Amazoni tootefotod

Amazonis on piltidele mitmeid põhinõudeid ja stiilireegleid, mida kõik edukad müüjad järgivad.

Tehnilised nõuded on järgmised.

  • TIFF (.tif/.tiff), JPEG (.jpeg/.jpg), GIF (.gif) and PNG (.png) formaat.
    Seda nõuet pole raske täita, sest kõik tavakasutajale mõeldud pildid on ühes neist formaatidest. Probleem tekib ainult siis, kui pildistada RAW formaadis (kaamera toorfail). RAW tuleb konverteerida ühte ülaltoodud formaati. Tavaliselt on selleks JPEG või PNG.

  • Väiksem soovituslik pikslite arv vähemalt 1000 pix foto pikemal küljel, soovituslik pildi laius 2560 pix, maksimaalne lubatud suurus 10000 pix.
    Piksel on värvipunkt, millest digifotod koosnevad. Pildistades on pikslite arv algfailis tavaliselt üle 3000 pix. Teoreetiliselt võib faili suuruse ka muutmata jätta, kuid väga suured failid avanevad aeglasemalt ja võtavad rohkem ruumi. Amazoni piltide kuvamine toimib kõige paremini just 2500 pix faili suuruse korral. Suuremat faili pole nii mugav vaadata, sest faili avamine võib aega võtta.

    Kindlasti tuleks fotosid tellides fotograafi teavitada, millise suurusega faile teil vaja on. Pikslite suurust aetakse sageli segamini DPI (Dots per inch) näitajaga, mida kasutab trükitööstus pildi tiheduse kirjeldamiseks. Arvutis pilte vaadates tuleb rääkida ainult foto pikslite arvust, sest DPI ei kirjelda pildifaili suurust.

  • sRGB või CMYK värviruum.
    Selle nõude pärast pole vaja muretseda. Vaikimisi pildistavad enamik kaameraid sRGB formaadis, kuigi fotograafid kasutavad teatud AdobeRGB värviruumi, mis on veidi suurema ulatusega. Kliendini peaks siiski jõudma sRGB formaadis pilt, kui pole kokku lepitud teisiti. CMYK pärineb trükitööstusest, kus kasutatakse kolme värvi asemel nelja. CMYK färviruumis pilte üksi fotograaf vaikimisi ei paku.

  • Failide nimed peavad sisaldama tootetunnust (Amazon ASIN, 13-digit ISBN, EAN, JAN, or UPC), faili numbrit ja faililaiendit (Näiteks: B000123456.jpg või 0237425673485.tif).
    Tühikud, punktid ja kriipsud faili nimes pole lubatud.


Tehnilistele nõuetele lisaks tuleb põhipildil (main photo) järgida stiilinõudeid. Need nõuded ei kehti teistele piltidele toote alamlehel.

  • Piltidena võib kasutada professionaalseid fotosid tootest või pakendi kaanekujundust. Joonistused ja illustratsioonid pole lubatud.
    Tegelikult kasutatakse illustratsioone päris palju, kuid tegemist on renderdustega, mis sarnanevad väga fotodele. Harjumatule silmale jääb vahe märkamatuks. Illustratsioonide all mõtleb Amazon pigem pliiatsijoonistuse laadset materjali.

  • Pildil ei tohi olla häirivaid või segadust tekitavaid objekte, mis pole tootega seotud.
    Pildil peab olema ainult müüdav toode või tootekomplekt.

  • Foto peab olema terav ja professionaalse valgusega pildistatud või skaneeritud (näiteks raamatu kaane puhul). Värvid peavad olema tõesed ja toote servad puhtalt lõigatud.
    Amazon ei aktsepteeri kodus laualambi valgel valminud fotosid. Fotod peavad olema pildistatud stuudiovalgusega ja taustast välja lõigatud ning valgele taustale paigutatud. Fotograaf peab jälgima valge tasakaalu ehk white balance'it . Kontrollimata valguses ja kodustes tingimustes pildistatud fotodel võib toote tegelik toon kergesti kaduma minna.
    .
  • Raamat, CD ja DVD puhul peab olema jäädvustatud kaanepilt, mis täidab kaadri 100%. Valged servad pole lubatud. Plaadikarbid, kleebised ja kileümbrised tuleb eemaldada.
    Pildistades tuleb muidugi raamatu või plaadikaane ümber veidi ruumi jätta. Üleliigse pildiserva saab eemaldada järeltöötluse käigus.

