• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Arvesta eelarves fototeenusega

teisipäev 19. oktoober 2021
Teema: Fototurg

Millest koosneb tavaliselt turunduse eelarve? Tõenäoliselt jaotavad turundajad enda tegevused pakettidesse, näiteks:

  • Uus koduleht summa x
  • Reklaami ostmine sotsiaalmeedias summa x
  • Kampaania mõnes portaalis summa x
  • Kliendiüritus summa x
  • Reklaamtrükis summa x

Iga tegevus koosneb omakorda komponentidest, mis kõik midagi maksavad. Kui summa on teada, tuleb kõik kulud selle piiresse mahutada.

Uue kodulehe jaoks on vaja kontseptsiooni, aluskeskkonda, disaini, tekstimaterjali, kujunduselemente ja pildimaterjali.

Kui võtta täisteenus agentuurist või mõnelt väiksemalt tegijalt, koostab ta oma pakkumise vajalikest elementidest. Tal on olemas programmeerijad, disainerid, loovjuhid ja platvorm, millele veebilehte ehitada. Enamasti pole neil meeskonnas fotograafi.

Pildistamise vajadus ja fotobriifi koostamine jäävad sageli eelarveridade lõppu ja kipuvad sealt vägisi välja kukkuma.

Fotod on terviku seisukohast vältimatu element, kuid nende puudumine ei takista vahetult lehe ülesseadmist ja jääb kõige viimaseks mureks. Selle vältimiseks on mõistlik igas eelarves lisada eraldi rida fotode jaoks. Siis pole hiljem vaja pead murda, kust need pildid nüüd ikkagi saada.


Loe veel:

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Kutsu mind pildistama!

teisipäev 12. oktoober 2021
Teema: Fototurg

Ma olen viimased 10+ aastat töötanud vabakutselise fotograafina.

Pakun fototeenust ettevõtetele, kes vajavad pilte toodetest, teenustest, töötajatest, hoonetest, tootmisest, sündmustest.

Minu peamisteks tööülesanneteks on kliendi vajaduste ja persoona mõistmine, pildistamine, töötlemine ja piltide tähtajaks üleandmine.

Kui sa tead kedagi, kes võiks olla huvitatud minu fototeenustest, palun jaga temaga minu kontakti.

Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Foto ei sünni klõpsust

teisipäev 12. oktoober 2021
Teema: Fototurg

Igal ametiga käib kaasas oma erialakeel. On väljendeid, mida spetsialistid omavahel kasutavad ja on selliseid ütlemisi, mida nad väldivad. Paljusid fotograafe häirib, kui neile öeldakse: "Tee see klõps ära" või kirjutatakse pildi alla "Klõpsu tegi X".

Fotoaparaat teeb ju pildistamise ajal klõpsu, milles probleem? Asja iva peitub suhtumises, mida sellise lausega fotograafi meelest väljendatakse. Klõps tähistab kiirelt ja möödaminnes tehtud fotot. Selles sõnas pole süvenemist ega pühendumist. Lihtsalt üks kiire klõps ja lähme edasi.

Hea foto vajab kõikidelt asjaosalistelt süvenemist ja täit tähelepanu, sageli ka meeskonnatööd. Klõpsutades ei pruugi pildist suurt midagi välja tulla. On fotosid, milleks valmistutakse mitmeid aastaid. Tavaliselt läheb küll kiiremini, kuid mitte ühe hetkega kaamerat haarates.

Enamasti ei mõtle "klõpsust" rääkija oma lausega midagi halba. Vahel võib öeldul ka negatiivne varjund olla - inimene võib olla lihtsalt pildistamisest tüdinenud ja tahab kiiresti minema saada; teisalt ei pruugi talle pildistamine üldse sobida ja ta tahaks parema meelega sellest pääseda.

Igatahes on alati parem teha fotosid ja vältida klõpsutamist, nii pakuvad pildid suuremat esteetilist naudingut.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Milleks ettevõttele fotobriif?

teisipäev 05. oktoober 2021
Teema: Fototurg

"Meil oleks turunduseks fotosid vaja!"

