Turunduseelarvest

laupäev 10. august 2019
Teema: Fototurg
Autor: Footgraaf Olev Mihkelmaa

Iga ettevõte hoolitseb enda töötaja töövahendite eest. Turundusjuhil on oma töölaud, arvuti, mobiiltelefon ja kohvitass. Sealt edasi tekivad erinevused. Kas turundusjuhil on ka turunduseelarve? Loogiliselt võttes, peaks olema. Tegelikkuses kohtan sageli ilma eelarveta turundajaid. Isegi sellistes ettevõtetes, kelle kvartalikäibed ulatuvad miljonitesse.

Saan aru, et müük toimub sageli otsesuhtluse kaudu ja sõltub müügijuhtide professionaalsusest. Samas näeb juhatus vajadust turundusjuhi järele, kes saab endale laua, tooli ja arvuti, aga mitte eelarverida. Selline töötaja on sageli üsna hädas ja peab iga tegevuse jaoks eraldi vahendeid kauplema. Nutikas turundaja saab selliseski olukorras palju ära teha, kuigi suudaks palju enamat.

Miks see nii on? Mulle paistab turundusosakond B2B ettevõtetes sageli justkui kuskil serva peal olevat. Teda oleks vaja, kuid tööst tulenevat kasu pole lihtne mõõta. Midagi nad seal teevad, aga müügiosakond on ju see, kes raha sisse toob.

Hea juht, anna enda turundajale eelarve, et ta saaks varustada ennast kõigi vajalike töövahenditega. Eriti fotodega, mida kasutada kodulehel, sotsiaalmeedias, müügimaterjalides, trükistes ja esitlustes. Selleks vajalik kulu on ettevõtte käibega võrreldes märkamatu, kuid aitab kaasa nii müügis kui mainekujunduses.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!