  • Kõik tooted peavad katma vähemalt 85% pildi pinnast.
    Pildistamisel võib valge serv suurem jääda, kuid järeltöötluses tuleb see parajaks lõigata. Piltlikult - kui foto laius oleks 10 cm, peaks toode sellest enda alla võtma 8,5 cm ja mõlemasse serva võiks jääda kuni 0,75 cm valget serva. Lihtsamalt öeldes, toode peab ulatuma pildil peaaegu servast servani.

  • Pildile peab jääma kogu toode.
    Detailipildid pole põhipildi puhul lubatud, teiste piltide puhul aga küll.

  • Foto taustaks peab olema puhas valge pind (RGB 255,255,255).
    Kuigi nõue kehtib vaid põhifotole, tuleks sama lahendust kasutada ka teistel piltidel, mis toodet erinevate nurkade alt näitavad ja on otseselt tootefotod. Täiesti valget pinda on võimalik saavutada ainult fotode järeltöötluse käigus toote taustast lahti lõikamise abil. Kui toode on taustast eraldatud, saab tausta valgeks muuta.

    Täiesti valget tausta saab tekitada ka pildistamise käigus, kui kasutada taustana heledat pinda ja seda väga tugevalt valgustada. Tulemus ei kannata kriitikat, sest hele taustavalgus mõjutab ka toodet ja pilt tuleb üsna vilets.

    Mõnel juhul on tootele kunstlik vari või peegelduse tekitatud, see pole ametlikult lubatud. Amazon paistab seda siiski tolereerivat.

  • Pilt ei tohi sisaldada täiendavat teksti, graafikat või fotot.
    Üksikud müüjad siiski kasutavad põhipildina lavastuslikku fotot või joonist. Järelikult on võimalik ka seda nõuet eirata.

Nõuded teistele piltidele toote alamlehel.

  • Pilt peab olema müüdavast tootest või sellega seotud.
    Lubatud on kõik, mis vähegi toote või selle kasutamisega seotud.

  • Foto peab olema terav ja professionaalse valgusega pildistatud või skaneeritud. Värvid peavad olema tõesed ja toote servad puhtalt lõigatud.
    Valgel taustal fotod peaksid olema kõik ühe stiiliga. Lavastuslike piltide puhul tuleb samuti valgust ja värve jälgida.

  • Toote kasutamise demonstreerimiseks on teised tooted või objektid lubatud.
    Jällegi on kõik lubatud.

  • Toode peab katma vähemalt 85% pildi pinnast.
    Valgel taustal piltide puhul on see tehtav. Teistel fotodel pole vaja protsendi jälgimisega üle pingutada.

  • Lõigatud fotod ja detailifotod on lubatud.
    Kasutada võib kõikvõimalikke lähivaateid ja detaile, mis on üldvaatest välja lõigatud.

  • Tausta ja keskkonna kasutamine on lubatud.
    Lavastuslikele piltidele piiranguid pole.

  • Tekst ja graafika on lubatud.
    Mistahes üldvaadete, renderduste ja detailipiltide montaažid koos selgitava teksti ja graafiliste lahendustega on lubatud.

Amazoni fotodel on kõrge kvaliteet enesestmõistetav. Et selles keskkonnas edukalt müüa, tuleb pildimaterjali tõsiselt suhtuda.

Paljude teiste veebikaubamajadega, muuhulgas näiteks Etsyga võrreldes, on Amazoni tootefotod puhtama joonega, kuid vähem loomingulised. Ühtlaselt kõrge kvaliteet seab müüjale suuremad nõuded. Koduste vahenditega piltide loomine pole otstarbekas. Parem on kasutada fotograafi abi või soetada endale stuudiovarustus ja fototöötlus ise ära õppida.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

Loe veel:

Amazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev MihkelmaaAmazoni tootepilt Foto: Olev Mihkelmaa