"Aga milliseid fotosid?"

"Selliseid häid korralikke fotosid toodetest, inimestest ja masinatest."

"Hästi, on teil ka mingi täpsem kirjeldus fotode stiili kohta?"

---

"Jah, on."

"Väga hea, saatke mulle fotobriif tutvumiseks, siis saame plaaniga edasi liikuda ja täpse pildistamiskava koostada."

---

"Ei ole."

"Hästi, siis vaatame teie kodulehte ja mõtleme, milliseid fotosid võiksime teha ja arutame erinevad võimalused läbi."

---

Mõlemal juhul saavad pildid tehtud, kuid hea fotobriifiga läheb töö palju sujuvamalt. Fotograafile on teada, millist tulemust klient ootab ning ta võib kohe selle poole liikuma hakata. Pildid valmivad kiiremini ja vastavad sellele, mida turundusplaan ette näeb.

Igal ettevõttel on oma turunduslikud eripärad, mille õige kaardistamine aitab agentuuril või turundusmeeskonnal jõuda kõige paremate visuaalsete lahendusteni. Kui on hästi sõnastatud, millist rolli pildimaterjal peab täitma, keda kõnetama ja missugust sõnumit kandma, saab pildistamisel kõige sellega arvestada

Ilma fotobriifita saab teha väga häid pilte, kuid nende suunitlus pole nii täpne.

Hea fotobriif toob tellijale alati puhast kasu, sest kõikvõimalik katsetamine jääb ära ja fotograaf teeb ainult seda, mida päriselt vaja on.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Sagedasemaid vead fotode valikul

teisipäev 28. september 2021
Teema: Fototurg

Pildimaterjaliga võib esineda väga erinevaid probleeme. Osad neist võivad olla tehnilist, teised sisulist laadi.

Piltide stiil ei ühildu ettevõtte kuvandiga

Turundusfoto ei saa olla asi iseeneses - hea pilt peab tulenema brändi kontseptsioonist ja toetama ettevõtte üldist kuvandit. Sobimatud fotod tekivad tavaliselt protsesside ebaõigest järjestusest. Esmalt peaks brändil olema kontseptsioon, kontseptsioonist tuleneb visuaalne identiteet, mis väljendub stiiliraamatus. Fotode pildikeel peab lähtuma stiiliraamatust. Kui sellist eeltööd pole võimalik teha, peaksid pildid jääma stiililiselt neutraalseks.

Piltide kvaliteet on vilets

Selle põhjuseks võib olla otsene vajadus kulusid vältida, enamasti on aga probleemiks ajapuudus. Kellelgi lihtsalt pole aega pildistamisega jännata, pildid tehakse telefoniga jooksu pealt. Probleemi aitab vältida süsteemne fotograafi tellimine, näiteks kord kuus. Nii on tagatud pidev värske pildimaterjali voog ja ei ole ebameeldivaid üllatusi.

Pildid on liiga head

Kas selline olukord on võimalik?! Jah on, kui kasutatakse pildipangafotosid või näidatakse midagi, mis jääb tõest väga kaugele. Fotod peavad olema usutavad ja sobima konteksti. Ülepakkumine hakkab vaatajale kergesti silma ja mõjutab tema valikuid.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

 

Fotod on kõikjal

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

Mitut pilti sa päeva jooksul näed? Ühte, kümmet, sadat või tuhandet?

Tõenäoliselt jääb see number saja ja tuhande vahele, kui oled vähemalt kord sotsiaalmeedia lahti teinud või mõnd uudisteportaali sirvinud. Päeva jooksul nähtavate fotode kogus on meeletu.

Aga mitut pilti sa neist sadadest järgmisel päeval mäletad? Võibolla paari fotot, võibolla ühte. Kõige tõenäolisemalt mitte ühtegi. Kõikvõimalikud fotod libisevad sinu silmade eest läbi nagu film või maastik auto akna taga.

