Fotostuudios toodete pildistamine

Milline võiks olla kõige lihtsam tootefoto? Allolevad pildid näitavad seda kõige paremini. Ühtlaselt valgustatud toode, mis on taustast välja lõigatud. Seda võiks nimetada ka tehniliseks fotoks, kuna fotokunstiga puudub sel igasugune seos.

Niisugused fotod on veebipoodides väga levinud, kuna nende pildistamiseks kulub vähe aega. Suure koguse sarnaste toodete pildistamisel ühesuguse valgusskeemiga tuleb ühe foto hind üsna väike. Hästi organiseeritud fotosessioonil koos mitme assistendiga, saab tunni joosul isegi üle saja toote pildistada. Niisugune kiirus eeldab muidugi väga suuri koguseid.

Vahel pildistan ühte tootekogust mitu päeva. Niisuguste tööde juures mõtlen sageli, et fotograafiagi on mahuäri. Mida suurem kogus, seda parem hind ühe foto kohta.

Fotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev MihkelmaaFotostuudios toote pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Hotelli pildistamine

Hotelli ruumide pildistamine pakub alati häid väljakutseid. Seekordne töö Kreutzwaldi hotellis erines teistest pildistamistest hämarate spa ruumide poolest. Eriti suurt tähelepanu nõudsid basseiniruum ja aurusaun, mida polnud võimalik päevasel ajal pildistada.

Akendega tubade jäädvustamiseks pean alati ilma ja kellaaega valima, kuna akendest tulev valgus peab sobima ruumi valgusega. Sombune ja hämar ilm mõjub piltidele kõige paremini. Basseiniruumis asuvatest akendest tungis päeval hämaralt valgustatud ruumi liiga palju valgust. Sellistes oludes aitab HDR pildi kätte saada, kuid sel korral pidin peale päikeseloojangut uuesti proovima.

Sama olukord tekkis ka aurusauna puhul. Kuna saun asus basseiniruumi kõrval, mõjutas päevavalgus ka sauna hämarust ja tekitas seintel peegeldusi. Peale pimeduse saabumist pildistama asudes pidin isegi basseiniruumi tuled ära kustutama, et parasiitvalgust vältida.

Akendeta ruumide puhul mängib nende valguslahendus foto õnnestumisel tähtsat rolli. Massaažiruumi valgustus peaks olema romantiline ja hämar. Väikese võimsusega valgustid mõjutavad üsna väikest osa ruumist, seetõttu pidin üsna pikalt valguse tasakaalu otsima ja HDRi kombinatsioonidega katsetama.

Muidugi saaks hämarates ruumides lisavalgust kasutada, kuid minu arus tuleks olemasolevate valgustitega hakkama saada. Sisekujundaja poolt loodud valguslahendused peavad piltidelt välja paistma.

Hotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev MihkelmaaHotelli pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kuidas toetada müüki?

Internetikaubanduse ajastu on ammu kohale jõudnud, selles pole mingit kahtlust. E-poest asju valides tegutseb ostja müügikonsultandita, kes teda valikute tegemisel suunaks. Koduleht peab sellega ise hakkama saama. Sama kehtib ka ettevõtete kodulehtede puhul, mis tooteid tutvustavad. Klient peab ettevõtte kodulehelt saama piisavalt infot ja positiivse emotsiooni, siis järgneb ostuotsus.

Positiivse emotsiooni tekkimiseks piisab juba sellestki, et veebileht toimib arusaadavalt ja vajalik info on kergesti kättesaadav. Eks kauba hindki peab kliendile sobima, kuid see teema olgu teiste arutada. Mina jään ikkagi oma liistude juurde ja räägin fotodest.

Isegi tavalise kohvitassi kirjeldamiseks võib lehekülgede kaupa sõnu kulutada, ilma fotota on see ikka tühi vaev. Kui ettevõte tahab midagi interneti abil müüa, peab tootest vähemalt mingisugunegi pilt olema. Nõuded fotodele on muidugi erinevad. Puhastusvahendi tutvustamiseks piisab ühest lihtsast pildist, autot müües peaks neid juba rohkem olema.

Piltide kogus sõltub toote keerukusest. Suurem piltide hulk tootest annab kindlasti parema ülevaate. Igast võimalikust asendist toote pildistamine pole muidugi vajalik, kuid kõik toote peamised omadused peaksid olema jälgitavad.

Internetis ringi vaadates olen näinud väga erinevaid toote- ja turunduspilte. Nende kvaliteet on väga erinev, kuid minu põhilised tähelepanekud on järgmised.

Pilte on liiga vähe. Heade tootefotode pildistamine pole väga soodne teenus, mõistlik hulk pilte peaks sellegi poolest tootest näha olema.

Pildid on liiga väikesed, et toote omadustest aru saada. Pisikeste fotode kasutamise tingib enamasti hirm pildivarguse ees. Vargusjuhtumitega tegelemiseks on õnneks teisigi võimalusi. Pildid võiksid olla vähemalt suuruses 1000px pikem külg.

