• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Matkamisest

kolmapäev 01. jaanuar 2020
Teema: Fototurg

Matkata on vahva. Eriti koos sõprade, perega või üksi.

Väiksemate ja suuremate matkade või reiside puhul püüan kogu protsessi hoida võimalikult spontaanse. Minu elus juba leidub planeeritud aega ja kindlaksmääratud tegevusi.

Matkates tahan olla vaba. Muidugi ei tähenda see, et kuhugi uisapäisa tormaksin. Alati teen piirkonna kohta eeltööd ja sean paika võimalikud sihtkohad, mis mulle huvi pakuvad. Samuti tean, millal teed alustan ja millal pean tagasi jõudma. Nende kahe ajahetke vaheline aeg sõltub ilmast ja minu tujudest.

Tegelikult pean tunnistama, minu matkad on sageli kombineeritud autoga sihtkohta jõudmise ja jalgsi liikumise vahel. Sõidan Soome, Norrasse või lõuna poole. Jõuan mingisse põnevasse paika ja teen päeva või paari pikkuse tiiru. Sõidan jälle edasi ja vaatan mõnes teises kohas ringi. Eestis kasutan olemasolevaid matkaradasid või mõtlen välja mõne metsikuma marsruudi.

Kui vähegi võimalik, ööbin lageda taeva all magamiskotis. Kui juba matkal olla, miks peaks siis umbsesse telki pugema. Tõsi küll, suvel tahavad sääsed pureda, kihulased on ka vastikud, aga nende vastu leidub rohtu. Õues magamise nippi õpetan ka oma poegadele. Hea ilma korral jätame telgi meelega koju.

Poisid kasvavad, iga aastaga on neist aina rohkem kaasatulijaid. Meil saab põnev olema.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Mulle meeldib kokata

esmaspäev 30. detsember 2019
Teema: Fototurg

Kes teie peres süüa teeb?

Meil on sellega nii ja naa. Kui olen kodus, teen enamasti ise süüa. Minu äraolekul saavad teised muidugi hakkama. Mulle meeldib kokata.

Mõned peavad mind gurmaaniks, ise ma nii ei arva. Lihtsalt armastan väga head toitu. Oliivid, sink, punane vein ja juustud. Eriti juustud, see on minu nõrkus. Mida vanemad ja vängemad, seda parem. Itaalia supermaketist võtaksin hea meelega pool kaupa kaasa. Ehtsat gruusia kööki naudiksin päevade kaupa. Heast aasia toidust ma ei räägigi.

Kodustes tingimustes pole kõiki neid hõrgutisi muidugi käepärast, eriti maal olles. Seepärast tulebki ise leiutada. Kellelgi peres tekib millegi järele isu, kui viitsimist on, võtan asja ette. Kõik päevad pole muidugi pidupäevad. Enamasti sööme ikka tavalist eesti toitu.

Nädalavahetusel teen pannkooke või Norra stiilis pehmeid vahvleid moosi, hapukoore ja Gudbrandsdaleni juustuga. Viimase hankimiseks tuleb külastada kindlaid poode. Mõnikord küpsetan saiakesi, kringlit või teen lihtsamat sorti koogi. Olen teinud pizzat, sushit, hinkaalisid, ravioolisid, pastat, suvel šašlõkki. Minu lemmik on ka kodune jäätis.

Miks ma kokkamist ja head toitu armastan? Ilmselt peitub vastus lapsepõlve tagasihoidlikes oludes ja soovis enda menüüd põnevamaks muuta. Kust sa ikka saad, kui ise ei tee?


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Mina usun jõuluvana

kolmapäev 25. detsember 2019
Teema: Fototurg

Mina usun jõuluvana.

Valge habemega vanad liiguvad praegu igal pool ringi. Mõned neist on päris ehtsad jõuluvanad.

Kunagi aastate eest nägin oma täiskasvanuaja esimest ehtsat jõuluvana. See oli Kihnu eakate jõulupuul, kui jõuluvana hing oli lausa käegakatsutav. Vana tuli mööda teed kott seljas - päris ehtne jõuluvana, seda teadsin kohe esimesest pilgust. Kogu saalitäis rahvast uskus temasse ja võttis vastu kogu jõulurõõmu, kingitused ja kallistused. Selle sündmuse meenutamine tekitab minus alati sooja tunde.

