, kes igapäevaselt ei pildista ja kelle valikud on mõjutamata tehnilistest üksikasjadest. Lisaks on mul tunne, et hindajad on eneselegi märkamatult valinud oma unistusi.

Aga nüüd tulemustest.

Esimese koha pärast võistlesid tasavägiselt kaks pilti. Kui esimeste tulemuste põhjal oli liidripositsioonil pilt nr 10, siis südikalt liikus temast mööda pilt nr 66.

1. koht
pilt nr 66
36 häält

Klassikaline Haapsalu promenaadi vaade soojal suveõhtul. Ilmselt väljenduvad selles pildis eestlase unistus soojast suvest ja romantilisest promenaadist.

2. koht
pilt nr 10
29 häält

Rahvusromantiline vaade taluõuele, kuhu tahaks linnakära eest pageda Sepa-Jaani Puhkemajast.

3. koht
pilt nr 57
19 häält

Minu enda lemmikpilt eelmisest hooajast. Jällegi sume suveõhtu ja hoone, mis mulle väga meeldib. Eesti Rahva Muuseum.

4. koht
pilt nr 4
17 häält

Mõnus kohviku keskkond Helsingi Hiltonist. On lihtne ette kujutada, kui hea võis olla seal lauas kohvi juua. Tegemist on tootefotoga, lauad ja toolid.

5. kohta jagavad kaks pilti

5. koht
pilt nr 43

16 häält

Ehe maasaun Kihnu saarelt, mis lausa kutsub vihtlema.

5. koht
pilt nr 59
16 häält

ERM talvel. Fund Ehituse suurobjekt.

6. koht
pilt nr 56

15 häält

ERMi parkla on sama efektne, kui maja ise.

7. koht
pilt nr 44

13 häält

Wendre voodikollektsiooni foto, mida saab näha Pärnu tehase peaukse juures kahe korruse kõrgust seina kaunistamas.

8. kohta jagavad neli pilti

8. koht
pilt nr 23

12 häält

Koerte kaelarihmad, meeleolupilt tootekataloogile.

8. koht
pilt nr 30

12 häält

Kirsikompott omas keskkonnas.

8. koht
pilt nr 49
12 häält

Esimene tööstusfoto selles pingereas.

8. koht
pilt nr 55
12 häält

ERMist on mul ilmselt kõige rohkem õnnestunud fotosid ühe objekti kohta.

9 kohta jagab kaks pilti

9. koht
pilt 17
11 häält

Esimene kinnisvarafoto jõudis 9 kohale.

9. koht
pilt 64
11 häält

Superministeeriumi puhkeala, minu jaoks kaks ühes. Fund ehitas ja Standard sisustas.

10 koht
pilt nr 51

10 häält

Fortumi elektrijaam Pärnus, uhke kompleks nii seest kui väljast.

Kui soovid mind pildistama kutsuda, kirjuta info@olev.ee!

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Vaata veel:

 

Palun sinu abi piltide valimisel!

teisipäev 16. jaanuar 2018
Teema: Esindusfoto

Kui ma ise enda parimaid pilte välja valin, on see minu enda eelistus, mida mõjutavad erinevad asjaolud. Näiteks, kui põnev oli mul neid pilte teha või millist eeltööd pildistamine nõudis. Minu valikut mõjutab suur hulk väiksemaid pisiasju.

Seepärast ootan suure huviga sinu arvamust ja eriti seda, kas see on minu omast erinev või samasugune. Mulle on väga oluline teada, millised pildid sulle meeldivad.

Leia allolevate fotode hulgast üks või mitu lemmikpilti ja saada piltide numbrid minu meilile info@olev.ee.

Suur aitäh abi eest!

