• 10+ aasatat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Ma töötan põhiliselt Tallinnas

laupäev 02. november 2019
Teema: Fototurg

Enda fotoblogi postitusi sirvides märkasin ehmatusega, et suurem osa neist räägib, kuidas ma mööda ilma ringi tuiskan. Tegelikult veedan valdava osa enda tööajast Tallinnas.

Pean endale ja sullegi meelde tuletama - olen Tallinna fotograaf.

Muidugi liigun pidevalt ringi, teen projekte kogu Eestis ja mujalgi. Põhilise tööaja veedan siiski pealinnas ja selle lähiümbruses. Nii on see olnud juba viimased kümme aastat.

Sellest sügisest on mul täiesti kesklinnas peatuspaik, kust Tallinna päevi alustan. Kõige parematel hommikutel viskan fotokoti ja statiivi üle õla ning kõnnin tööle. See on justkui eriline luksus, kui pole vajadust autosse istuda.

Rohkem Tallinnas kohapeal olles saan klientide äkilistele vajadustele väga kiiresti reageerida ja aega lihtsamalt planeerida. Varem alustasin enda päevi alati 110km sõiduga Lihulast Tallinna. Sõitma pean praegugi, kuid vaid korra nädalas.

Võtan nüüd asja käsile ja räägin fotoblogis jälle rohkem Tallinnaga seotud projektidest.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Brändingu fotograafia

laupäev 26. oktoober 2019
Teema: Fototurg

Milline on sinu ettevõtte bränd ja millest ta koosneb?

Kõigepealt ilmselt logo. Paljudel juhtudel võibki jutt siinkohal lõppeda. Tegelikult peaks kõigepealt rääkima ettevõtte kontseptsioonist ja äriideest, millest tuleneb visuaalne stiil. Logo on selle keskpunkt ja ettevõtte väärtuste kõige otsesem väljendus. Kõik, mis tuleb peale kaubamärgi visualiseerimist, peab sellest lähtuma - kodulehe kujundusest, esitlusslaidide ja arveblankettide kujunduseni.

Loomulikult peab stiili diktaadile alluma ka kogu fotomaterjal. Tugeva brändiga ettevõtte tunnus minu jaoks on enne pildistamist postkasti potsatav stiiliraamat või photobrief. Mulle on see kui vundament või statiiv, millele enda ideed ja kaamera toetada. Ma näen, mida mult oodatakse ja oskan sellele ehitada kogu pildistamise üksikasjad. Tean, mida pean tegema ja klient saab seda, mida ta soovib.

Kuhu jääb siis loominguvabadus? Loomingu ja vabadusega on kõik korras. Brändifotode pildistamist võib võrrelda sisekujundaja tööga. Majaidee on juba valmis, võib-olla seinadki püsti. Kujundajal tuleb vaid ruum enda ideedega täita. Jõudsid ehitada maja, sisusta see õige ja väärika mööbliga.

Fotod ongi ettevõtte sisekujundus, mis loob klientidele, töötajatele ja partneritele pildi sinu ettevõttest.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Fotod - kõige tasuvam investeering

kolmapäev 16. oktoober 2019
Teema: Fototurg

Fotod on kõige tasuvam investeering turundusse. Tegelikult pole turundus visuaalse materjalita võimalik. Isegi sõbralt saadud suulist soovitust läheb klient ettevõtte kodulehele kontrollima. Tekstist ei piisa, alati peab midagi vaadata olema. Välimeedias, veebireklaamis, kodulehel või trükises, igal pool ja alati.

Turundus kasutab kümneid eri tööriistu - veebilehed, internetireklaam, reklaamklipid, videod, välireklaam, trükised jm. Kui panna iga tegevus või investeering eraldi tabelireale ja lisada juurde hinnasilt - üks reklaam televisioonis, ühe kodulehe loomine, üks reklaamikampaania veebis ja veel sada muud tegevust ning üks korralik turundusfoto - leiame kindlasti just turundusfoto hinnasildilt kõige väiksema numbri. Aga facebooki reklaam on ju veel soodsam! Jah tõesti, aga facebookis pole fotota midagi peale hakata.