Milleks siis fotod, kui keegi enamust neist hiljem ei mäleta ja justkui tähelegi ei pane? Fotod on osa meie keskkonnast, mis loob fooni otsuste langetamiseks. Kujundab meie meeleolu ja valikuid. Köidab tähelepanu, loob või võimendab emotsioone.

Kui foto meid köidab, jääme teda pikemalt vaatama ja võibolla süveneme sellega seotud teemasse põhjalikumalt. Tavalised pildid skrollime lihtsalt edasi, kuni mõni hea foto meie tähelepanu äratab. Midagi osta soovides oleme samuti fotodest mõjutatud. Kui eksisteerib valikuvõimalus, kaldume ikka paremate fotodega teenuse või toote suunas.

Fotod on kui loodusnähtus meie ökosüsteemist, mille olemasolule me igal hetkel ei mõtle, kuigi nad meid pidevalt suunavad ja mõjutavad.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Mis kasu on piltidest?

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

Esmamulje

Pildid loovad brändist esmamulje. Ettevõtte visuaalne kuvand koosneb sageli graafikast, kuid graafika vajab toetuseks fotosid. Tugev bränd pääseb mõjule vaid heade fotode abil. Pildid loovad visuaalile taustsüsteemi ja tõstavad seeläbi ettevõtte väärtust.

Usaldusväärsus

Head pildid tõstavad usaldusväärsust kogu brändi suhtes. Kui ettevõte panustab enda heasse välimusse, võib juba eos loota, et ta suhtub sama hoolivalt ka oma klientidesse.

Haaratavus

Hästi läbimõeldud fotod pikendavad veebilehel viibimise aega. Veebis liikudes pöörab inimene aina vähem esmast tähelepanu tekstile. Hästi töötav veebileht haarab vaataja tähelepanu esmalt visuaali ja alles siis informatsiooniga. Keegi ei surfa vabatahtlikult viletsal veebilehel.

Kõrgem müügihind

Ilus pildimaterjal võib tõsta kinnisvara müügihinda kuni 5%. Sellist hinnangut olen mitmetelt maakleritelt kuulnud.

Müügi, käibe, kasumi tõus

Fotod mitte ei vii, vaid toovad raha. Mäletan hetke väliürituselt, kus müüdi tagasihoidlikult soodsalt jäätist, keegi ei tahtnud seda osta. Veidi eemal pakuti täpselt sama jäätist poole kõrgema hinnaga. Müük toimus julgelt pilkupüüdva visuaaliga. Kõik ostsid rõõmuga kallimat jäätist.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Milleks on pilte vaja?

reede 24. september 2021
Teema: Fototurg

1.     Ettevõtte veebilehele ja sotsiaalmeediasse esindusfotodeks
2.     E-poes toodete visualiseerimiseks
3.     Esitlustesse illustratiivseks materjaliks
4.     Trükimaterjalides visuaalse poole katmiseks
5.     Sündmuste, tooteesitluste ja kohtumiste järelturunduseks
6.     Töötajate esitlemiseks kodulehel, siseveebis ja meedias
7.     Kujunduselemendiks kontori, tootmishoone või messiboksi sisekujundusse
8.     Ärikingituseks kliendile või partnerile
9.     Projektide dokumenteerimiseks
10.   Fotopanga loomiseks

Fotode roll ettevõtluses on väga mitmekülgne, nimekiri saaks olla veel pikemgi.
Tavaliselt on ettevõtte esimeseks vajaduseks tootefotod. Olgu selleks klassikalised valgel taustal pildid või uhked fotod valminud ehitisest - kõigepealt on vaja näidata, mida me klientidele pakume.

Enamasti jõuab ettevõte fotograafi juurde tulenevalt hädavajadusest - ettevõtte tegevuses saabub hetk, kus lihtsalt pole enam võimalik ilma heade fotodeta hakkama saada. Kõige sagedamini on põhjuseks uue kodulehe valmimine, mille juures disainer teatab: “teie telefoniga tehtud fotod on küll toredad, aga minu ilusa kujundusega nad kuidagi ei sobi!”

