• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Kutsu mind pildistama!

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

Ma olen viimased kümme aastat töötanud vabakutselise fotograafina.

Pakun fototeenust ettevõtetele, kes vajavad pilte toodetest, teenustest, töötajatest, hoonetest, tootmisest, sündmustest.

Minu peamisteks tööülesanneteks on kliendi vajaduste ja persoona mõistmine, pildistamine, töötlemine ja piltide tähtajaks üleandmine.

Kui sa tead kedagi, kes võiks olla huvitatud minu fototeenustest, palun jaga temaga minu kontakti.

Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Fotograafi kinkekaart

Fotograafi kinkekaart on väga hea kingiidee mitmete sündmuste puhul. Varem, kui pildistasin rohkesti peresessioone ja pulmi, telliti kinkekaarte põhiliselt jõuludeks kingikotti ja sünnipäeva ümbrikusse. Mõnikord, kui pulmakinki oodati ümbrikus, siis võis sealt leida minu fotosessiooni kinkekaardi.

Täna, kui tegelen rohkem ettevõtetele pildistamisega, on hea kinkekaarti kinkida uue ettevõtte loomise tähistamiseks. Esialgu, kui alustaval ettevõttel müüki veel pole, kuid turundada on juba vaja kas iseennast, tooteid või teenuseid, saame teha fotosessiooni, et lisada uus portreepilt LinkedIni ja kodulehele või pildistada üles esimene toode.

Aeg-ajalt on kinkekaarte tellitud võistluste auhindadeks ja töötajate motivatsiooniks.

Kinkekaart sobib kenasti ka fotohuvilisele hobifotograafile, et oma uut kaamerat paremini tundma õppida.

Valikus on pildistamise ja individuaalkoolituse kinkekaardid sulle sobivas väärtuses.

Telli kinkekaart

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Fotod on kõikjal

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

Mitut pilti sa päeva jooksul näed? Ühte, kümmet, sadat või tuhandet?

Tõenäoliselt jääb see number saja ja tuhande vahele, kui oled vähemalt kord sotsiaalmeedia lahti teinud või mõnd uudisteportaali sirvinud. Päeva jooksul nähtavate fotode kogus on meeletu.

Aga mitut pilti sa neist sadadest järgmisel päeval mäletad? Võibolla paari fotot, võibolla ühte. Kõige tõenäolisemalt mitte ühtegi. Kõikvõimalikud fotod libisevad sinu silmade eest läbi nagu film või maastik auto akna taga.

Milleks siis fotod, kui keegi enamust neist hiljem ei mäleta ja justkui tähelegi ei pane? Fotod on osa meie keskkonnast, mis loob fooni otsuste langetamiseks. Kujundab meie meeleolu ja valikuid. Köidab tähelepanu, loob või võimendab emotsioone.

Kui foto meid köidab, jääme teda pikemalt vaatama ja võibolla süveneme sellega seotud teemasse põhjalikumalt. Tavalised pildid skrollime lihtsalt edasi, kuni mõni hea foto meie tähelepanu äratab. Midagi osta soovides oleme samuti fotodest mõjutatud. Kui eksisteerib valikuvõimalus, kaldume ikka paremate fotodega teenuse või toote suunas.

Fotod on kui loodusnähtus meie ökosüsteemist, mille olemasolule me igal hetkel ei mõtle, kuigi nad meid pidevalt suunavad ja mõjutavad.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Mis kasu on piltidest?

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

Esmamulje

Pildid loovad brändist esmamulje. Ettevõtte visuaalne kuvand koosneb sageli graafikast, kuid graafika vajab toetuseks fotosid. Tugev bränd pääseb mõjule vaid heade fotode abil. Pildid loovad visuaalile taustsüsteemi ja tõstavad seeläbi ettevõtte väärtust.

Usaldusväärsus

Head pildid tõstavad usaldusväärsust kogu brändi suhtes. Kui ettevõte panustab enda heasse välimusse, võib juba eos loota, et ta suhtub sama hoolivalt ka oma klientidesse.

Haaratavus

Hästi läbimõeldud fotod pikendavad veebilehel viibimise aega. Veebis liikudes pöörab inimene aina vähem esmast tähelepanu tekstile. Hästi töötav veebileht haarab vaataja tähelepanu esmalt visuaali ja alles siis informatsiooniga. Keegi ei surfa vabatahtlikult viletsal veebilehel.

Kõrgem müügihind

Ilus pildimaterjal võib tõsta kinnisvara müügihinda kuni 5%. Sellist hinnangut olen mitmetelt maakleritelt kuulnud.

Müügi, käibe, kasumi tõus

Fotod mitte ei vii, vaid toovad raha. Mäletan hetke väliürituselt, kus müüdi tagasihoidlikult soodsalt jäätist, keegi ei tahtnud seda osta. Veidi eemal pakuti täpselt sama jäätist poole kõrgema hinnaga. Müük toimus julgelt pilkupüüdva visuaaliga. Kõik ostsid rõõmuga kallimat jäätist.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Milleks on pilte vaja?