Peale selle, et foto on vältimatu turundustööriist, on ta ühe ühiku kohta kõige soodsam ja kõige tasuvam investeering. Alternatiiviks võiks olla video või digitaalne kujutis, kuid nende ühikuhinnad kujunevad peaaegu alati kõrgemaks.

Tihtipeale kulub turunduseelarvest peamine maht kõigele muule ja pildistamine jääb viimaseks tegevuseks. Ole nutikas, alusta hoopis turundusfotodest. Foto on kõige kättesaadavam, kõige soodsam ja kõige tasuvam turundustööriist.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Loodusfotograafiast

laupäev 05. oktoober 2019
Teema: Fototurg

Kunagi pidasin end loodusfotograafiks. Õige natuke on sellest tänasesse päeva jõudnud. Päriselt loodust pildistama jõuan paar korda aastas. Miks nii? Prioriteedid on mujale liikunud.

Täna pean oma esmaseks ülesandeks pere eest hoolitsemist. Isiklikud huvid realiseeruvad, kui selleks on sobiv hetk. Teiseks olen natuke laisk - peale igapäevaste tegemiste veel millegi ette võtmiseks jääb pealehakkamisest puudu. Kolmandaks paistab mulle kindlate tellimustega tegelemine veidi stabiilsema ja kindlama tööna. Loodusfotograaf, kes soovib ainult sellest elatuda, ei või kunagi foto õnnestumises kindel olla.

Minu prioriteetide muutus algas üsna salamisi. Mõnest portreefotost looduses said esimesed stuudiosessioonid. Maastikufotodele lisandusid majad. Üks asi viis teiseni. Täna pildistan peamiselt ettevõtetele arhitektuuri, tooteid, töötajaid jm.

Loodusest pole ma muidugi pääsenud. Piisab vaid uksest välja astuda, kui pean loodusega tegelema. Iga õues pildistatud foto juures jälgin ilma, päikese liikumist, aastaaega ja valguse langemisnurka. Interjöörifotodele tungib loodus läbi akende ja mõjutab tulemust väga oluliselt. Ainult akendeta ruumis töötades pääsen looduse mõjust.

Nii olengi ühest küljest loodusfotost kaugenenud, kuid teisalt tegelen loodusega igapäevaselt aina rohkem ja sügavamalt.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Millal on parim aeg valminud objekti pildistada?

laupäev 28. september 2019

Millal on parim aeg valminud objekti pildistada? Eks ikka kohe peale ehitustööde lõppu. Objekt alustab vananemist kohe peale viimase ehitaja lahkumist või isegi varem. Erinevat tüüpi ehitised ja elemendid vajavad õiget käsitlemist.

Kõige kiiremat reageerimist nõuab linnamööbel, eriti prügikastid, mida tuleb pildistada vahetult peale paigaldamist. Sigarettide kustutamise jäljed ilmuvad kastiservale juba mõne päevaga.

Linnamajad eeldavad samuti kiiret pildistamist, eriti hooned, mis asuvad suurte magistraalide ääres. Fassaadile ja akendele ladestuv tänavatolm muudab majad kiiresti vähem atraktiivseks.

Samas leidub palju objekte, mida tuleb pildistada alles mitu kuud peale valmimist. Hoone saab küll valmis, kuid haljastus jõuab atraktiivsesse seisu mitme kuu või isegi poole aasta pärast. Sügisel valminud objekte pildistan vahel mitu korda. Esimese külastuse teen kohe peale valmimist. Teist korda lähen pildistama järgneval suvel.

Üle üheksa kuu ei tohiks ühegi objekti pildistamisega viivitada. Paljud fassaadimaterjalid kaotavad oma esmase värskuse väga lühikese aja jooksul. Kergelt sammaldunud, paksu tolmuga kaetud või niiskuse poolt töödeldud pinnad valminud tööde esitlemiseks pole parimad visiitkaardid.

Interjööripiltide suhtes on aja mõju üsna sarnane.

Seepärast vaatame püsiklientidega iga natukese aja tagant objektide valmimise ajakava ja planeerime pildistamised pikemaks ajaks ette.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Koolitamisest

laupäev 14. september 2019

Fotokoolitaja staaž on mul täpselt sama pikk, kui vabakutselise fotograafi elu - tänaseks juba üle 10. aasta.

