Kuidas toetada müüki?

Internetikaubanduse ajastu on ammu kohale jõudnud, selles pole mingit kahtlust. E-poest asju valides tegutseb ostja müügikonsultandita, kes teda valikute tegemisel suunaks. Koduleht peab sellega ise hakkama saama. Sama kehtib ka ettevõtete kodulehtede puhul, mis tooteid tutvustavad. Klient peab ettevõtte kodulehelt saama piisavalt infot ja positiivse emotsiooni, siis järgneb ostuotsus.

Positiivse emotsiooni tekkimiseks piisab juba sellestki, et veebileht toimib arusaadavalt ja vajalik info on kergesti kättesaadav. Eks kauba hindki peab kliendile sobima, kuid see teema olgu teiste arutada. Mina jään ikkagi oma liistude juurde ja räägin fotodest.

Isegi tavalise kohvitassi kirjeldamiseks võib lehekülgede kaupa sõnu kulutada, ilma fotota on see ikka tühi vaev. Kui ettevõte tahab midagi interneti abil müüa, peab tootest vähemalt mingisugunegi pilt olema. Nõuded fotodele on muidugi erinevad. Puhastusvahendi tutvustamiseks piisab ühest lihtsast pildist, autot müües peaks neid juba rohkem olema.

Piltide kogus sõltub toote keerukusest. Suurem piltide hulk tootest annab kindlasti parema ülevaate. Igast võimalikust asendist toote pildistamine pole muidugi vajalik, kuid kõik toote peamised omadused peaksid olema jälgitavad.

Internetis ringi vaadates olen näinud väga erinevaid toote- ja turunduspilte. Nende kvaliteet on väga erinev, kuid minu põhilised tähelepanekud on järgmised.

Pilte on liiga vähe. Heade tootefotode pildistamine pole väga soodne teenus, mõistlik hulk pilte peaks sellegi poolest tootest näha olema.

Pildid on liiga väikesed, et toote omadustest aru saada. Pisikeste fotode kasutamise tingib enamasti hirm pildivarguse ees. Vargusjuhtumitega tegelemiseks on õnneks teisigi võimalusi. Pildid võiksid olla vähemalt suuruses 1000px pikem külg.

Pildi tehniline kvaliteet jätab soovida. Sageli püütakse pilte kodustes tingimustes ise teha. Nii saab kokku hoida, teisalt ei tule ka müüki ja kasum jääb kokkuhoiust hoolimata kesiseks. Selles osas oleks ikkagi mõistlik professionaalide poole pöörduda.

Pildigaleriid pole võimalik lapata, iga fotot peab eraldi avama. Puhtalt kodulehe tehniline probleem, kuid annab aimu kodulehe omaniku kergekäelisest suhtumisest kliendi mugavusse. Kodulehe pildigalerii peaks olema kergesti lapatav.

Keset fotot on paigutatud ülisuur vesimärk. Veel üks viis foto varguse ärahoidmiseks. Sellest paranoiast võiks siiski üle olla ja teistsugused meetodid kasutusele võtta. Kui mult keegi pildi varastab, saadan talle enamasti ilusa arve.

Allolevad fotod tegin Chilteci kaubamärgi omanikule, kes soovis oma toodete juures just huvitavaid detaile esile tuua. Lisaks veidi tavatutele detailipiltidele pildistasin neile klassikalised tootefotod. Nende sihtgrupi puhul on selline lahendus hästi põhjendatud.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa