• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Kutsu mind pildistama!

teisipäev 23. november 2021
Teema: Fototurg

Ma olen viimased 10+ aastat töötanud vabakutselise fotograafina.

Pakun fototeenust ettevõtetele, kes vajavad pilte toodetest, teenustest, töötajatest, hoonetest, tootmisest, sündmustest.

Minu peamisteks tööülesanneteks on kliendi vajaduste ja persoona mõistmine, pildistamine, töötlemine ja piltide tähtajaks üleandmine.

Kui sa tead kedagi, kes võiks olla huvitatud minu fototeenustest, palun jaga temaga minu kontakti.

Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Miks ma ei paku turu odavaimat fototeenuse hinda?

teisipäev 23. november 2021
Teema: Fototurg

Fotograafia kui eriala on paljudele ahvatlev. Eestis leidub tuhandeid sotsiaalmeediakontosid stiilis "Eesnimi Perenimi Photography". Igaüks neist on mingil viisil fototeenust pakkunud või pakuvad praegugi. Pildistamine näib lihtsa teenistusena ja polegi nagu päris töö.

Aktiivseid fotograafe on neist tuhandetest väike osa. Paljud pildistavad põhitöö kõrvalt tööampsudena mõnikord kuus tunnikese. Puhtalt fotograafiast elatuvaid inimesi pole Eestis kuigi palju. Fotograafiasektorisse on lihtne siseneda, kuid keerukas püsima jääda.

Üldist turuhinda mõjutavad väga palju just sellised teenusepakkujad, kes pole põhikohaga fotograafid ja saavad endale soodsamat hinnataset lubada. Neil pole püsikulusid ega tööjõumakse, on vaid kaamera soetamise kulu.

Ainult fotograafiaga tegeledes pean arvestama erinevate kuluridadega ja lähtuma omahinnast. Seepärast jään vaid hindu võrdleva kliendi valikust enamasti välja ning töötan nendega, kellele minu käekiri ning tööstiil meeldivad.

Fotograafina ma ei müü pelgalt hinda, fototeenuse olulisteks osadeks on lisaks tehnilistele oskustele ka suhtlemisoskus, arusaamine kliendi vajadusest, kogemus, oskus lahendada erinevaid situatsioone, tööde tähtaegne esitamine, tööstiil, käekiri jm.

Need, kes püüavad madala hinnatasemega omahinna piires vabakutseliseks fotograafiks saada kas põlevad läbi ja loobuvad või viivad hinnataseme kuluridadega vastavusse.

No ja nagu iga ettevõtja, taotlen ka mina investeeringuvõimekust, et olla uute tehnoloogiaarengutega kaasas ning kasumirida.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Mis on minu fotoalased eesmärgid?

teisipäev 16. november 2021
Teema: Fototurg

Kui väljendada klassikalisel viisil, peaks igal ettevõtjal olema missioon ja visioon. Kaks ilusat lauset, mille sisu väljendab igati pühendumist kliendi heaolule. Millegipärast tundub mulle, et selliste loosungite aeg hakkab mööduma. Kardetavasti ei võta neid lauseid puhta kullana ei kirjutajad ega lugejad.

Niisiis, mis on minu kui fotograafi tegelikud eesmärgid?

Kõigepealt tahan ma pildistada, see tõesti meeldib mulle.

Soovin endale liikuvat ja mitmekülgset elu, mis ei kordaks end päevast päeva tuima järjekindlusega. Fotograafina saan seda endale lubada.

Soovin kohata uusi inimesi ja nendega koos midagi põnevat ette võtta. Sellist võimalust pakub mulle iga klient. Enda poolt annan tema käsutusse kõik oma oskused ja teadmised. Koos saame luua uut väärtust ja lahendada turunduslikke väljakutseid. Piltide tellija inspireerib mind tegutsema.

Teen tööd, et iga järgmine projekt õnnestuks eelmisest paremini. Pildid peavad olema paremad, ajakasutus efektiivsem ja koostöö kliendiga läbimõeldum.

Nojah tore on, aga laiem eesmärk?

