Kataloogi piltide pildistamine

Talvel tegelesin päris pikalt koerte kaelarihmade pildistamisega. Keilas asuvat nahktoodete tehast olen varemgi pildistanud, nüüd aga valmis neil täiesti uus tootesari, mille turundamiseks lõi Jaakko Matsalu uue kaubamärgi.

Kõige tõsisemalt tegelesime naha tooniga piltidel. Peale pikki arutelusid leidsime tellijaga ühise keele, kuid see võttis omajagu aega. Küsimus on nimelt selles, et nahatoon sõltub valguse hulgast ja olemusest. Päikese käes on ta üht värvi, lambi valgel teist ja stuudiovälkude valguses kolmandat tooni. Arvutiekraanil näeb tulemus hoopis teist moodi välja. Kataloogi trükituna mõjutab tulemust trükitehnoloogia ja paberi valik. Parima tulemuse saavutamiseks tuleb juba pildistamisel arvesse võtta, kus tellija pilte kasutama hakkab.

Kataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaKataloogi tootefoto pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Papist majad ja kuri kass

Catsleeper käis minu juures stuudios kassimaju pildistamas. Vahvad taaskasutuspapist majad koosnevad papikihtidest. Hea looduslik värk - kui vanaks läheb, saab kassimaja kütteks teha. Tootja jutu järgi pidid sellised ehitised päris kenasti vastu pidama.

Üks kass-modell osales samuti pildistamisel, mõne pildi peal näitas ta küll üsna kurja nägu. Eks modellid ole selline pirtsakas rahvas.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tootefoto pildistamine

Iga pildistamine on põnev, isegi kõige lihtsam tootepildistamine. Siiski on olemas põnevamaid tooteid ja mitte nii põnevaid tooteid. Since design tooted kuulavad just sellesse põnevamasse kategooriasse. Nende toormaterjaliks on vanad majad. Kui Tallinnas läheb mõni vanake lammutamisele, korjavad nad sealt paremad palad endale ja teevad majast midagi uut, näiteks lillepotte.
Vaata kindlasti nende kodulehte.


Tootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootefoto pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Beebivoodid

Tootefotosid on mitut eri liiki. Kõige levinumalt kasutatakse valgel taustal varjuga fotosid, mis on fotostuudios pildistatud. Nimekirja lõpus asuvad stiliseeritud pildid ideaalses keskkonnas. Allolevad fotod jäävad nende kahe lahenduse vahele. Kasutasin ühte Tallinna vanalinna korterit ja pildistasin loomuliku valgusega. Muus osas on tegemist klassikalise tootefotoga, kui mõmmikud välja arvata. Voodid ise on tehtud Haapsalus Nedholm tehases ja on tõeliselt kenad ning kvaliteetsed.

Tootefotode pildistamine Foto: olev MihkelmaaTootefotode pildistamine Foto: olev MihkelmaaTootefotode pildistamine Foto: olev MihkelmaaTootefotode pildistamine Foto: olev MihkelmaaTootefotode pildistamine Foto: olev MihkelmaaTootefotode pildistamine Foto: olev Mihkelmaa
 

Valge mööbli fotod

Akko Wood on üks minu lemmikutest mööblitootjatest. Armastan ise puhtaid vorme ja selget joont, nende mööbel järgib sama põhimõtet. Kõik paistab väga lihtne ja terviklik. Kõige rohkem meeldib mulle väike öölaud - äärmuseni lihtne vorm, kuid samas näeb tõeliselt hea välja.

Kodulehe disainerit otsides järgisin samu eelistusi nagu mööbli puhul just kirjeldasin. Valisin Jaakko Matsalu ja mõne aja pärast selgus, et ka need mööblitükid on tema kujundatud. Sellest võib järeldada, et vormi nägemine ja kujundusstiil jäävad ikka samaks, ükskõik mida disainer parasjagu kujundab.

Mööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev MihkelmaaMööblifoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tootefotograafia

Tootefotode saamiseks on ettevõtjal mitu valikut. Suuremad ettevõtted lihtsalt tellivad kogenud spetsialisti. Koos kujundajaga leitakse vajalik pildistamise stiil ja lepitakse detailides kokku. Tooted pildistatakse stuudios või tuleb fotograaf stuudiotehnikaga ettevõttesse kohapeale. 

Väiksemal ettevõttel tuleb oma võimalusi rohkem hinnata. Seetõttu otsustavad väikeste veebipoodide ja tootmisettevõtete omanikud sageli pildistamisega ise hakkama saada. Olen näinud päris häid kodus tehtud tootefotosid, eriti käsitöölaste ja kunstnike kodulehtedel. Loominguline inimene oskab oma loomingulisust ka fotograafiasse üle kanda.

Loomuliku valgusega saab häid tootepilte teha, kuid see võtab üsna palju aega, kuna iga pilti peab eraldi komponeerima. Standardset valgel taustal tootefotot pole siiski võimalik ise kodustes tingimustes teha. Ometi üritavad seda paljud ettevõtjad, kuna loodavad kulusid kokku hoida. Minu hinnangul on selline kokkuhoid ajutine, kuna viletsate piltide tõttu jääb ka müük tagasihoidlikuks.

All olevate piltide tellija oli samuti alustanud oma veebipoodi koduste tootefotodega, kuid ühel hetkel otsustas klassikaliste fotode kasuks. 

Tootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev MihkelmaaTootefotograafia Foto: Olev Mihkelmaa
 

Fotostuudios toodete pildistamine

Milline võiks olla kõige lihtsam tootefoto? Allolevad pildid näitavad seda kõige paremini. Ühtlaselt valgustatud toode, mis on taustast välja lõigatud. Seda võiks nimetada ka tehniliseks fotoks, kuna fotokunstiga puudub sel igasugune seos.