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

1	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa2	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa3	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa4	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa5	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa6	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa7	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa8	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa9	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa10	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa11	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa12	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa13	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa14	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa15	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa16	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa17	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa18	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa19	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa20	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa21	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa22	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa23	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa24	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa25	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa26	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa27	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa28	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa29	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa30	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa31	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa32	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa33	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa34	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa35	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa36	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa37	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa38	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa39	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa40	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa41	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa42	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa43	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa44	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa45	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa46	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa47	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa48	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa49	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa50	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa51	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa52	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa53	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa54	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa55	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa56	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa57	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa58	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa59	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa60	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa61	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa62	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa63	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa64	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa65	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa66	Turundusfoto	Foto: Olev Mihkelmaa
 

Veneetsia

laupäev 11. november 2017

Kas see oli reis või hoopis unenägu? Täna järele mõeldes usun pigem viimast võimalust. Kindel võin olla ainult selles, et asusin üksinda teele ühel teisipäeva õhtul ilma selge eesmärgita. Vastikult pime ja vihmane ilm ei andud palju lootust oma teel midagi paremat leida.

Hommikul kell 6 leidsin ennast Varssavis, kus valitses veel hullem vihm ja pimedus. Värskendasin ennast kohviga ja mõtlesin, kuhu edasi suunduda. Teele asudes leppisin endaga kokku, kuhu iganes ma ei läheks, kohal pean olema kolmapäeva õhtuks.

Tõsisemalt kaalusin Bukaresti, mis kilomeetrite poolest asus lähemal, ajaliselt aga kaugemal. Mõtlesin veel Viinile, Prahale ja Berliinile, aga need tundusid liiga lähedal. Lõpuks leidsin Veneetsia ainult 13 tunnise sõidu kaugusel olevat ja alustasin kiirteede rägastiku läbimist, mis mind üle Alpide viisid. Õhtul üheksa paiku jõudsin Santa Croceile. Enesetunne paistis siiski liiga unenäoline, et veel samal õhtul linna avastama minna.

Järgmise päeva hommik tähendas väikest pusimist auto parkimisel ja rongipileti hankimisega Mestre raudteejaamast. Veneetsia algas minu jaoks sellest hetkest, kui astusin platvormile ja kuulsin kõlaritest "Venezia Santa Lucia". Veerand tundi hiljem olin ühes täiesti tavalises suurlinna raudteejaamas, mis ei paistnud millegi poolest unenäoline. Unenägu algas jaamaesiselt väljakult.

Nägin enda ees hommikuses uduvines Canal Grande rahutut veepinda ja tohutut sagimist kanalil ja kallastel, kus tunglesid turistide hulgad. Ma polnud seal sugugi üksi ja võtsin aega seda melu jälgida. Kõigil oli vaja selfisid teha samal ajal, kui nad oma tohutuid kohvreid üle Ponte degli Scalzi venitasid, et neid järel lohistades linna tänavate rägastikku kaduda. Läksin nendega kaasa ja keerasin teisele kaldale jõudes sipelgarajalt kõrvale, nii sain ennast jälle vabamalt tunda. Vaiksed kõrvaltänavad pole peateedest sugugi halvemad.

Käikudes ja võlvialustel ekseldes püüdsin vähehaaval enda Veneetsiat leida ja kogu muinasjuttu talletada. Kollakad majad roheliste aknaluukide ja üle kanalite tõmmatud pesunööridega, vanad tänavavalgustid ja marmorist tahutud nimeplaadid uste kõrval. Stiilselt hooletu ja väljapeetult räämas kõrvaltänav lõpeb mõne kitsa kanaliga või suubub veel kitsamasse käiku, kust läbimahtumiseks pean kõhu sisse tõmbama.

Kuigi pingutan tugevalt, et ära eksida, leian ennast varsti Ponte di Rialtolt. Veel natuke püüdlikku eksimist ja jõuan San Marcole, kuhu kiiremad turistid on pikkadest selfie peatustest hoolimata, enne mind kohale jõudnud.

Need, kes pole ennast restoranidest eksitada lasknud, looklevad sadu meetreid pikas ussitaolises rivis ühe sakilise fassaadiga maja poole, mis nad mõne aja pärast teisest küljest uuesti väljakule poetab. Leian seal niigi palju inimesi olevat ja otsustan enda kohalolekuga seltskonda mitte täiendada. Väiksemadki kirikud Veneetsias lausa ägavad vana kunsti raskuse all, nende suursuguste väärtuse nautimiseks pole vaja tundide kaupa ussimängu mängida.