Ehtsaid jõuluvanasid olen näinud hiljemgi - lasteaedades ja kodudes, erinevatel pidudel. Nendega käib kaasas soojus, armastus ja jõuluime.

Tegelikult võib ju igaüks vammuse selga tõmmata ja vana mängimise rolli enda peale võtta. Selles rollis juba on midagi maagilist. Punases mantlis peitub eriline jõud. Isegi kui kõik teavad, kelle sussid vanal jalas on või näevad riietumist ennast.

Kuidas saada ehtsaks jõuluvanaks? See on väga lihtne. Tuleb uskuda, siis oledki. Juba Põrgupõhja Jürkale oli asi väga selge: „Kui usud, siis on. Kui ei usu, siis pole.“ Jõulutunne ja jõuluime sünnib samuti uskumisest ja soovist armastust jagada.

Ilusat jõuluaega!


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Ettevõtetele pildistamisest

neljapäev 19. detsember 2019
Teema: Fototurg

Ettevõtetele pildistamine on minu põhitegevus.

Aitan enda kliente väga erinevate projektide juures. Teeme turundusfotosid või reklaampilte. Pildistan arhitektuuri, kinnisvara, tööstust, tooteid, töötajaid, sündmuseid jm.

Mõne kliendiga töötan juba aastaid koos. Pidevalt lisandub uusi kontakte. Tänaseks olen töötanud 500. ettevõttega.

Iga projekti juures on kõige tähtsam ühiselt aru saada, mida täpselt tellija vajab ja kuidas soovitud tulemuseni jõuda.

Pikaajaliste klientidega käime juba sissetallatud rajal. Mina tean, mida nad vajavad ja kuidas oodatud tulemus saavutada. Nemad teavad, mida minult oodata ja milliseid ettevalmistusi teha, et töö õnnestuks.

Uute klientidega teeme koos põhjalikuma eeltöö, täpsustame tehnilisi nõudeid, fotode hilisemaid kasutusviise ja ideed, mida pildid peavad edasi andma. Eeltöö võtab mõnikord rohkemgi aega, kui pildistamine. Täpselt õigete fotode saamiseks, tuleb ettevalmistust alati tõsiselt võtta.

Ettevõtetega töötamise juures meeldib mulle kõige enam asjalikkus ja professionaalne suhtumine. Need omadused iseloomustavad iga hästi õnnestunud projekti, millesse mõlemad osapooled on kogu energiaga panustanud. Naudin iga õnnestunud projekti ja rõõmustan, kui klient saab selle tulemusena veel edukamalt edasi minna.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Naljakas lugu minu nimega

laupäev 30. november 2019
Teema: Fototurg

„Tere, Mihkel!“
„Tere-tere, kuidas läheb?“

Sarnast dialoogi pean vähemalt paar koda aastas, vahel sagedaminigi. Kes siis on see Mihkel? Eks ikka mina ise.

Kas mind häirib, kui vestluskaaslane nimega eksib? Loomulikult mitte. Mihkliks kutsumisega olen juba nii harjunud, et kulm ka ei liigu. Pigem jätan võimalusel eksitusele üldse tähelepanu juhtimata ja lähen suhtlusega edasi. Milleks vestluskaaslases piinlikust tekitada.

Ametiasutustes, sündmustele registreerides, kauplustes ja mujal pean enda nime väga hoolega ja õigete rõhkudega hääldama. Kirjapanija võib väga kergesti eksida tulles välja iselaadse omaloominguga. Nime saab väga erinevalt kirjutada:

  • Olev Mihkelmaa,
  • Olev Mihkel Maa,
  • Olev-Mihkel Maa,
  • Mihkel Maa,
  • Mihkel Olevmaa.

Rohkem praegu ei meenu, variante võib veel olla.

Kunagi oli isapoolse suguvõsa perekonnanimeks Mihkelmann. Nimede eestistamise aegu sai mannist maa. Üks sarnane eestistamise juhtum on teada Viljandimaalt Loodi külast, teine Tahkurannast. Nende suguvõsade nimi pole tänasesse päeva jõudnud.