Laiem eesmärk on realiseerida enda edevust. Mulle pakub naudingut näha enda pilte oluliste ettevõtete kodulehtedel, sotsiaalmeedias ja suurtel välireklaamitahvlitel. Neil hetkedel tunnen, et olen enda tööga midagi saavutanud.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Miks suured ja lennukad pildistamise ideed ei täitu?

teisipäev 09. november 2021
Teema: Fototurg

"Me soovime hästi palju erinevaid pilte ja me tahaks neid hästi ruttu saada. Vaja oleks pilte toodetest, inimestest, tootmisest, tööprotsessidest ja valminud projektidest nii maa pealt kui drooniga."

Võiks arvata, et fotograafi süda rõõmustab nii mahuka päringu peale. Tegelikult teeb see kiri mind mõtlikuks.

Siiani pole ühestki taolisest projektist asja saanud, suhtlus kipub peale hinnapakkumist soikuma. Suur projekt vajab suurt eelarvet, mis takerdub juhtkonna või omaniku otsuste taha. Pilte on tõesti vaja, kuid kulu tundub neile ebamõistlikult suur. Vahel otsustatakse, et pildistame ise, meil on kaamera ja droon olemas. Seni pole ma neid pilte näinud.

Suured projektid vajavad ikkagi fotograafi ja mahule vastavat eelarvet. Samuti on vaja ettevõttepoolset projektijuhti, kes omalt poolt kõik korraldab ja koos fotograafiga läbi mõtleb. Eelkõige on aga vaja omaniku enda tahet ja kõikide osaliste kaasatust, ühist mõistmist, miks neid pilte vaja on. Selleni jõudmine võib olla veel suurem töö kui pildistamine ise.

Vähetähtis pole nende inimeste koostöövalmidus, kes piltidele jäävad. Eriti tootmises võib see olla oluliseks võtmekohaks. Aga ka töötajate ametiportreede puhul on oluline inimeste valmidus olla kaamera ees.

Suure raginaga pealehakkamise asemel töötab paremini pikem plaan. Ühe etapi või teemaga tegelemine pole nii kulukas ja seda saab otsustajatele lihtsamini põhjendada. Peale esimest pildistamist tuleb kindlat järjepidevust hoida, et ka ülejäänud asjad tehtud saaksid.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Milles ma pole hea

neljapäev 04. november 2021
Teema: Fototurg

Enamasti on inimestel tavaks rääkida asjadest, mida nad hästi oskavad või teavad. Teen seda isegi nagu võib näha eelnevatest postitustest. Selline ilus jutt tüütab vahepeal ennastki ära.

Niisiis, ma pole kuigi hea üsna mitmes asjas.

Kõigepealt on mul raske hoida järjepidevust, kui pean mitut asja korraga meeles pidama. Tavaliselt lähevad mõlemad meelest ja jäävad tegemata.

Olen lausa patoloogiline unustaja. Et enda tegevustega kuidagi järjepeal püsida, pean hoolega kalendrit järgima. Paraku unustan sageli seda teha. Kui mul on midagi meeles, pean selle ruttu kirja panema või ära tegema. Muidu jääbki tegemata.

Hindan enda võimeid üle. Enamasti olen ikka ajahädas ja kõik tegevused võtavad planeeritust palju rohkem aega. Kui ma mõne asjaga planeeritust varem hakkama saan, peaks seda eraldi tähistama.

Minu jutt pole alati kõige selgem. Mõte jookseb sõnadest kiiremini või ei jõua neile järele. Võin üsna pikalt rääkida ilma, et midagi ütleksin.

Peale kõige kipun laiskusesse kalduma ja tegelen vaid nende asjadega, mille tegemist pole võimalik kuidagi vältida.

Kuidas ma siis eluga hakkama saan?

Iga häda vähendamiseks on mul omad meetmed. Püüan asju kirja panna või kohe ära teha. Planeerin aega varuga ja harjutan selgemate vastuste andmist.

 

Ettevalmistused pildistamiseks

neljapäev 04. november 2021
Teema: Fototurg

Kui palju kulub aega 100. valgel taustal tootefoto pildistamiseks e-poe jaoks?