Märkan hoopis, et minu fotokott ja statiiv on imelikul kombel raskemaks muutunud ja üldse on keeruline aru saada, mis häda pärast ma kogu seda kola endaga kaasa vean. Minust targem inimene oleks võtnud kaasa ainult kaamera ja fiksobjektiivi, millega ta tegelikult pildistab ning kogu ülejäänud kolu ilusti hoiule pannud. Nii kipub ikka olema, kui plaanid on tegudest suuremad.

Selle peale istun veebussi ja naudin mõnusat tunnikest vapuretto liinil number 2. Puhkepaus annab uut jaksu ekslemiseks kõrvaltänavatel ja seisva veega kanalite kallastel, kuniks raudteejaama tagasi jõuan. Kalaturule jään paraku hiljaks, kalad on juba läinud aga lõhn õnneks veel mitte.

Unenägu polnud pikk, aga muutis unistused palju reaalsemaks. Kindlasti tulen tagasi ja vaatan seda imelist paika, kuni ta muutub palju tõelisemaks ja näitab kõiki enda salasoppe.

Veneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev MihkelmaaVeneetsia Foto: Olev Mihkelmaa
 

Wendre saladused

Kas sa oled näinud Wendre kaubamärgiga patja või tekki? Muidugi oled! Aga voodit või diivanit? Muidugi mitte ja mina ka pole. Ometi olen juba mõnda aega neid pildistanud.

Täpsemalt pärinevad tooted ühelt Wendre tütrelt, ühtegi logo pole ma nende peal näinud. Seekord sain loa fotod bogisse üles riputada ja teistelegi näidata, millise tulemuseni meeskond kahepäevase töö järel jõudis. Kus pildid tehtud on, seda ma teile küll ei ütle, aga see paik asub Pärnus ja teisel korrusel, ruumi ühest otsast teise kõmpimine võtab vähemalt minuti jagu aega.

Minu kanda oli seekord kõige lihtsam osa ehk pildistamine. Stilist ja laopoisid pidid see-eest rohkem pingutama. Toodete lahtipakkimine ja pildile seadmine koos kokkupakkimisega jaotus neljale päevale. Kogu eeltöö võttis muidugi oluliselt rohkem aega.

Iga lavastuslik foto koosneb 12 erineva heledusega kaadrist, väga heledast kuni peaaegu mustani. 12 algfaili liidan hiljem arvutis üheks fotoks. Sellise tehnikaga võin pildistada loomulikus valguses ilma kvaliteeti kaotamata ja saan mõnusalt pehme tulemuse.

HDR-tehnoloogia kasutamist alustasin 3 pildi kombinatsioonist, kus üks foto on tavalise heledusega, teine heledam, kolmas tumedam. Ajapikku olen jõudnud 12 erineva kaadrini. Vahel kasutan ka 15 algfaili, mis katavad kogu silmaga nähtava valguse vahemiku. Selline piltide hulk aitab üle saada inimese silma ja digikaamera erinevustest, sest kaamera nägemise ulatus jääb inimsilmast oluliselt väiksemaks.

Wendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaWendre voodite pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Elu parimad pildid

Fotokooli lõpetamisel rääkis õpetaja meile: "Praegused lõputööd on teie elu parimad pildid üsna pikaks ajaks, sest lähiajal teil vaevalt õnnestub mõnda pildistamisse nii palju aega ja energiat panustada". See mõte tegi mind veidi kurvaks - kas tõesti tuleb nüüd hakata tegelema millegi vähem väärtuslikuga ja teha pilte kuidagi vähem pühendunult? Olen alati mõelnud, et see ei peaks nii olema, iga tööd tehes tuleb anda endast parim. Pildistada just nii, et iga järgmine pilt oleks sinu elu parim.

Pole vahet, mida ma pildistan, iga tööga kasvavad kogemused, arenevad oskused ning fotograafi nägemus. On loomulik, et iga järgmine töö peab olema eelmisest millegi poolest parem. Paremus võib peituda väikestes pisiasjades, mis on peaaegu märkamatud, kuid mitme aasta peale kokku paistab erinevus selgelt silma.