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

1.     Ettevõtte veebilehele ja sotsiaalmeediasse esindusfotodeks
2.     E-poes toodete visualiseerimiseks
3.     Esitlustesse illustratiivseks materjaliks
4.     Trükimaterjalides visuaalse poole katmiseks
5.     Sündmuste, tooteesitluste ja kohtumiste järelturunduseks
6.     Töötajate esitlemiseks kodulehel, siseveebis ja meedias
7.     Kujunduselemendiks kontori, tootmishoone või messiboksi sisekujundusse
8.     Ärikingituseks kliendile või partnerile
9.     Projektide dokumenteerimiseks
10.   Fotopanga loomiseks

Fotode roll ettevõtluses on väga mitmekülgne, nimekiri saaks olla veel pikemgi.
Tavaliselt on ettevõtte esimeseks vajaduseks tootefotod. Olgu selleks klassikalised valgel taustal pildid või uhked fotod valminud ehitisest - kõigepealt on vaja näidata, mida me klientidele pakume.

Enamasti jõuab ettevõte fotograafi juurde tulenevalt hädavajadusest - ettevõtte tegevuses saabub hetk, kus lihtsalt pole enam võimalik ilma heade fotodeta hakkama saada. Kõige sagedamini on põhjuseks uue kodulehe valmimine, mille juures disainer teatab: “teie telefoniga tehtud fotod on küll toredad, aga minu ilusa kujundusega nad kuidagi ei sobi!”

Vaid üksikud tootmisettevõtted saavad ilma fotodeta hästi hakkama. Kõigile teistele on hea pildimaterjal eluliselt vajalik.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Tootefotod valgel taustal

neljapäev 26. august 2021

Kui klient soovib tootefotot, mõtlebki ta enamikul juhtudel just fotot tootest valgel taustal. See on kõige lihtsam, kõige levinum ja kõige soodsam tootefotode liik. Fotograafil on seda lihtne pildistada ja kliendil kerge tellida.

Ometi pole seegi lihtne asi tegelikult niiväga lihtne. Valgel taustal tootefotod jagunevad alaliikidesse:

1. Toode on valgel taustal loomulike varjudega. Foto sobib toote lihtsaks esitlemiseks või infoks kliendile. Päris esindusfotoks ei pruugi sellised pidid sobida, sest taust võib eri toodetel jääda heledam või tumedam.

2. Toode valgel taustal ilma varjudeta. Kasutatakse Amazonis ja teistes e-poodides ning kodulehtedel. Kena ja informatiivne foto, kus toode on väga hästi jälgitav. Tänu tausta eemaldamisele on piltide heledus ühtlane ja loob parema üldmulje.

3. Toode valgel taustal töödeldud varjudega. Kui on valgus, peaks toote taha jääma ka vari. Paraku on tooted sageli erinevat tooni ja vajavad pildistamiseks erinevat valgust. Ilusa ja läbivalt ühtlase varju annab vaid järeltöötlus. Tootekataloogi, esindusliku trükisesse või kodulehe päisesse sobivad paremini just sellised fotod, mis näevad välja loomulikud ja on läbivalt sama heledusega.

Milline lahendus valida, sõltub konkreetsest olukorrast ja kliendi vajadustest.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee


Vaata veel:

 

Ennustamatu aasta 2021

esmaspäev 02. august 2021
Teema: Fototurg

Minu töös on aja jooksul välja kujunenud oma rütm. Aasta algab võrdlemisi rahulikult. Veebruaris - märtsis on vaikne, aprillis läheb elu käima ja jätkub kuni juuni lõpuni. Juulis kliendid puhkavad nagu minagi. Augustis hakkavad kõik tööle ja töötavad aasta lõpuni, nii ka mina.

See aasta on teistsuguseks kujunenud. Kevadine kõrghooaeg jäi vahele ja asendus vaikse kulgemisega. Puhkusekuu juuli õigustas oma nime väga hästi. Augusti tulekuga on siiski elavnemist märgata ja postkasti jõuab juba rohkem päringuid.

Nüüd on peamine küsimus, mida toob sügishooaeg? Kas aasta läheb edasi traditsioonilises rütmis või on taas puhkust oodata. Pigem olen äraootaval seisukohal ja lihtsalt vaatan, mida tulevik toob.

Uus reaalsus on toonud muutusi klientide käitumises. Varem moodustas ehitussektor suure osa minu kliendiportfellist, kuid praegu on nad väheaktiivsed. Sama on toimunud kinnisvaraarendajatega, kes praeguses turuseisus keskenduvad ehitamisele.

Tootefoto osa püsib seni stabiilsena. Mitmed püsikliendid toimetavad samamoodi kui varemgi.

Statistika räägib majanduskasvust, kuid minu tunnetuse järgi on see kuidagi äraspidine kasv. Kogu ettevõtluses on tunda võbelust ja ootusärevust tuleviku suhtes. Kõik ootavad stabiilsust, mille põhjal uusi sihte seada.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee


Vaata veel:

 

Kas fototeenust saab osta nagu kruve?

teisipäev 08. juuni 2021
Teema: Fototurg
  • „Palun mulle 400 puidukruvi 3.5X50 kollane ZN, ristpeaga.“
  • „Jah palun, 7,04€.“
  • „Kas allahindlust saab?“
  • „Kui võtate 1000tk, siis X%. Kas tasute sularahas või kaardiga?“

.