Pildi tehniline kvaliteet jätab soovida. Sageli püütakse pilte kodustes tingimustes ise teha. Nii saab kokku hoida, teisalt ei tule ka müüki ja kasum jääb kokkuhoiust hoolimata kesiseks. Selles osas oleks ikkagi mõistlik professionaalide poole pöörduda.

Pildigaleriid pole võimalik lapata, iga fotot peab eraldi avama. Puhtalt kodulehe tehniline probleem, kuid annab aimu kodulehe omaniku kergekäelisest suhtumisest kliendi mugavusse. Kodulehe pildigalerii peaks olema kergesti lapatav.

Keset fotot on paigutatud ülisuur vesimärk. Veel üks viis foto varguse ärahoidmiseks. Sellest paranoiast võiks siiski üle olla ja teistsugused meetodid kasutusele võtta. Kui mult keegi pildi varastab, saadan talle enamasti ilusa arve.

Allolevad fotod tegin Chilteci kaubamärgi omanikule, kes soovis oma toodete juures just huvitavaid detaile esile tuua. Lisaks veidi tavatutele detailipiltidele pildistasin neile klassikalised tootefotod. Nende sihtgrupi puhul on selline lahendus hästi põhjendatud.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Looduskosmeetika tootmise pildistamine

Mitut Eestimaist kosmeetikatootjat sina tead? Mina tean nüüd ühte. Tegelikult olen mõnest ikkagi veel kuulnud, kuid nende praeguse tegevusega pole kursis.

Jüri lähedal asub hubane väike looduskosmeetika tööstus Green Nature, kus kena neiu tooteid valmistab ja välja töötab. Muidugi on seal veel töötajaid, kuid pildile jäi ainult tema. Lisaks kaalule leidub seal teisigi seadmeid, kuid need pole mõeldud kõigile vaatamiseks.

Looduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev MihkelmaaLooduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev MihkelmaaLooduskosmeetika tootmise pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tallinna raekoja platsi panoraam

Ühel minu klientidest tekkis soov toota Tallinna vanalinna piltidega "konservkella". Idee ja kella toorik olid tal olemas, ainult fotosid ja kujundust mitte. Panime pead tööle ja leidsime lahenduse.

Kuna Tallinna raekoja platsi pilt sobib kella peale väga hästi aga oma pikkuse tõttu sinna hästi ei mahu, panin pildi otsad kokku ja sain mõnusa pallikese. Niisugust Tallinna panoraami on hea pildistada õhtul, kui päike juba Toompea taha on kadunud.

Ringpanoraamid õnnestuvad just enne koitu või peale loojangut kõige paremini. Kui päikest pole näha, tulevad värvid pilves ilmaga võrreldes paremini esile. Otsese päikesevalgusega pole mõistlik niisugust fotot teha, sest vastu valgust jääv pildi osa ei sobi teiste kaadritega kokku.

Tallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev MihkelmaaTallinna raekoja platsi panoraam Foto: Olev Mihkelmaa
 

Timbeco majatehas

Suvel pildistasin Timbeco majatehast Saku lähedal. Tehas toodab puitmaju ja müüb neid Euroopas ning Jaapanis.

Mulle, kui logistikavõhikule tundus Jaapani turul tegutsemine paraja müstikana. Peale selle tausta kuulamist tundub see isegi päris loogiline. Nimelt pakib Timbeco oma majad merekonteineritesse ja saadab ida poole. Siit itta suunduva konteineri eest tuleb vastassuunaga võrreldes kuni 6 korda vähem maksta.

Pildistamine oli seotud uue kodulehe valmimisega ja pidi näitama tehase tehnoloogilist võimekust. 

Fotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev Mihkelmaa
 

Fotod tehasest

Mõne aja eest käisin PKC kaablitehases. Pildistasin eelkõige töötajaid nende tegevuste juures, lisaks jäädvustasin mõned sisevaated. Ühest küljest oli pildistamise eesmärgiks näidata tehase erinevaid võimekusi, teisalt rahulolevaid töötajaid.

Minu jaoks on tööstuse- ja tehnoloogiafotost eraldi pildistamisteema kujunenud. Pildistan tehaseid üsna sageli, kuid enamus neist piltides pole avalikkusele esitlemiseks mõeldud. Mõnikord lähevad pildid tehase klientidele suunatud materjalidesse või on hoopis asutuse siseseks kasutamiseks mõeldud.

Minu silmis on Eestist väike aga tubli tööstusriik kujunemas. Pealtnäha ilmetutes tööstushoonetes leidub väga põnevaid "salalaboreid", mille erilise sisu tõttu pole võimalik nende pilte avalikult levitada. PKC puhul sain selleks siiski loa.