Eesti Rahva Muuseumi suviseid vaateid jäädvustades tundsin, et need on kindlasti minu elu parimad pildid. Parimad, kuni järgmise pildistamiseni.

Eesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev Mihkelmaa
 

Stockholmis tooteid pildistamas

kolmapäev 06. september 2017

Nagu olen varem kirjutanud, meeldivad mulle hotellitoad ja nende pildistamine. Paraku kipuvad Eesti hotellid juba otsa saama. Otsas on just sellised hotellid, kus uut Standardi mööblit leidub. Nii ei jää muud üle, kui natuke merd sõita või lennata just neisse kohtadesse, kus veel leidub pildistamata mööblit. Usutavasti võtan üsna pea mõne pildistamisretke ette, kuid neil piltidel on näha Radissoni numbritoad, millest avaneb vaade Stockholmi keskraudteejaamale.

Eestis eemal asuvate objektide pildistamine nõuab tõsisemat ettevalmistamist, sest kõik ajalised kokkulepped vajavad täpsustamist ja täiendavat kontrolli. Sellel pildistamisretkel külastasin kokku viite erinevat hotelli kolmel päeval.

Natuke rohkem tähelepanu nõuab logistikagi. Kuidas jõuda kõige efektiivsemalt pildistamispaikadesse ja millise ajavaruga tuleb objektide vahel liikudes arvestada. Rootsi pealinna transpordisüsteem on muljetavaldav ja toimib väga hästi. Kui sinna uuesti tööreisile lähen, julgen graafiku veel täpsemaks planeerida. Metroo ja rongiühendused töötavad suurepäraselt. Paraku Lufthansa lend hilines tagasi tulles ainult 16 tundi.

Hotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Stockholmis Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kuidas pildistada head kinnisvarafotot?

Nende Viimsis asuvate majade pildistamisel olen kasutanud mitmeid võtteid, mis pildid paremaks muudavad. Objektiivsetel põhjustel on mõni põhimõte ka rakendamata jäänud.

Õige ilma valik

Hea foto vajab õiget ilma. Kõige parem, kui päike paistab läbi õhukeste pilvede ja annab mahedat valgust. Viimase aja heitlikke ilmaolusid vaadates pean pigem õnnelik olema, kui lausvihma ei kalla. Ehitusettevõtetele pildistades saan aega vabamalt planeerida ja sobivat ilma oodata. Kinnisvarafotod on palju ajakriitilisemad ja peab vahel leppima sellise ilmaga nagu parasjagu on. Pildid lihtsalt tuleb valmis saada ja objekt müüki panna.

Kellaaja valik

Õige pildistamise kellaaeg on siis, kui päike langeb hoone fassaadile 15-45 kraadise nurga all. Pildistamise aega planeerides vaatan objekti asendit Google Mapsist, Maa-ameti kaardiserverist või Sunsurveyor äpist. Uute objektide puhul pole sellest alati kasu, sest kaardile kandmine võtab aega. Vajadusel saan asendinfo tellija käest.

Kui päike paistab fassaadiga risti (90 kraadi), muudab see pildi "lamedaks" ja tulemus ei jää nii hea. Kui päike paistab vähem kui 15 kraadise nurga all, võivad räästa- või mõne teise eenduva osa varjud seinal häirivaks muutuda.

Kui planeeritud ajakava või fassaadi asend ei võimalda sobivat pildistamise kellaaega valida, piisab ka sellest, kui päike lihtsalt fassaadile paistab. Pimedal aastaajal ei näe mõni fassaad üldse päikest, niisugusel puhul peaks valima aja, kus päike ei paistaks vastassuunast.

Haljastus

Rohelus ja muru või pigem selle puudumine on eelkõige uusarenduste probleem. Eriti drastiliselt on seda näha kolmel esimesel pildil. Haljastuse asemel tuleb pildi saamiseks mudas sumbata ja valida pildistamisnurk, kust võimalikult vähe soppa näha oleks. Parem kui neid pilte ei peaks üldse tegema aga maja välisilme näitamisest loobuda ka ei saa.