  • „Meil on vaja pildistada 20 erinevat objekti üle Eesti, palun hinnapakkumist.“

Esimene võimalus:

  • „Jah palun, see maksab X€, töö valmib järgmisel nädalal.“

Selline vastus vastaks väga hästi kliendi ootustele ja muudaks kogu protsessi tema jaoks lihtsaks ning mugavaks.

Teine võimalus:

  • „Pildistan teie objekte hea meelega. Palun saatke mulle objektide täpsed aadressid. Kas soovite välis- või sisepilte, detailifotosid, öövõtteid? Kas objektid on vabalt ligipääsetavad või tuleb külastused kokku leppida?“

Lisaks võib olla veel küsimusi ja üksikasju, mis töö teostamise aega ning hinda mõjutavad.

Mida siis teha? Kas muuta tellimuse esitamise protsess sama lihtsaks kui kruvide ostmine?

Siiski mitte, sest fotode ostmine pole sama, mis kruvide ostmine. Selles on palju suurem hulk loomingut ja erinevaid valikuvõimalusi. Õigeid otsuseid saan teha ainult koostöös kliendiga. Soovitud tulemuseni jõudmiseks teeme mitmeid ühiseid valikuid. Arutleme erinevate võimaluste üle ja leiame, milline lahendus kliendile hinna, kvaliteedi ja tähtaja osas kõige paremini sobib.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Kellele kuuluvad fotod?

kolmapäev 02. juuni 2021
Teema: Fototurg

Kui ma tellin fotograafilt pildid, kas nad on siis minu omad? Sellele vastata polegi nii lihtne, kuid pigem on vastus „ei“. Aga kui fotod pole minu omad, kas nad on siis fotograafi omad? Sellelegi küsimusele on vastus pigem „ei“. Vastus sõltub tellija ja fotograafi kokkulepetest.

Tellimustööna valminud piltide puhul annan tellijale piltide täieliku kasutusõiguse. Ettevõte võib enda turunduses fotodega teha kõike, mida vajalikuks peab. Samas pole tal õigust fotosid kolmandatele osapooltele müüa või edasi anda.

Kui keegi kolmas soovib pilte kasutada, saab ta seda teha kokkuleppel minuga. Fotograafina pean omakorda piltide edasi andmise kooskõlastama ettevõttega, kes nad tellis. Selline olukord tekib näiteks suurte ehitusobjektide puhul, kus pildistamise on tellinud peatöövõtja, kuid fotosid soovivad ka valgustite paigaldajad ja akende tootjad.

Nii tulebki välja, et fotode kasutamise üle saab otsustada nende tellija, kuid pildid ei kuulu otsesest talle. Fotograafina on mul õigus otsustada piltide kasutamise üle, kuid pean enda otsused tellijaga kooskõlastama.

Aga kellele kuuluvad fotod, mis on internetist leitavad? Vaikimisi on nad alati mõne fotograafi omad ja neid ei tohi niisama kasutada.

Eestis reguleerib fotode kasutamist autoriõiguse seadus.


✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Kellele on vaja tõestada fotode vajalikkust?

teisipäev 25. mai 2021
Teema: Fototurg

Fototeenuse pakkujana on minu ülesandeks aidata ettevõtetel lahendada nende fotode vajadusi. Nii lihtne ongi? Tegelikult mitte.

Enamikel juhtudel tuleb mul hoopis aidata ettevõtte turundusjuhti tema enda idee müümisel juhtkonnale. Turundusosakond vajab oma tööks visuaalset materjali ja peab selle saamiseks kulutusi tegema. Kulutused vajavad juhtkonna heakskiitu.

Minu tööks on olla turundusjuhi kõrval ja aidata kogu projekti planeerida. Temaga arutame koos läbi, missugust fotomaterjali ta vajab, kuidas saame soovitud tulemuseni jõuda. Milline on eeldatav ajakava ja vajalikud ettevalmistused tellija enda poolt.

Suurema hulga objektide pildistamiseks loon Google Mapsis kaardi, kuhu märgin asukohad, pildistamisajad ja muu vajaliku info. Valmistan ette logistikakava või reisiplaani. Tootepildistamiseks aitan koostada eeldava ajakava. Vajadusel teen eraldi portfoolio just sellistest piltidest, mida turundusosakond soovib töö tulemusena saada. Hoian omalt poolt kätt pulsil ja annan protsessi jooksul lisainfot.

Piltide vajalikkuse tõestamine pole lihtne ülesanne, sest nendest saadav kasu pole üheselt mõõdetav. Turundusjuhti aidates, aitan otsustajatel mõista, et ettevõte tõesti vajab häid fotosid edendamaks turundust ja parendamaks müüki.


✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 
Kuvan postitused 1 kuni 10. Kokku on postitusi 283
<< Esimesed < Eelmised 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 Järgmised > Viimased >>