Vastus sõltub ettevalmistuste tasemest. Aega võib minna paar tundi või paar päeva.

Kuidas saada pildid tehtud kõige kiiremini?

Enne pildistamist tuleb koostada täpne fotode nimekiri. Tooted tuleb laost välja otsida ja veenduda, et nad kõik on olemas. Pakendid avada, tooted kokku monteerida. Samal ajal tuleb kontrollida toodete kvaliteeti ja seisundit.

Pildistamise ajaks tuleb tooted seada suuruse ja värvide kõige optimaalsemasse järjestusee. Näiteks suuremast väiksemani või heledast tumedani, sest sarnaseid asju saab pildistada sama valgusega. Kõige parema järjestuse saab fotograafiga koos välja mõelda.

Pildistamise juurde tuleb kaasata abijõude.

Kindlasti on vaja üht inimest, kes tooteid tunneb ja suudab tagada õige pildistamise järjekorra. Suuremate toodete pildistamisel on vaja inimesi, kes tooteid tõstavad.

Kõige suuremad ajakaod tekivad, kui pole tehtud ühtegi ettevalmistust ja fotosessiooni alguses kuulen lauset: "hakkame siis vaatama, mis meil siin on". Mõnikord tähendab see kauba otsimist laost, teinekord mööbli monteerimist, vahel ka mõlemat korraga. Samal ajal fotograaf lihtsalt ootab ja aeg kulub.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Arvesta eelarves fototeenusega

teisipäev 19. oktoober 2021
Teema: Fototurg

Millest koosneb tavaliselt turunduse eelarve? Tõenäoliselt jaotavad turundajad enda tegevused pakettidesse, näiteks:

  • Uus koduleht summa x
  • Reklaami ostmine sotsiaalmeedias summa x
  • Kampaania mõnes portaalis summa x
  • Kliendiüritus summa x
  • Reklaamtrükis summa x

Iga tegevus koosneb omakorda komponentidest, mis kõik midagi maksavad. Kui summa on teada, tuleb kõik kulud selle piiresse mahutada.

Uue kodulehe jaoks on vaja kontseptsiooni, aluskeskkonda, disaini, tekstimaterjali, kujunduselemente ja pildimaterjali.

Kui võtta täisteenus agentuurist või mõnelt väiksemalt tegijalt, koostab ta oma pakkumise vajalikest elementidest. Tal on olemas programmeerijad, disainerid, loovjuhid ja platvorm, millele veebilehte ehitada. Enamasti pole neil meeskonnas fotograafi.

Pildistamise vajadus ja fotobriifi koostamine jäävad sageli eelarveridade lõppu ja kipuvad sealt vägisi välja kukkuma.

Fotod on terviku seisukohast vältimatu element, kuid nende puudumine ei takista vahetult lehe ülesseadmist ja jääb kõige viimaseks mureks. Selle vältimiseks on mõistlik igas eelarves lisada eraldi rida fotode jaoks. Siis pole hiljem vaja pead murda, kust need pildid nüüd ikkagi saada.


Loe veel:

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Foto ei sünni klõpsust

teisipäev 12. oktoober 2021
Teema: Fototurg

Igal ametiga käib kaasas oma erialakeel. On väljendeid, mida spetsialistid omavahel kasutavad ja on selliseid ütlemisi, mida nad väldivad. Paljusid fotograafe häirib, kui neile öeldakse: "Tee see klõps ära" või kirjutatakse pildi alla "Klõpsu tegi X".

Fotoaparaat teeb ju pildistamise ajal klõpsu, milles probleem? Asja iva peitub suhtumises, mida sellise lausega fotograafi meelest väljendatakse. Klõps tähistab kiirelt ja möödaminnes tehtud fotot. Selles sõnas pole süvenemist ega pühendumist. Lihtsalt üks kiire klõps ja lähme edasi.

Hea foto vajab kõikidelt asjaosalistelt süvenemist ja täit tähelepanu, sageli ka meeskonnatööd. Klõpsutades ei pruugi pildist suurt midagi välja tulla. On fotosid, milleks valmistutakse mitmeid aastaid. Tavaliselt läheb küll kiiremini, kuid mitte ühe hetkega kaamerat haarates.

