Elu parimad pildid

Fotokooli lõpetamisel rääkis õpetaja meile: "Praegused lõputööd on teie elu parimad pildid üsna pikaks ajaks, sest lähiajal teil vaevalt õnnestub mõnda pildistamisse nii palju aega ja energiat panustada". See mõte tegi mind veidi kurvaks - kas tõesti tuleb nüüd hakata tegelema millegi vähem väärtuslikuga ja teha pilte kuidagi vähem pühendunult? Olen alati mõelnud, et see ei peaks nii olema, iga tööd tehes tuleb anda endast parim. Pildistada just nii, et iga järgmine pilt oleks sinu elu parim.

Pole vahet, mida ma pildistan, iga tööga kasvavad kogemused, arenevad oskused ning fotograafi nägemus. On loomulik, et iga järgmine töö peab olema eelmisest millegi poolest parem. Paremus võib peituda väikestes pisiasjades, mis on peaaegu märkamatud, kuid mitme aasta peale kokku paistab erinevus selgelt silma.

Eesti Rahva Muuseumi suviseid vaateid jäädvustades tundsin, et need on kindlasti minu elu parimad pildid. Parimad, kuni järgmise pildistamiseni.

Eesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseum Foto: Olev Mihkelmaa
 

Eesti Rahva Muuseum

ERM oli minu jaoks viimase aja kõige põnevam ja ihaldusväärsem objekt, mille valmimist ma kaua ootasin. Kui pildistamise päev lõpuks kätte jõudis, oligi kena lumine ilm, just nii nagu planeeritud ja oodatud sai. Ootama pidin tegelikult mitu kuud, sest lund lihtsalt ei tahtnud maha tulla.

Alustasin maja välispiltidest päevavalguses, peale seda liikusin siseruumidesse ja käisin läbi kõik vajalikud ning mitteavalikud ruumid, mis pildi pildistamise seisukohast huvi pakkusid. Hämaruse saabudes suundusin jälle õue ja töötasin seal kuni taevas täiesti mustaks tõmbus. Tundsin siiski, et sellest on veel vähe ja tulin hommikul esimeste valguskiirtega koos tagasi. Oleksin ehk veel pildistanud, kuid valgustus kustus ja pidin edasi liikuma. Suvel lähen sinna kindlasti veel kord tagasi, et rohelusega pildid galeriile lisada.

Näituse osa pildistamine osutus arvatust palju raskemaks, sest pidevalt vaevas mind kiustatus hoopis külastajaks kehastuda. Eriti sügava mulje jättis ugrimugriteemaline püsinäituse osa. Olen erinevates saami muuseumides ja väljapanekutel varemgi käinud nii Soomes kui Norras, kuid ERMIi "Uurali kaja" pani lõpuks kogu keha värisema. See lihtsalt on väga võimas väljapanek, eriti siis, kui olen teemasse varem veidi süvenenud.

Kui ennast lõpuks näitusesaalidest lahti rebida suutsin, leidsin kõige inspireerivama koha pildistamiseks - garderoobi suunduva trepi kohal rippuvad lambiread ja karge betoonist šaht jätsid väga täiusliku ruumi mulje.

Tellija: Fund Ehitus OÜ

Eesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev MihkelmaaEesti Rahva Muuseumi pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Maanteeameti objektid 2015

Eelmisel suvel sain päris palju reisida. Põhjuseid jätkus selleks rohkem kui üks, aga suurema osa moodustas sõit erinevate Maanteeameti objektide vahel. Oli päris põnev aeg ja võimalus uusi kogemusi omandada.

Üheks kogemuseks on järeldus, et riigihangetes osalemisel tuleks kohe arvestada tavaliselt suurema ajakuluga kommunikatsioonile ning võimalike muutustega töö sisus.

Teiseks, riigiasutustes ei liigu info alati nii hästi, kui eeldada võiks ja selle kättesaamiseks kuluvat aega tuleb eraldi tööna planeerida.

Kolmandaks, kui sulle antakse töös vabad käed, siis tööta selle nime, et need käed saaksid olema võimalikult rohkem seotud. Liigne vabadus võib tekitada olukorra, kus tellija ja fotograafi nägemused lõpptulemusest erinevad oluliselt. Sarnaste olukordade vältimiseks tuleb tellijat veel enam pildistamisprotsessi kaasata.

Referentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev MihkelmaaReferentspildid Foto: Olev Mihkelmaa