Esimese koolituse tegin Pärnumaa Kutsehariduskeskuses 2009. aasta kevadel. Ei tea küll, kust võis selline julgus tulla. Olin ju veel päris algaja, kuigi Sidekooli fotograafia eriala lõpetanuna ikka üht-teist teadsin.

Tänaseni läbiviidud fotokoolitusi ja fotokursuseid tuleb kokku 200.

Tegin pikalt koostööd Fotoluksiga, sellele järgnes Fotograaf Olev Mihkelmaa fotokooli esimene aktiivsem periood iganädalaste fototundidega Tallinnas. Sel aastal algas koostöö Loov Eestiga, mille sisuks on rääkida ettevõtjatele turundusfotode kasutamisest.

Lisaks tellimuskoolitustele annan kõigile soovijate eratunde just sel teemal, milles nad abi vajavad.

Mulle meeldib enda teadmiseid jagada. Õnnestunud koolitus annab mulle endalegi palju juurde - õpin ise õpetades.

Eriti naudin ettevõtjate koolitamist, kes võivad samal ajal olla minu fototööde kliendid. Koolitajana fototeemadest rääkides saan klientide vajadustest ja probleemidest üha parema ülevaate. Uusi teadmisi võin jällegi kasutada pildistamise projektide juures.

Enda kogemuste jagamine peaks olema iga professionaali töö loomulik osa.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Suhtlemisest

laupäev 31. august 2019
Teema: Fototurg

Tegelikult ma kardan inimesi. Neil kes mind tunnevad, võib olla raske seda väidet uskuda, aga nii see tõesti on.

Seltskonnas viibides võin juhtimise kerge vaevaga enda peale võtta ja oma tugevat häält kasutades rahvast suunata, teinekord isegi naerma ajada. Lektorina sadade inimeste ette lavale astuda pole mingisuguseks probleemiks. Mul on teatav loomupärane anne võõraste inimestega vabalt suhelda, luua õhkkonda, oma tahet ellu viia. Pulmades või konverentsidel kasutan meeleldi neid võimeid, kui olukord seda eeldab.

Minu loomupärane edevus soosib avatud suhtlemist. Rambivalguses tunnen ennast hästi ja naudin hetki, mil kogu publiku tähelepanu on mulle suunatud. Ja ikkagi, ma kardan inimesi.

Töiseid telefonikõnesid püüan viimase võimaluseni edasi lükata. Mulle ei meeldi teed küsida. Olen valmis mingi paiga leidmisele mõttetult aega kulutama, kui ainult ei peaks uue inimesega suhtlema ja enda haavatavust näitama. Pelgan kahtlase välimusega inimesi, olen valmis koheselt kaitsesse asuma, kui mõni neist mind tülitab.

Igapäevaelus pean selle veidra kartuse lihtsalt jõuga kõrvale suruma. Teen mõnikord päevas kümneid telefonikõnesid, suhtlen rohkem kui saja inimesega, küsin võõrastelt teed ja liigun pimedal ajal kahtlastes kohtades. Ega alateadliku hirmu pärast saa midagi tegemata jätta.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Perepildistamisest

laupäev 24. august 2019
Teema: Fototurg

Perede pildistamine stuudios on üks neist teemadest, mille suhtes olin kunagi väga skeptiline. Pidasin ennast loodusfotograafiks. Kuid nagu ikka, need asjad mida kardad, kipuvad sinu juurde tulema, lõpuks hakkavad meeldimagi.

Stuudiofotograafia hiilis minu ellu kuidagi salamahti. Sõbrad soovisid perepilte. Nii sai sellest üheks perioodiks peaaegu põhitöö. Tänaseks olen stuudios pildistades veetnud sadu toredaid tunde, õppinud valgust tunnetama ja iga pereliikmega koostööd tegema.

Stuudio peamine võlu seisneb valguses, mida saan ise täielikult kontrollida. Kui tahan, kasutan kasvõi viite või kuute erinevat välklampi, saan konstrueerida keerukaid valguslahendusi, luua erinevaid valgusefekte, tekitada tuult, vihma või lumesadu. Võin luua ise seda kõike, mis on olemas ka õues pildistades, aga seal ei allu ilm minu tahtele.