Tegemist on unikaalse perenimega, mille edasikandmise au kuulub mulle ja läheb edasi minu poegadele. Kui teile kasvõi saja aasta pärast mõni Mihkelmaa ette juhtub, võite tema esivanema kergesti kindlaks teha.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Kui nähtav on sinu ettevõte?

laupäev 23. november 2019
Teema: Fototurg

Näita, mida sinu ettevõte suudab!

Avasite uue tootmisliini, saite valmis vinge kontori, lõite täiesti ainulaadse toote. Teil on äge meeskond, kus töötavad kõige paremad spetsialistid. Asjad lähevad ülesmäge, vallutate üha uusi mäetippe ja seate sihte järgmiste ületamiseks. Ettevõte lausa pakatab positiivsest energiast ja teotahtest.

Aga kas keegi teine peale siseringi teab sellest? Teisedki soovivad näha, milliste imeliste saavutustega olete oma ettevõttes hakkama saanud. Edust tahavad kõik osa saada ja ise kaasas olla.

Kuidas partnerid ja kliendid peaksid teie saavutustest teada saama? Vaatama majandusaasta aruandest kasumi- ja kasvunumbreid? Otsima tootenimistust uusi tooteid? Nägema teie saavutusi poelettidel või messipindadel? Jah, nii on ka võimalik.

Palju parem tähelepanu ootamisest, on ise julgelt tähelepanu äratada. Rääkida julgelt kõigile enda saavutustest, andekast meeskonnast ja suurepärastest toodetest kõikjal, kus vähegi võimalik - kodulehel, sotsiaalmeedias, blogides. Lisada igale uudisele ja saavutusele suurepärased fotod, mis vastavad ettevõtte üldisele kvaliteedistandardile, väärikusele ja turunduskontseptsioonile.

Aitan teid hea meelega selliste fotode loomisel ja elan suure huviga kaasa igale uuele saavutusele, mida enda tegemistest jagada soovite.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Ebamugavad küsimused

esmaspäev 18. november 2019
Teema: Fototurg

Tere! Vajame fotosid kolmest tootest. Milline on hind?

Selliseid kirju saades tean, millist vastust oodatakse.

Tere! X€. Soovite?

Tegelikult ma ei taha sellist pakkumist saata ja küsin täpsustavaid küsimusi. Paraku jäävad vastused mõnikord saamata. Järelikult klient leidis teise fotograafi, kes juba pakkumise tegi.

Küsimused on ebamugavad, sest nendele tuleb vastata. Vastamine võtab aega ja mõnele küsimusele polegi nii lihtne vastust leida. Valgel taustal tootefoto pildistamiseks pole väga palju infot vaja. Mida lähemale reklaam- või turundusfotole, seda rohkem tekib küsimusi.

Kui palju pilte ühest tootest/objektist vajate? Kuidas soovite fotosid kasutada? Millise kujundusega peavad pildid kokku sobima? Millistele tehnilistele nõuetele vastama? Milline on teie brändi kontseptsioon? Kes on teie sihtgrupp?

Mõnikord pole töö tellija neile küsimustele lihtsalt mõelnud. Väikestel ettevõtetel võib-olla polegi väga selget nägemust enda turundusest, sihtgrupist ja fotode stiilist.

Ometi tahan igal võimalusel küsida. Samas püüan tunnetada, kui kaugele võin pärimisega minna ilma, et kliendi eemale peletaksin. Vastused aitavad mul paremat pakkumist koostada ja kliendil saada just sellise fotomaterjali, mida ta vajab.

Hea koostöö ja põhjalik infovahetus tagab kõige parema tulemuse.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Kas sa saaksid teha paremad pildid?

laupäev 09. november 2019
Teema: Fototurg

Klientide huvi mind pildistama kutsuda võib olla erinevatest asjaoludest motiveeritud. Mõnikord on neil pildid juba olemas, kuid ei vasta mingil põhjusel ootustele.

"Kas sa saaksid teha paremad pildid?" Vastamiseks pean mõistma, milles seisneb probleem. Tehniliselt ebaõnnestunud fotosid saan üsna lihtsalt parandada uute fotode pildistamisega. Pean valima õigema pildistamise aja, kasutama sobivamat valgust või teostama parema järeltöötluse.