Vaid üksikud tootmisettevõtted saavad ilma fotodeta hästi hakkama. Kõigile teistele on hea pildimaterjal eluliselt vajalik.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 

Ennustamatu aasta 2021

esmaspäev 02. august 2021
Teema: Fototurg

Minu töös on aja jooksul välja kujunenud oma rütm. Aasta algab võrdlemisi rahulikult. Veebruaris - märtsis on vaikne, aprillis läheb elu käima ja jätkub kuni juuni lõpuni. Juulis kliendid puhkavad nagu minagi. Augustis hakkavad kõik tööle ja töötavad aasta lõpuni, nii ka mina.

See aasta on teistsuguseks kujunenud. Kevadine kõrghooaeg jäi vahele ja asendus vaikse kulgemisega. Puhkusekuu juuli õigustas oma nime väga hästi. Augusti tulekuga on siiski elavnemist märgata ja postkasti jõuab juba rohkem päringuid.

Nüüd on peamine küsimus, mida toob sügishooaeg? Kas aasta läheb edasi traditsioonilises rütmis või on taas puhkust oodata. Pigem olen äraootaval seisukohal ja lihtsalt vaatan, mida tulevik toob.

Uus reaalsus on toonud muutusi klientide käitumises. Varem moodustas ehitussektor suure osa minu kliendiportfellist, kuid praegu on nad väheaktiivsed. Sama on toimunud kinnisvaraarendajatega, kes praeguses turuseisus keskenduvad ehitamisele.

Tootefoto osa püsib seni stabiilsena. Mitmed püsikliendid toimetavad samamoodi kui varemgi.

Statistika räägib majanduskasvust, kuid minu tunnetuse järgi on see kuidagi äraspidine kasv. Kogu ettevõtluses on tunda võbelust ja ootusärevust tuleviku suhtes. Kõik ootavad stabiilsust, mille põhjal uusi sihte seada.

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee


Vaata veel:

 

Kas fototeenust saab osta nagu kruve?

teisipäev 08. juuni 2021
Teema: Fototurg

"Palun mulle 400 puidukruvi 3.5X50 kollane ZN, ristpeaga."

"Jah palun, 7,04€."

"Kas allahindlust saab?"

"Kui võtate 1000tk, siis X%. Kas tasute sularahas või kaardiga?"

---

"Meil on vaja pildistada 20 erinevat objekti üle Eesti, palun hinnapakkumist."

Esimene võimalus:

  • "Jah palun, see maksab X€, töö valmib järgmisel nädalal."

Selline vastus vastaks väga hästi kliendi ootustele ja muudaks kogu protsessi tema jaoks lihtsaks ning mugavaks.

Teine võimalus:

  • "Pildistan teie objekte hea meelega. Palun saatke mulle objektide täpsed aadressid. Kas soovite välis- või sisepilte, detailifotosid, öövõtteid? Kas objektid on vabalt ligipääsetavad või tuleb külastused kokku leppida?"

Lisaks võib olla veel küsimusi ja üksikasju, mis töö teostamise aega ning hinda mõjutavad.

Mida siis teha? Kas muuta tellimuse esitamise protsess sama lihtsaks kui kruvide ostmine?

Siiski mitte, sest fotode ostmine pole sama, mis kruvide ostmine. Selles on palju suurem hulk loomingut ja erinevaid valikuvõimalusi. Õigeid otsuseid saan teha ainult koostöös kliendiga. Soovitud tulemuseni jõudmiseks teeme mitmeid ühiseid valikuid. Arutleme erinevate võimaluste üle ja leiame, milline lahendus kliendile hinna, kvaliteedi ja tähtaja osas kõige paremini sobib.

 

✅ Kutsu mind pildistama

- - -> Helista +372 5341 4678
- - -> Kirjuta info@olev.ee

 
Kuvan postitused 1 kuni 10. Kokku on postitusi 78
<< Esimesed < Eelmised 1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 Järgmised > Viimased >>