Peredega töötamine on mind õpetanud eri vanuses inimestega koostööd tegema. Tihtipeale näen kogu perekonda esimest korda, kui nad stuudiouksest sisse astuvad. Esimesest hetkest peab algama viljakas koostöö, mille õnnestumine sõltub eelkõige fotograafi oskusest luua meeldivat õhkkonda, suunata tegevusi, arvestada kõigi vajadustega. Perepildistamine on kui psühholoogitöö. Kõigil beebidest vanavanemateni peab olema tore koos tegutseda, siis tulevadki vahvad pildid.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Merle, millal sa tööle lähed?

laupäev 17. august 2019
Teema: Fototurg

“Merle, millal sa tööle lähed?” See on küsimus, mida ma viimasel ajal üha sagedamini kuulen. Ei, see pole ainult sinult.

Olev sõidab objektile, pildistab, töötleb, saadab tehtud töö kliendile, kirjutab fotoblogi, vahel jõuab vastata ka kirjadele.

Tal on vaja teha müüki. Selleks on vaja turundada - hallata kodulehte, fotoblogi, sotsiaalmeediat. Samuti vastata kirjadele, koostada hinnapakkumisi, leppida kokku pildistamise aegu. Seda teen mina.

Me oleme viimase kümne aastaga üles ehitanud fototeenuse ettevõtte. Samal ajal oleme saanud neli last, kes on hetkel vanuses 4, 6, 8, 10. Ma teen tööd. Kodukontoris. Siis, kui lapsed on koolis või lasteaias, magavad. On olnud perioode, kus ma olen töötanud päevas 1-3h ja perioode, kus töötunde tuleb 16h. Hetkel töötan 6-8h päevas.

Fotograafia ettevõtete käive on aastas 10-100€K. Meie 2018 käive oli 43€K. See jaguneb ettevõtluskulude ja palgafondi vahel. Jah, me maksame kahte palka.

Suurim pluss minu töö juures on, et ma saan olla toeks oma abikaasale, kelle suurim kirg on fotograafia ja samal ajal olemas olla meie neljale lapsele, sest ma ise seda väga tahan. Suviti on lapsed 3 kuud minuga kodus. Töö- ja pereelu ühendamine on meie mõlema jaoks väga oluline.

Olevil pildistamine ja minul ettevõtte administreerimine on meie „päris töö“.

Teksti autor: Merle Mihkelmaa


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu Olevit pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Foto: Karmen Kärg

 

Turunduseelarvest

laupäev 10. august 2019
Teema: Fototurg

Iga ettevõte hoolitseb enda töötaja töövahendite eest. Turundusjuhil on oma töölaud, arvuti, mobiiltelefon ja kohvitass. Sealt edasi tekivad erinevused. Kas turundusjuhil on ka turunduseelarve? Loogiliselt võttes, peaks olema. Tegelikkuses kohtan sageli ilma eelarveta turundajaid. Isegi sellistes ettevõtetes, kelle kvartalikäibed ulatuvad miljonitesse.

Saan aru, et müük toimub sageli otsesuhtluse kaudu ja sõltub müügijuhtide professionaalsusest. Samas näeb juhatus vajadust turundusjuhi järele, kes saab endale laua, tooli ja arvuti, aga mitte eelarverida. Selline töötaja on sageli üsna hädas ja peab iga tegevuse jaoks eraldi vahendeid kauplema. Nutikas turundaja saab selliseski olukorras palju ära teha, kuigi suudaks palju enamat.

Miks see nii on? Mulle paistab turundusosakond B2B ettevõtetes sageli justkui kuskil serva peal olevat. Teda oleks vaja, kuid tööst tulenevat kasu pole lihtne mõõta. Midagi nad seal teevad, aga müügiosakond on ju see, kes raha sisse toob.

Hea juht, anna enda turundajale eelarve, et ta saaks varustada ennast kõigi vajalike töövahenditega. Eriti fotodega, mida kasutada kodulehel, sotsiaalmeedias, müügimaterjalides, trükistes ja esitlustes. Selleks vajalik kulu on ettevõtte käibega võrreldes märkamatu, kuid aitab kaasa nii müügis kui mainekujunduses.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 
Kuvan postitused 21 kuni 30. Kokku on postitusi 59