• 10+ aastat kogemust
  • 500+ ettevõttega koostöö
  • 2100+ pildistatud projekti
  • 200+ tehtud fotokoolitust

KUTSU MIND PILDISTAMA VÕI KOOLITAMA

HELISTA VÕI KIRJUTA

+372 5341 4678

info@olev.ee

Fotolavastus "Mängime sooja ilma"

Modellide elu pole teatavasti väga lihtne. Seda ilmestab ka sessioon viimasel oktoobripäeval, mis paistis silma umbes 6. soojakraadi ja jaheda tuule poolest. Kuna meil oli vaja soojema ilma pilte, võtsime termostes hõõgveini kaasa ja läksime Paljassaare randa vananaistesuve mängima. Peab ütlema, et see õnnestus üsna veenvalt, vähemalt ma ise jäin küll uskuma. Hiljem jätkasime pildistamist ühes kõrghoones.

Fotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev MihkelmaaFotolavastus Foto: Olev Mihkelmaa
 

Maiasmoka kohviku mainefotod

Kes meist ei teaks auväärset kohvikut, kust Kalevi lugu alguse sai. Et sellel kohvikul on veel teine korrus, seda ilmselt nii hästi ei teata ja mullegi oli see üllatus. Ilmselt just sellepärast paluski Kalev mul pildistamise ette võtta.

Ruumid on seal rahulikuma sisekujundusega kui esimesel korrusel aga klassikalist õhustikku jätkub sinnagi. Minu eriline lemmik on väike laud kahele otse Pika tänava kohal. Privaatsuse nautijatel soovitangi kohe peale esimese korruse imetlemist trepist üles suunduda ja sealset avarust nautida, sest allkorrusel pole suvel ruumi isegi astuda, istumisest rääkimata.

Kohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev MihkelmaaKohvik Maiasmokk, Pikk tn 16, Tallinn Foto: Olev Mihkelmaa
 

Wendre uus nägu

Aasta lõpus sai vana tuttav Wendre kaubamärk täiesti uue näo. Neil on oma tegevusega nüüd uued plaanid. Sellega seoses pildistasin mõned turundusfotod. Pildistamine toimus Kurgo Villas. Kindlasti ei jää need viimasteks.

Turundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev MihkelmaaTurundusfoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Ettevõtte töötajate pildistamine

Pärnu Hambapolikliinikus pildistasin peamiselt töötajaid ja nende tegemisi oma töökohal. Pilte sai päris palju ja valik neist jõudis ka ettevõtte kodulehele. Töötajate eksponeerimine ettevõte kodulehel on alati tundlik teema. Sugugi kõik töötajad pole sellega nõus, kuigi minu arust võiksid olla. Et ettevõttel hästi läheks, tuleb tal teha erinevaid turundustegevusi ja üks osa sellest on ka enda inimeste eksponeerimine turundusfotodel, kui asjaolud seda nõuavad. Ettevõtte edu jõuab ühel või teisel viisil ikka töötajateni.

Ettevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev MihkelmaaEttevõtte turunusfoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Kuidas toetada müüki?

Internetikaubanduse ajastu on ammu kohale jõudnud, selles pole mingit kahtlust. E-poest asju valides tegutseb ostja müügikonsultandita, kes teda valikute tegemisel suunaks. Koduleht peab sellega ise hakkama saama. Sama kehtib ka ettevõtete kodulehtede puhul, mis tooteid tutvustavad. Klient peab ettevõtte kodulehelt saama piisavalt infot ja positiivse emotsiooni, siis järgneb ostuotsus.

Positiivse emotsiooni tekkimiseks piisab juba sellestki, et veebileht toimib arusaadavalt ja vajalik info on kergesti kättesaadav. Eks kauba hindki peab kliendile sobima, kuid see teema olgu teiste arutada. Mina jään ikkagi oma liistude juurde ja räägin fotodest.

Isegi tavalise kohvitassi kirjeldamiseks võib lehekülgede kaupa sõnu kulutada, ilma fotota on see ikka tühi vaev. Kui ettevõte tahab midagi interneti abil müüa, peab tootest vähemalt mingisugunegi pilt olema. Nõuded fotodele on muidugi erinevad. Puhastusvahendi tutvustamiseks piisab ühest lihtsast pildist, autot müües peaks neid juba rohkem olema.