Enamasti ei mõtle "klõpsust" rääkija oma lausega midagi halba. Vahel võib öeldul ka negatiivne varjund olla - inimene võib olla lihtsalt pildistamisest tüdinenud ja tahab kiiresti minema saada; teisalt ei pruugi talle pildistamine üldse sobida ja ta tahaks parema meelega sellest pääseda.

Igatahes on alati parem teha fotosid ja vältida klõpsutamist, nii pakuvad pildid suuremat esteetilist naudingut.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Milleks ettevõttele fotobriif?

teisipäev 05. oktoober 2021
Teema: Fototurg

"Meil oleks turunduseks fotosid vaja!"

"Aga milliseid fotosid?"

"Selliseid häid korralikke fotosid toodetest, inimestest ja masinatest."

"Hästi, on teil ka mingi täpsem kirjeldus fotode stiili kohta?"

---

"Jah, on."

"Väga hea, saatke mulle fotobriif tutvumiseks, siis saame plaaniga edasi liikuda ja täpse pildistamiskava koostada."

---

"Ei ole."

"Hästi, siis vaatame teie kodulehte ja mõtleme, milliseid fotosid võiksime teha ja arutame erinevad võimalused läbi."

---

Mõlemal juhul saavad pildid tehtud, kuid hea fotobriifiga läheb töö palju sujuvamalt. Fotograafile on teada, millist tulemust klient ootab ning ta võib kohe selle poole liikuma hakata. Pildid valmivad kiiremini ja vastavad sellele, mida turundusplaan ette näeb.

Igal ettevõttel on oma turunduslikud eripärad, mille õige kaardistamine aitab agentuuril või turundusmeeskonnal jõuda kõige paremate visuaalsete lahendusteni. Kui on hästi sõnastatud, millist rolli pildimaterjal peab täitma, keda kõnetama ja missugust sõnumit kandma, saab pildistamisel kõige sellega arvestada

Ilma fotobriifita saab teha väga häid pilte, kuid nende suunitlus pole nii täpne.

Hea fotobriif toob tellijale alati puhast kasu, sest kõikvõimalik katsetamine jääb ära ja fotograaf teeb ainult seda, mida päriselt vaja on.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Sagedasemaid vead fotode valikul

teisipäev 28. september 2021
Teema: Fototurg

Pildimaterjaliga võib esineda väga erinevaid probleeme. Osad neist võivad olla tehnilist, teised sisulist laadi.

Piltide stiil ei ühildu ettevõtte kuvandiga

Turundusfoto ei saa olla asi iseeneses - hea pilt peab tulenema brändi kontseptsioonist ja toetama ettevõtte üldist kuvandit. Sobimatud fotod tekivad tavaliselt protsesside ebaõigest järjestusest. Esmalt peaks brändil olema kontseptsioon, kontseptsioonist tuleneb visuaalne identiteet, mis väljendub stiiliraamatus. Fotode pildikeel peab lähtuma stiiliraamatust. Kui sellist eeltööd pole võimalik teha, peaksid pildid jääma stiililiselt neutraalseks.

Piltide kvaliteet on vilets

Selle põhjuseks võib olla otsene vajadus kulusid vältida, enamasti on aga probleemiks ajapuudus. Kellelgi lihtsalt pole aega pildistamisega jännata, pildid tehakse telefoniga jooksu pealt. Probleemi aitab vältida süsteemne fotograafi tellimine, näiteks kord kuus. Nii on tagatud pidev värske pildimaterjali voog ja ei ole ebameeldivaid üllatusi.

Pildid on liiga head

Kas selline olukord on võimalik?! Jah on, kui kasutatakse pildipangafotosid või näidatakse midagi, mis jääb tõest väga kaugele. Fotod peavad olema usutavad ja sobima konteksti. Ülepakkumine hakkab vaatajale kergesti silma ja mõjutab tema valikuid.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

 
Kuvan postitused 1 kuni 10. Kokku on postitusi 83
<< Esimesed < Eelmised 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 Järgmised > Viimased >>