See blogi on pühendatud neile, kes lapsena värvilist traati kogusid :)

Foto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev Mihkelmaa
 

Toote pildistamine

Tootefotosid saab pildistada nii fotostuudios kui kliendi juures ettevõttes kohapeal. Ettevõttes kohapeal toodete pildistamine on mõistlik, kui tooted on suured või neid on nii palju, et nende transportimine fotostuudiosse pole otstarbekas.

Tootefotosid on võimalik pildistada kolme erineva taustalahendusega.

  • Pildistada tooteid keskkonnas, näiteks kraanikaussi vannitoas.
  • Luua stuudiotehnikaga toodetele ühtlane neutraalne taust valides taustafooniks näiteks valge või halli. Fotole jäävad toote varjud.
  • Pildistada tooteid stuudiotehnikaga, taust hiljem arvutis eemaldada ja asetada toode ühtlasele valgele taustale. Nii ei jää fotole toote varje. Samuti on sellist kujutist hea kasutada fototöötluses.

Kui pildi iseloom muud ei eelda, on tootele neutraalne stuudiotaust väga hea lahendus - pilt saab kohe valmis ja hiljem pole vaja töötlusele aega planeerida. Suurte objektide puhul pole ühtlase tausta saamine väga lihtne ja toodete taustast väljalõikamine võtab sellega võrreldes vähem aega.

Näitena toon Ecoterm AS-le pildistatud soojussõlmed. Selliseid detailirohkeid objekte pildistasin stuudiovälkudega tehases kohapeal. Taustaks kasutasin valget paberfooni, sest ühtlaselt pinnalt saab objekti kiiremini eraldada. Hiljem lõikasin arvutis tooted taustast välja ja asetasin valgele taustale. Nii sai ettevõte pilte kasutada trükistes ja veebis.

Toode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev Mihkelmaa
 

Ekspordirevolutsiooni fotoraamat

neljapäev 12. september 2013

Aprillikuus lõpetas EASi aastase Ekspordirevolutsiooni koolitusprogrammi 25 ekspordi müügijuhti. Programmis osalenutele kinkis EAS fotoraamatu, mille tarvis pildistasin müügijuhtidest portree- ja grupipildid. Fotoraamatu kujundas Tank ja printis Pilter.

Kuna EAS soovis vabas stiilis pilte, otsustasime fotosessiooni õues korraldada. Pildistamispäevaks olime lootnud mõnusalt kevadist ilma, tegelikkuses laiutasid mitmel pool lumehanged, termomeeter näitas üksikuid plusskraade.

25 inimese kiire portreteerimine erineb paljuski tavalisest fotosessioonist. Inimesed vahelduvad kiires tempos, korraga pühendan ühele inimesele vaid paar minutit. Samas suhtlen paralleelselt kogu grupiga. Selline taktika võimaldab üsna piiratud ajaga soovitud tulemuseni jõuda.

Kuna kogu grupp on kogu aeg koos, pole vaja iga pildistatavaga suhtlemist nullist alustada. Pildistama tulles on tal juba õige eelhäälestus ja valmisolek kaamera ees seista. Nii võttiski 25 lihtsa portree saamine aega vaid paar tundi.

Kui päris aus olla, pidid kaks kursuslast enne grupipilti lahkuma ja kleepisin nad hiljem juurde. Kas leiad fotole lisatud inimesed üles?

Ekspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev MihkelmaaEkspordirevolutsiooni fotoraamat Foto: Olev Mihkelmaa
 

Nahatööstus

Imestan ikka ja jälle, millist põnevat tööstust Eestis leidub. Ma poleks osanud arvatagi, et Keilas asub täiesti arvestatav nahatööstus. Pealtnäha tagasihoidlikus hoones valmivad püksirihmad, kaelarihmad ja veel sadat teist sorti rihmad inimestele ja koertele. :) Ettevõtte nimi on Hansa Leather OÜ.

Samas on mul hea meel, et sain loa nahatööstusest kirjutada ning võin pilte avaldada. Käin üsna sageli erinevates tehastes, kuid seal valminud fotod pole tavaliselt avalikkusele mõeldud. Pilte kasutatakse tööstusettevõtete siseringis. Käesolevadki pildid on mõeldud näitamaks tehase erinevaid võimekusi ja nahatööstusseadmeid. Nii saab nahatootja enda tellijatele tootmist tutvustada.

Igapäevaselt võib kuulda jutte Eesti majanduse tagasihoidlikust olukorrast ja paljust muust negatiivsest. Õnneks pole mul põhjust rääkijatele kaasa kiita, kuna näen väga põnevaid ja potentsiaalikaid tööstusettevõtteid arenemas. Kui neil praegu veel super hästi ei lähe, on edu saavutamine pigem aja küsimus.

Nahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev Mihkelmaa
 
Kuvan postitused 51 kuni 60. Kokku on postitusi 61