Mõttetud tootefotod

Kuidas üks toodete pildistamisega tegelev fotograaf üldse saab tootefotosid mõttetuks nimetada? Saab ikka, aga mitte sellepärast, et pildid ise oleksid mõttetud, vaid nende pildistamine on mõnikord ebamõistlikult kulukas. Seda väidet ilmestab väga hästi juuresolev foto, mille pildistasin ühele Eestis tegutsevale sülearvutite müüjale.

Ettevõtte algse kavatsuse kohaselt soovisid nad periooditi üles pildistada kõik uued sülearvutimudelid, mis müügile jõuavad. Kuigi nende kohta on enamasti võimalik saada tootjatelt fotosid, soovis ettevõte oma pildivalikut ühtlustada. Tootjate poolt pakutavad fotod on paraku erineva stiili ja kvaliteediga ning jätavad kodulehest ebaühtlase mulje.

Igast tootes tulnuks pildistada vähemalt 5 erinevat fotot, tooted taustast eraldada, neile varjud alla ehitada ja ekraanile asjakohane kujutis kleepida. Arvutite korpused on valmistatud plastikust, mis tõmbab meelsasti tolmu ligi, samuti läigib iga plastikutüüp erinevalt ja neid ei saa pildistada samasuguse valgusskeemiga.

Katsetuste käigus tuvastasin, et kogu protsessi ajamahukus ja vajadus ülimalt puhta keskkonna järele muudab pildid mõttetult kulukaks. Arvutitootjate heaks töötavatel fotograafidel on pildistamisele ja töötlusele kuluv aeg peaaegu piiranguteta, sest müüdavad kogused on ülisuured. Eesti tingimustes võib kauplus müüa vaid mõne toote ja see muudabki fotode tellimise mõttetuks.