Maja pildistamine

Hinnapakkumise koostamisel on enamasti võtmeküsimuseks, kui palju pilte ma jõuan mingi ajaühiku jooksul teha. Päris täpselt pole seda siiski väga lihtne öelda, kuigi tüüpolukordade puhul saan enam-vähem täpse hinnangu anda. Näiteks kulub möbleerimata ruumide pildistamisele poole vähem aega, kui sisustatud tubade puhul.

Maja pildistamine Foto: Olev MihkelmaaMaja pildistamine Foto: Olev MihkelmaaMaja pildistamine Foto: Olev MihkelmaaMaja pildistamine Foto: Olev MihkelmaaMaja pildistamine Foto: Olev MihkelmaaMaja pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Suvila pildistamine

Üks sümpaatne härra otsustas enda suvekodu müüki panna - väga hästi läbimõeldud kompleksi koos sauna, tiigi, kasvuhoone ja grillmajaga. Kui otsid korralikku maakodu, võin kontakti jagada.

Suvila pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSuvila pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSuvila pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSuvila pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSuvila pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSuvila pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Ettevõtte töötajate pildistamine

Pärnu Hambapolikliinikus pildistasin peamiselt töötajaid ja nende tegemisi oma töökohal. Pilte sai päris palju ja valik neist jõudis ka ettevõtte kodulehele. Töötajate eksponeerimine ettevõte kodulehel on alati tundlik teema. Sugugi kõik töötajad pole sellega nõus, kuigi minu arust võiksid olla. Et ettevõttel hästi läheks, tuleb tal teha erinevaid turundustegevusi ja üks osa sellest on ka enda inimeste eksponeerimine turundusfotodel, kui asjaolud seda nõuavad. Ettevõtte edu jõuab ühel või teisel viisil ikka töötajateni.

Ettevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tootefotograafia

Tootefotode saamiseks on ettevõtjal mitu valikut. Suuremad ettevõtted lihtsalt tellivad kogenud spetsialisti. Koos kujundajaga leitakse vajalik pildistamise stiil ja lepitakse detailides kokku. Tooted pildistatakse stuudios või tuleb fotograaf stuudiotehnikaga ettevõttesse kohapeale. 

Väiksemal ettevõttel tuleb oma võimalusi rohkem hinnata. Seetõttu otsustavad väikeste veebipoodide ja tootmisettevõtete omanikud sageli pildistamisega ise hakkama saada. Olen näinud päris häid kodus tehtud tootefotosid, eriti käsitöölaste ja kunstnike kodulehtedel. Loominguline inimene oskab oma loomingulisust ka fotograafiasse üle kanda.

Loomuliku valgusega saab häid tootepilte teha, kuid see võtab üsna palju aega, kuna iga pilti peab eraldi komponeerima. Standardset valgel taustal tootefotot pole siiski võimalik ise kodustes tingimustes teha. Ometi üritavad seda paljud ettevõtjad, kuna loodavad kulusid kokku hoida. Minu hinnangul on selline kokkuhoid ajutine, kuna viletsate piltide tõttu jääb ka müük tagasihoidlikuks.

All olevate piltide tellija oli samuti alustanud oma veebipoodi koduste tootefotodega, kuid ühel hetkel otsustas klassikaliste fotode kasuks. 

Tootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev Mihkelmaa
 

Fotostuudios toodete pildistamine

Milline võiks olla kõige lihtsam tootefoto? Allolevad pildid näitavad seda kõige paremini. Ühtlaselt valgustatud toode, mis on taustast välja lõigatud. Seda võiks nimetada ka tehniliseks fotoks, kuna fotokunstiga puudub sel igasugune seos.

Niisugused fotod on veebipoodides väga levinud, kuna nende pildistamiseks kulub vähe aega. Suure koguse sarnaste toodete pildistamisel ühesuguse valgusskeemiga tuleb ühe foto hind üsna väike. Hästi organiseeritud fotosessioonil koos mitme assistendiga, saab tunni joosul isegi üle saja toote pildistada. Niisugune kiirus eeldab muidugi väga suuri koguseid.

Vahel pildistan ühte tootekogust mitu päeva. Niisuguste tööde juures mõtlen sageli, et fotograafiagi on mahuäri. Mida suurem kogus, seda parem hind ühe foto kohta.

Fotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Hotelli pildistamine

Hotelli ruumide pildistamine pakub alati häid väljakutseid. Seekordne töö Kreutzwaldi hotellis erines teistest pildistamistest hämarate spa ruumide poolest. Eriti suurt tähelepanu nõudsid basseiniruum ja aurusaun, mida polnud võimalik päevasel ajal pildistada.

Akendega tubade jäädvustamiseks pean alati ilma ja kellaaega valima, kuna akendest tulev valgus peab sobima ruumi valgusega. Sombune ja hämar ilm mõjub piltidele kõige paremini. Basseiniruumis asuvatest akendest tungis päeval hämaralt valgustatud ruumi liiga palju valgust. Sellistes oludes aitab HDR pildi kätte saada, kuid sel korral pidin peale päikeseloojangut uuesti proovima.

Sama olukord tekkis ka aurusauna puhul. Kuna saun asus basseiniruumi kõrval, mõjutas päevavalgus ka sauna hämarust ja tekitas seintel peegeldusi. Peale pimeduse saabumist pildistama asudes pidin isegi basseiniruumi tuled ära kustutama, et parasiitvalgust vältida.

Akendeta ruumide puhul mängib nende valguslahendus foto õnnestumisel tähtsat rolli. Massaažiruumi valgustus peaks olema romantiline ja hämar. Väikese võimsusega valgustid mõjutavad üsna väikest osa ruumist, seetõttu pidin üsna pikalt valguse tasakaalu otsima ja HDRi kombinatsioonidega katsetama.

Muidugi saaks hämarates ruumides lisavalgust kasutada, kuid minu arus tuleks olemasolevate valgustitega hakkama saada. Sisekujundaja poolt loodud valguslahendused peavad piltidelt välja paistma.

Hotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kuidas toetada müüki?

Internetikaubanduse ajastu on ammu kohale jõudnud, selles pole mingit kahtlust. E-poest asju valides tegutseb ostja müügikonsultandita, kes teda valikute tegemisel suunaks. Koduleht peab sellega ise hakkama saama. Sama kehtib ka ettevõtete kodulehtede puhul, mis tooteid tutvustavad. Klient peab ettevõtte kodulehelt saama piisavalt infot ja positiivse emotsiooni, siis järgneb ostuotsus.

Positiivse emotsiooni tekkimiseks piisab juba sellestki, et veebileht toimib arusaadavalt ja vajalik info on kergesti kättesaadav. Eks kauba hindki peab kliendile sobima, kuid see teema olgu teiste arutada. Mina jään ikkagi oma liistude juurde ja räägin fotodest.

Isegi tavalise kohvitassi kirjeldamiseks võib lehekülgede kaupa sõnu kulutada, ilma fotota on see ikka tühi vaev. Kui ettevõte tahab midagi interneti abil müüa, peab tootest vähemalt mingisugunegi pilt olema. Nõuded fotodele on muidugi erinevad. Puhastusvahendi tutvustamiseks piisab ühest lihtsast pildist, autot müües peaks neid juba rohkem olema.

Piltide kogus sõltub toote keerukusest. Suurem piltide hulk tootest annab kindlasti parema ülevaate. Igast võimalikust asendist toote pildistamine pole muidugi vajalik, kuid kõik toote peamised omadused peaksid olema jälgitavad.

Internetis ringi vaadates olen näinud väga erinevaid toote- ja turunduspilte. Nende kvaliteet on väga erinev, kuid minu põhilised tähelepanekud on järgmised.

Pilte on liiga vähe. Heade tootefotode pildistamine pole väga soodne teenus, mõistlik hulk pilte peaks sellegi poolest tootest näha olema.

Pildid on liiga väikesed, et toote omadustest aru saada. Pisikeste fotode kasutamise tingib enamasti hirm pildivarguse ees. Vargusjuhtumitega tegelemiseks on õnneks teisigi võimalusi. Pildid võiksid olla vähemalt suuruses 1000px pikem külg.