Osaliselt puuduva muru saab järeltöötluse käigus kõrvalaladelt kloonida. Täielikult puuduvat haljastust töötlusega tekitada siiski ei saa. Tehniliselt on see muidugi võimalik, kuid jätab objektist eksliku mulje.

Elu aias

Koos inimtegevusega tuleb aeda elu. See võib väljenduda maitsekates lillepeenardes ja pügatud hekkides, samuti murul vedelevates mänguasjades ja ehitusprahi hunnikutes.

Pildistamiseks tuleks kõik liigne kokku korjata ja alles jätta ainult see, mida ära võtta ei saa. Ainult üksikud maitsekad kujunduselemendid nagu esemed terassiaval või mõned mänguasjad liivakastis, võivad pildile lisaväärtust anda.

Kuulutusi lehitsevad ostjad tahaksid pigem ette kujutada, kuidas neile ühes või teises majas elada meeldiks, mitte praeguse omaniku maist vara kokku lugeda.

Välgud või HDR

Õues pildistamiseks pole hea ilma korral mingeid erilisi nippe vaja ja saab hakkama ka üheainsa päästikule vajutusega. Siseruumides tuleb midagi paremat välja mõelda, sest valguse erinevus akna ja sealt paistva maastiku ning toa pimedate nurkade vahel on liiga suur. Laialdasemalt kasutatakse selleks välklampe ja valgustatakse ruume nende abil. Pilt saab tehtud ühe kaadriga ja valgus on võrdlemisi ühtlane. Järeltöötlusele kulub üsna vähe aega.

Mina lähtun loomulikust valgusest ja sisekujundaja tööst, kes on planeerinud valgustite asukohad ja seeläbi valguse levimise ruumides. Loomuliku olukorra säilitamiseks pildistan 9-12 kaadrit üheastmeliste erinevustega täiesti tumedast kuni helevalgeni. Saadud pildid liidan hiljem arvutis kokku ja saan ühtlase pildi. Kõik pildid lasen lisaks Photosopist läbi ja kohendan vajalikke detaile või valgust.

Minu eesmärgiks on saada võimalikult hea ja ahvatlev tulemus, samas püüan jääda realistlikuks.

Kinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKinnisvarafoto pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kiired pildid hotellitoast

Kui palju aega kulub ühe hotellitoa pildistamiseks? Minu vastusevariandid jäävad vahemikku 5 minutist 2,5 tunnini.

Kui tuba on ideaalselt korras, valgus paistab õigest suunast ja tuppa astudes paigutan kaamerastatiivi esimese liigutusega just õigesse kohta ning seaded on juba eelnevalt õigesti paigas, siis võib pildistamiseks kuluda umbes 5 minutit. Järgmisesse tuppa minekuks läheb võib-olla veel viis minutit. Kui suudan tunnis pildistada 10 fotot, on see lausa turbokiirus.

Standardi hotellimööblit pildistades võin ühte väikesesse hotellituppa mitmeks tunniks pidama jääda. Selle ajaga jõuaksin väikese uinakugi teha, kuid sellele mõtlemisekski pole aega. Kogu toa sisustuse ja kujunduselementide pildistamine teeb otsaesise märjaks ja nõuab kiiret tegutsemist, kui soovin ajagraafikus püsida.

Sel korral jäid pildile Scandic hotelli numbritoad Stockholmi kesklinnas.

Hotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotellitoa pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Stiilne kohvik Haapsalus

Käisin Haapsalu Raamatus oma kaameraga ühel üsna sombusel talvepäeval, kuuski oli veel püsti. Ruumide põnev planeering ja õdus õhkkond mõjusid ilmast hoolimata väga koduselt. Pildistamise hetkel oli omaniku sooviks paik müüki panna, huvitav mis sellest plaanist saanud on?

Kohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKohvik-kaupluse pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 
Kuvan postitused 101 kuni 110. Kokku on postitusi 232