Piltide kogus sõltub toote keerukusest. Suurem piltide hulk tootest annab kindlasti parema ülevaate. Igast võimalikust asendist toote pildistamine pole muidugi vajalik, kuid kõik toote peamised omadused peaksid olema jälgitavad.

Internetis ringi vaadates olen näinud väga erinevaid toote- ja turunduspilte. Nende kvaliteet on väga erinev, kuid minu põhilised tähelepanekud on järgmised.

Pilte on liiga vähe. Heade tootefotode pildistamine pole väga soodne teenus, mõistlik hulk pilte peaks sellegi poolest tootest näha olema.

Pildid on liiga väikesed, et toote omadustest aru saada. Pisikeste fotode kasutamise tingib enamasti hirm pildivarguse ees. Vargusjuhtumitega tegelemiseks on õnneks teisigi võimalusi. Pildid võiksid olla vähemalt suuruses 1000px pikem külg.

Pildi tehniline kvaliteet jätab soovida. Sageli püütakse pilte kodustes tingimustes ise teha. Nii saab kokku hoida, teisalt ei tule ka müüki ja kasum jääb kokkuhoiust hoolimata kesiseks. Selles osas oleks ikkagi mõistlik professionaalide poole pöörduda.

Pildigaleriid pole võimalik lapata, iga fotot peab eraldi avama. Puhtalt kodulehe tehniline probleem, kuid annab aimu kodulehe omaniku kergekäelisest suhtumisest kliendi mugavusse. Kodulehe pildigalerii peaks olema kergesti lapatav.

Keset fotot on paigutatud ülisuur vesimärk. Veel üks viis foto varguse ärahoidmiseks. Sellest paranoiast võiks siiski üle olla ja teistsugused meetodid kasutusele võtta. Kui mult keegi pildi varastab, saadan talle enamasti ilusa arve.

Allolevad fotod tegin Chilteci kaubamärgi omanikule, kes soovis oma toodete juures just huvitavaid detaile esile tuua. Lisaks veidi tavatutele detailipiltidele pildistasin neile klassikalised tootefotod. Nende sihtgrupi puhul on selline lahendus hästi põhjendatud.

Tootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev MihkelmaaTootefoto Foto: Olev Mihkelmaa
 

Tootmisprotsesside pildistamine

Tegelen peamiselt Tallinna ja Pärnu kandi tööstusettevõtete pildistamisega. Osa klientidest paiknevad ka Haapsalu lähedal. Seekordne pildistamine kuulub meeldivate erandite hulka,  K.Met asub päris minu kodu lähedal Kõmsil. Lõuna-Läänemaa tööstusettevõtetest on ta ilmselt suurim ja tegeleb traadist toodete valmistamisega.

Pildistamise tingis taaskord vajadus enda tehase võimekust näidata. Valminud fotod läksid messiboxi seinale ja esitlustesse. Eks tööstuseski sõltuvad tehingud emotsioonidest. Kuigi tehase poolt pakutavate toodete hind mängib tähtsaimat rolli, otsustavad tellimuse üle ikkagi tavalised inimesed.

Klient tahab kindel olla, et tellitud kaup on kvaliteetne ja saab õigeks ajaks valmis. Head fotod lisavad oma panuse tehase mainekujundusse ja aitavad usaldusväärsust paremini esile tuua. Korrektselt ettevalmistatud infomaterjal annab tellijale signaali, et kogu tootmisprotsess on sama korrektselt korraldatud.

Tootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev MihkelmaaTootmisprotsesside pildistamine Foto: Olev Mihkelmaa
 

Timbeco majatehas

Suvel pildistasin Timbeco majatehast Saku lähedal. Tehas toodab puitmaju ja müüb neid Euroopas ning Jaapanis.

Mulle, kui logistikavõhikule tundus Jaapani turul tegutsemine paraja müstikana. Peale selle tausta kuulamist tundub see isegi päris loogiline. Nimelt pakib Timbeco oma majad merekonteineritesse ja saadab ida poole. Siit itta suunduva konteineri eest tuleb vastassuunaga võrreldes kuni 6 korda vähem maksta.

Pildistamine oli seotud uue kodulehe valmimisega ja pidi näitama tehase tehnoloogilist võimekust. 

Fotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev MihkelmaaFotod tehasest Foto: Olev Mihkelmaa
 

Fotod tehasest

Mõne aja eest käisin PKC kaablitehases. Pildistasin eelkõige töötajaid nende tegevuste juures, lisaks jäädvustasin mõned sisevaated. Ühest küljest oli pildistamise eesmärgiks näidata tehase erinevaid võimekusi, teisalt rahulolevaid töötajaid.

Minu jaoks on tööstuse- ja tehnoloogiafotost eraldi pildistamisteema kujunenud. Pildistan tehaseid üsna sageli, kuid enamus neist piltides pole avalikkusele esitlemiseks mõeldud. Mõnikord lähevad pildid tehase klientidele suunatud materjalidesse või on hoopis asutuse siseseks kasutamiseks mõeldud.

Minu silmis on Eestist väike aga tubli tööstusriik kujunemas. Pealtnäha ilmetutes tööstushoonetes leidub väga põnevaid "salalaboreid", mille erilise sisu tõttu pole võimalik nende pilte avalikult levitada. PKC puhul sain selleks siiski loa.

See blogi on pühendatud neile, kes lapsena värvilist traati kogusid :)

Foto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev MihkelmaaFoto tehasest ja töötajatest Foto: Olev Mihkelmaa
 

Toote pildistamine

Tootefotosid saab pildistada nii fotostuudios kui kliendi juures ettevõttes kohapeal. Ettevõttes kohapeal toodete pildistamine on mõistlik, kui tooted on suured või neid on nii palju, et nende transportimine fotostuudiosse pole otstarbekas.

Tootefotosid on võimalik pildistada kolme erineva taustalahendusega.

  • Pildistada tooteid keskkonnas, näiteks kraanikaussi vannitoas.
  • Luua stuudiotehnikaga toodetele ühtlane neutraalne taust valides taustafooniks näiteks valge või halli. Fotole jäävad toote varjud.
  • Pildistada tooteid stuudiotehnikaga, taust hiljem arvutis eemaldada ja asetada toode ühtlasele valgele taustale. Nii ei jää fotole toote varje. Samuti on sellist kujutist hea kasutada fototöötluses.

Kui pildi iseloom muud ei eelda, on tootele neutraalne stuudiotaust väga hea lahendus - pilt saab kohe valmis ja hiljem pole vaja töötlusele aega planeerida. Suurte objektide puhul pole ühtlase tausta saamine väga lihtne ja toodete taustast väljalõikamine võtab sellega võrreldes vähem aega.

Näitena toon Ecoterm AS-le pildistatud soojussõlmed. Selliseid detailirohkeid objekte pildistasin stuudiovälkudega tehases kohapeal. Taustaks kasutasin valget paberfooni, sest ühtlaselt pinnalt saab objekti kiiremini eraldada. Hiljem lõikasin arvutis tooted taustast välja ja asetasin valgele taustale. Nii sai ettevõte pilte kasutada trükistes ja veebis.

Toode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 1 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 2 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev MihkelmaaToode 3 Foto: Olev Mihkelmaa
 

Nahatööstus

Imestan ikka ja jälle, millist põnevat tööstust Eestis leidub. Ma poleks osanud arvatagi, et Keilas asub täiesti arvestatav nahatööstus. Pealtnäha tagasihoidlikus hoones valmivad püksirihmad, kaelarihmad ja veel sadat teist sorti rihmad inimestele ja koertele. :) Ettevõtte nimi on Hansa Leather OÜ.

Samas on mul hea meel, et sain loa nahatööstusest kirjutada ning võin pilte avaldada. Käin üsna sageli erinevates tehastes, kuid seal valminud fotod pole tavaliselt avalikkusele mõeldud. Pilte kasutatakse tööstusettevõtete siseringis. Käesolevadki pildid on mõeldud näitamaks tehase erinevaid võimekusi ja nahatööstusseadmeid. Nii saab nahatootja enda tellijatele tootmist tutvustada.

Igapäevaselt võib kuulda jutte Eesti majanduse tagasihoidlikust olukorrast ja paljust muust negatiivsest. Õnneks pole mul põhjust rääkijatele kaasa kiita, kuna näen väga põnevaid ja potentsiaalikaid tööstusettevõtteid arenemas. Kui neil praegu veel super hästi ei lähe, on edu saavutamine pigem aja küsimus.

Nahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev MihkelmaaNahatööstus Foto: Olev Mihkelmaa
 
Kuvan postitused 11 kuni 20. Kokku on postitusi 21