Teisalt võib piltide ebasobivus tuleneda nende kontseptsioonist. Fotod lihtsalt ei kirjelda toodet või teenust õigel viisil. Paremate fotode saamine eeldab sel juhul suuremat koostööd ja kliendipoolset panust kogu protsessi. Peame koos arutlema mida, kellele ja miks me pildistame. Vajadusel kaasame suurema meeskonna, sh disaineri või kujundaja. Viime koos tulemuse vastavusse kõigi nõudmistega ja saamegi paremad pildid.

Kõige sagedamini pildistan üle müügi- või üürikinnisvara, tooteid ja ametiportreid.

Iga projekti puhul püüan hinnata, millisel tasemel on eelnevad pildid ja kui palju kasu võib ülepildistamine tuua. Vahel jõuan järeldusele, et 10% parema tulemuse saavutamiseks peame tegema 90% rohkem tööd. Kliendi otsustada jääb, kas ta selles valguses soovib uusi fotosid või kasutab tulemuse parandamiseks mõnd teist turundustööriista.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Ma töötan põhiliselt Tallinnas

laupäev 02. november 2019
Teema: Fototurg

Enda fotoblogi postitusi sirvides märkasin ehmatusega, et suurem osa neist räägib, kuidas ma mööda ilma ringi tuiskan. Tegelikult veedan valdava osa enda tööajast Tallinnas.

Pean endale ja sullegi meelde tuletama - olen Tallinna fotograaf.

Muidugi liigun pidevalt ringi, teen projekte kogu Eestis ja mujalgi. Põhilise tööaja veedan siiski pealinnas ja selle lähiümbruses. Nii on see olnud juba viimased kümme aastat.

Sellest sügisest on mul täiesti kesklinnas peatuspaik, kust Tallinna päevi alustan. Kõige parematel hommikutel viskan fotokoti ja statiivi üle õla ning kõnnin tööle. See on justkui eriline luksus, kui pole vajadust autosse istuda.

Rohkem Tallinnas kohapeal olles saan klientide äkilistele vajadustele väga kiiresti reageerida ja aega lihtsamalt planeerida. Varem alustasin enda päevi alati 110km sõiduga Lihulast Tallinna. Sõitma pean praegugi, kuid vaid korra nädalas.

Võtan nüüd asja käsile ja räägin fotoblogis jälle rohkem Tallinnaga seotud projektidest.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 

Brändingu fotograafia

laupäev 26. oktoober 2019
Teema: Fototurg

Milline on sinu ettevõtte bränd ja millest ta koosneb?

Kõigepealt ilmselt logo. Paljudel juhtudel võibki jutt siinkohal lõppeda. Tegelikult peaks kõigepealt rääkima ettevõtte kontseptsioonist ja äriideest, millest tuleneb visuaalne stiil. Logo on selle keskpunkt ja ettevõtte väärtuste kõige otsesem väljendus. Kõik, mis tuleb peale kaubamärgi visualiseerimist, peab sellest lähtuma - kodulehe kujundusest, esitlusslaidide ja arveblankettide kujunduseni.

Loomulikult peab stiili diktaadile alluma ka kogu fotomaterjal. Tugeva brändiga ettevõtte tunnus minu jaoks on enne pildistamist postkasti potsatav stiiliraamat või photobrief. Mulle on see kui vundament või statiiv, millele enda ideed ja kaamera toetada. Ma näen, mida mult oodatakse ja oskan sellele ehitada kogu pildistamise üksikasjad. Tean, mida pean tegema ja klient saab seda, mida ta soovib.

Kuhu jääb siis loominguvabadus? Loomingu ja vabadusega on kõik korras. Brändifotode pildistamist võib võrrelda sisekujundaja tööga. Majaidee on juba valmis, võib-olla seinadki püsti. Kujundajal tuleb vaid ruum enda ideedega täita. Jõudsid ehitada maja, sisusta see õige ja väärika mööbliga.

Fotod ongi ettevõtte sisekujundus, mis loob klientidele, töötajatele ja partneritele pildi sinu ettevõttest.


Kui soovid edaspidi kursis olla blogipostitustega, liitu uudiskirjaga!

Kutsu mind pildistama, kirjuta info@olev.ee!

 
Kuvan postitused 61 kuni 70. Kokku on postitusi 292