• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Suvine rännak läbi Eesti. 2 peatus Lavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee

Munalaiu sadamast Lavassaarde jõudsin poole tunniga. See rabade vahel asuv asula jääb peaaegu kõigest kõrvale ja esindab tüüpilisi monofunktsionaalseid asulaid. Sarnaseid paiku leidub Eestis veelgi, näiteks Tootsi, Sillamäe või Meleski. Viimasest pole paraku suurt midagi järel.

Lavassaares jätkub turbatootmine tänaseni. Turba ja töötajate transportimiseks ehitati omal ajal välja suur kitsarööpmelise raudtee võrgustik, millel oli ühendus ka Tootsi turbatööstusega. Eraldi raudteeharu suundus Pärnussegi, see kuulus riiklikku raudteevõrgu hulka ja moodustas ühe osa enam kui 900. kilomeetrisest kitsarööpmelise raudtee võrgust Eestis.

Muuseum pakub mitmekülgset ülevaadet Eesti kitsarööpmelise raudtee ajaloost ja veeremist. Vedurid ja vagunid meenutavad mänguronge, justkui polekski nad mõeldud tõsist tööd tegema. Küllap on minugi silm laiarööpmeliste rongidega harjunud.

Kohale jõudsin plaanitust veidi varem. Värav paistis kinni olevat. Ootasin mõnda aega, kuid keegi ei tulnud väravat avama. Lõpuks tüdinesin ja murdsin lahtisest väravast sisse. Hoovis kohtusin härraga, kes oligi mult sissemurdmist eeldanud ja värava meelega kinni jätnud asjasse mittepuutuvate isikute eemale peletamiseks. Kui nii siis nii, hakkasin tööga peale.

Modelliks osutus härra ise. Alguses võttis mul sisseelamine aega, varsti sain end siiski käima, pildidki hakkasid tulema. Kõõlusime koos veduritel ja uurisime lähemalt sööklavagunit. Rööbastel söökla mõjub ühe uhkema eksponaadina ja näeb väga stiilitruu välja. Remondis olev auruvedur jätab ta muidugi varju. Siseekspositsioongi sai üle vaadatud. Rongisõit jäi paraku tegemata, liikuvat diiselvedurit sain siiski näha.

Pildid käes, istusin jälle rooli. Järgmine sihtpunkt on Kurgja. Loogiline oleks olnud minna otse Tootsi, aga minu elu käib päikese järgi.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Loe veel:

Lavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev MihkelmaaLavassaares asuv Eesti Muuseumraudtee Foto: Olev Mihkelmaa
 

Suvine rännak läbi Eesti. 1 peatus Kihnu tuletorn

Esimeseks pildistamise paigaks valisin armsa Kihnu tuletorni. Kihnlased ise ütlevad majaka kohta puak. Eesti keeleski on kasutusel sõna tulepaak, mis tähistab sadama liitsihi meremärki või väikest tuletorni, mis päris majaka mõõtu välja ei anna. Küllap paagi sõna pärineb jällegi valgusallika kütusemahuti nimest.

Helistasin Ellyle, kes majakat kamandab ja lubasin ta kodust peale võtta. Modellidega paistis alguses kitsas olevat. Õnneks lahenes küsimus käigu pealt. Rabasime Elly hoovist kamba turiste kaasa, kes olid lahkesti nõus pildile tulema. Eks neil olid ka kasud sees. Iga päev ju ei lasta päikeseloojangu aegu tuletorni tippu ronida.

Kihnu majaka juures olen palju kordi käinud, piltegi leidub erinevaid. Selle käigu õnnestumiseks vajasin vaid üht kaadrit, kus rahvas loojuva päikese valguses torni platvormil vaadet naudib. Pilt saigi tehtud, mina platvormi piirdel kõõlumas ja rahvas loojangu poole vaatamas. Ülejäänud pildid leidsin arhiivist.

Töö sai tehtud, kuid laev tagasi mandrile väljus alles hommikul. Allesjäänud suveõhtut kasutasin sõprade külastamiseks. Öö veetsin Kase talu suvemajas.

Esimene laev väljus varahommikul peaaegu ilma reisijateta. Peegelsile meri läbi pilvede kumava päikse pehmes valguses lausa sundis veel midagi ette võtma. Piltidega ei õnnestunud mõnusat õhkkonda edasi anda, filmisin hoopis 43 minutilise "Slow TV" klipi aja kulgemisest.

 

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Loe veel:

Kihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev MihkelmaaKihnu tuletorn Foto: Olev Mihkelmaa
 

Suvine rännak läbi Eesti. Sissejuhatus

reede 03. mai 2019

Eelmisel suvel tegin lõunapoolsele Eestile ja saartele tiiru peale. Pildistasin tööstuspärandiobjekte, mis osalevad Interreg EstLat programmi projektis "Industrial heritage".

Tellijateks olid Lääne-Eesti Turism, kes koordineeris Lääne-Eesti pildistamist ja Valgamaa Arenduskeskus, kes koordineeris Lõuna-Eesti pildistamist.

Täna alustan uut blogide sarja "Suvine rännak läbi Eesti". Reis tuleb päris pikk, teekonnale jääb 31 peatust. Mõne paiga kohta jätkub juttu rohkem, teistele jälle vähem.

Lähenesin kogu projektile mulle omase tempoga, seetõttu kulus kõikide objektide pildistamiseks 8 päeva. Tegelikult luiskan veidi, läänepoolsete paikade külastamine jagunes seitsmele päevale. Mõnikord alustasin õhtupoolikul ühest objektist, järgmise päeva sõitsin ringi, ööbisin kusagil ja pildistasin järgmisel hommikul veel ühe objekti. Saartele minek võtab paraku rohkem aega, kui maismaal ringi tuiskamine. Lõuna-Eesti 14 objekti mahutasin 3. päevale.

Teoreetiliselt võiks kõik paigad veel kiiremini läbi sõita, kui kaardil paiknevate punktide vahel kõige lühemad teed valida. Minu logistika sõltub lisaks vahemaadele ka päikesest. Iga hoone puhul pean valima pildistamise kellaaja päikese asendi järgi fassaadi suhtes. Kaks objekti võivad olla üksteisele väga lähedal, kuid pildistada saan neid erinevatel aegadel. Seepärast jäävad minu teekonnast kaardile pigem sik-sakid, kui sirged jooned.

Mitme objektidega tööde puhul teen kõigepealt kaardi ja märgin punktide juurde parimad pildistamise ajad. Järgmiseks koostan pildistamise ajakava ja kooskõlastan selle objektidel olevate inimestega. Aegade klapitamine toob kaasa muudatusi, eriti tööde puhul, kus tuleb modelle kasutada. Selle projekti kaart sai üsna kirju.

Tellijad soovisid piltidel ka inimesi näha ja kutsusid läbi sotsiaalmeedia peresid modellideks. Paljudesse paikadesse leidsimegi modellid või kasutasime kohapealset rahvast. Kõik pildid sündisid sel samal hetkel improviseerides. Peamiselt mängisid kõik pildistatavad huvitatud külastajaid ja asjatasid mõne objekti või eksponaadi juures.

Ja veel - ilmaga vedas suurepäraselt. Kogu projekti aega sattus ainult üks vihmane päev.

Niisiis asume nüüd rännakule läbi suvise Eesti.

Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Loe veel:

 
Kuvan postitused 31 kuni 33. Kokku on postitusi 33
<< Esimesed < Eelmised 1-10 11-20 21-30 31-33 Järgmised > Viimased >>