Niisugused fotod on veebipoodides väga levinud, kuna nende pildistamiseks kulub vähe aega. Suure koguse sarnaste toodete pildistamisel ühesuguse valgusskeemiga tuleb ühe foto hind üsna väike. Hästi organiseeritud fotosessioonil koos mitme assistendiga, saab tunni joosul isegi üle saja toote pildistada. Niisugune kiirus eeldab muidugi väga suuri koguseid.

Vahel pildistan ühte tootekogust mitu päeva. Niisuguste tööde juures mõtlen sageli, et fotograafiagi on mahuäri. Mida suurem kogus, seda parem hind ühe foto kohta.

Fotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kuidas toetada müüki?

Internetikaubanduse ajastu on ammu kohale jõudnud, selles pole mingit kahtlust. E-poest asju valides tegutseb ostja müügikonsultandita, kes teda valikute tegemisel suunaks. Koduleht peab sellega ise hakkama saama. Sama kehtib ka ettevõtete kodulehtede puhul, mis tooteid tutvustavad. Klient peab ettevõtte kodulehelt saama piisavalt infot ja positiivse emotsiooni, siis järgneb ostuotsus.

Positiivse emotsiooni tekkimiseks piisab juba sellestki, et veebileht toimib arusaadavalt ja vajalik info on kergesti kättesaadav. Eks kauba hindki peab kliendile sobima, kuid see teema olgu teiste arutada. Mina jään ikkagi oma liistude juurde ja räägin fotodest.

Isegi tavalise kohvitassi kirjeldamiseks võib lehekülgede kaupa sõnu kulutada, ilma fotota on see ikka tühi vaev. Kui ettevõte tahab midagi interneti abil müüa, peab tootest vähemalt mingisugunegi pilt olema. Nõuded fotodele on muidugi erinevad. Puhastusvahendi tutvustamiseks piisab ühest lihtsast pildist, autot müües peaks neid juba rohkem olema.

Piltide kogus sõltub toote keerukusest. Suurem piltide hulk tootest annab kindlasti parema ülevaate. Igast võimalikust asendist toote pildistamine pole muidugi vajalik, kuid kõik toote peamised omadused peaksid olema jälgitavad.

Internetis ringi vaadates olen näinud väga erinevaid toote- ja turunduspilte. Nende kvaliteet on väga erinev, kuid minu põhilised tähelepanekud on järgmised.

Pilte on liiga vähe. Heade tootefotode pildistamine pole väga soodne teenus, mõistlik hulk pilte peaks sellegi poolest tootest näha olema.

Pildid on liiga väikesed, et toote omadustest aru saada. Pisikeste fotode kasutamise tingib enamasti hirm pildivarguse ees. Vargusjuhtumitega tegelemiseks on õnneks teisigi võimalusi. Pildid võiksid olla vähemalt suuruses 1000px pikem külg.

Pildi tehniline kvaliteet jätab soovida. Sageli püütakse pilte kodustes tingimustes ise teha. Nii saab kokku hoida, teisalt ei tule ka müüki ja kasum jääb kokkuhoiust hoolimata kesiseks. Selles osas oleks ikkagi mõistlik professionaalide poole pöörduda.

Pildigaleriid pole võimalik lapata, iga fotot peab eraldi avama. Puhtalt kodulehe tehniline probleem, kuid annab aimu kodulehe omaniku kergekäelisest suhtumisest kliendi mugavusse. Kodulehe pildigalerii peaks olema kergesti lapatav.

Keset fotot on paigutatud ülisuur vesimärk. Veel üks viis foto varguse ärahoidmiseks. Sellest paranoiast võiks siiski üle olla ja teistsugused meetodid kasutusele võtta. Kui mult keegi pildi varastab, saadan talle enamasti ilusa arve.

Allolevad fotod tegin Chilteci kaubamärgi omanikule, kes soovis oma toodete juures just huvitavaid detaile esile tuua. Lisaks veidi tavatutele detailipiltidele pildistasin neile klassikalised tootefotod. Nende sihtgrupi puhul on selline lahendus hästi põhjendatud.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tallinna raekoja platsi panoraam

Ühel minu klientidest tekkis soov toota Tallinna vanalinna piltidega "konservkella". Idee ja kella toorik olid tal olemas, ainult fotosid ja kujundust mitte. Panime pead tööle ja leidsime lahenduse.

Kuna Tallinna raekoja platsi pilt sobib kella peale väga hästi aga oma pikkuse tõttu sinna hästi ei mahu, panin pildi otsad kokku ja sain mõnusa pallikese. Niisugust Tallinna panoraami on hea pildistada õhtul, kui päike juba Toompea taha on kadunud.

Ringpanoraamid õnnestuvad just enne koitu või peale loojangut kõige paremini. Kui päikest pole näha, tulevad värvid pilves ilmaga võrreldes paremini esile. Otsese päikesevalgusega pole mõistlik niisugust fotot teha, sest vastu valgust jääv pildi osa ei sobi teiste kaadritega kokku.

Tallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tootefoto

Pildistasin enne suvehooaja algust Läänemaal Paliveres asuva ettevõtte Kestvuspuit toodangut. Lisaks mänguväljakutele, liivakastidele, aiatoolidele ja -laudadele saab neilt tellida aiaposte, aialippe, terassilaudu ja muud immutatud materjali.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 
Kuvan postitused 31 kuni 40. Kokku on postitusi 44