Pildi tehniline kvaliteet jätab soovida. Sageli püütakse pilte kodustes tingimustes ise teha. Nii saab kokku hoida, teisalt ei tule ka müüki ja kasum jääb kokkuhoiust hoolimata kesiseks. Selles osas oleks ikkagi mõistlik professionaalide poole pöörduda.

Pildigaleriid pole võimalik lapata, iga fotot peab eraldi avama. Puhtalt kodulehe tehniline probleem, kuid annab aimu kodulehe omaniku kergekäelisest suhtumisest kliendi mugavusse. Kodulehe pildigalerii peaks olema kergesti lapatav.

Keset fotot on paigutatud ülisuur vesimärk. Veel üks viis foto varguse ärahoidmiseks. Sellest paranoiast võiks siiski üle olla ja teistsugused meetodid kasutusele võtta. Kui mult keegi pildi varastab, saadan talle enamasti ilusa arve.

Allolevad fotod tegin Chilteci kaubamärgi omanikule, kes soovis oma toodete juures just huvitavaid detaile esile tuua. Lisaks veidi tavatutele detailipiltidele pildistasin neile klassikalised tootefotod. Nende sihtgrupi puhul on selline lahendus hästi põhjendatud.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Sõidukite pildistamine

Busside pildistamine pole minu põhitegevus, kuid seda tuleb vahel ette. Sügisel muutusid "Mulgi reisid" bussid "Hansa Liinid" bussideks. Kuna pressiteate illustreerimiseks vajas ettevõte fotosid, sõitsin Pärnusse ja sain värskelt üle kleebitud bussid pildile.

Pildistamiseks sobiva koha leidsime Raeküla lähistel. Suur tühi parkla metsa serval oli just optimaalne lahendus. Võib-olla peaksin sõna "optimaalne" oma blogides rohkem kasutama, eriti ärikliendi tööde puhul.

Pakkumiste koostamisel on minu eesmärgiks ikkagi optimaalne lahendus, sest pressiteate juurde pole vaja parimaid võimalikke pilte. Headest piltidest piisab täiesti.

Paima tulemuse saamiseks peaksin kasutama suurt fotostuudiot, kuhu buss sisse mahuks. Eestis sellist pole, vajadusel saan muidugi mõnd suurt ruumi või telki kasutada. Tehnikapargist pole mõtet rääkima hakatagi ja sellise pildi hinnast ka mitte.

Sõidukite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSõidukite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSõidukite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSõidukite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSõidukite pildistamine Foto: Olev MihkelmaaSõidukite pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Looduskosmeetika tootmise pildistamine

Mitut Eestimaist kosmeetikatootjat sina tead? Mina tean nüüd ühte. Tegelikult olen mõnest ikkagi veel kuulnud, kuid nende praeguse tegevusega pole kursis.

Jüri lähedal asub hubane väike looduskosmeetika tööstus Green Nature, kus kena neiu tooteid valmistab ja välja töötab. Muidugi on seal veel töötajaid, kuid pildile jäi ainult tema. Lisaks kaalule leidub seal teisigi seadmeid, kuid need pole mõeldud kõigile vaatamiseks.

Looduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev MihkelmaaLooduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev MihkelmaaLooduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tallinna raekoja platsi panoraam

Ühel minu klientidest tekkis soov toota Tallinna vanalinna piltidega "konservkella". Idee ja kella toorik olid tal olemas, ainult fotosid ja kujundust mitte. Panime pead tööle ja leidsime lahenduse.

Kuna Tallinna raekoja platsi pilt sobib kella peale väga hästi aga oma pikkuse tõttu sinna hästi ei mahu, panin pildi otsad kokku ja sain mõnusa pallikese. Niisugust Tallinna panoraami on hea pildistada õhtul, kui päike juba Toompea taha on kadunud.

Ringpanoraamid õnnestuvad just enne koitu või peale loojangut kõige paremini. Kui päikest pole näha, tulevad värvid pilves ilmaga võrreldes paremini esile. Otsese päikesevalgusega pole mõistlik niisugust fotot teha, sest vastu valgust jääv pildi osa ei sobi teiste kaadritega kokku.

Tallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev Mihkelmaa
 
Kuvan postitused 111 kuni 120. Kokku on postitusi 129