Fotod turunduses ja müügis

Töötan vabakutselise fotograafina ja pildistan ettevõtetele ja avalikule sektorile kõikvõimalikke fotosid, mida nad enda töös vajavad. Klientide soovid on väga erinevad ja iga projekt kordumatu. Tellijal võib olla üldine nägemus, milliseid pilte ja kuidas ta tahab kasutada. Sobivaim lahendus selgub aga meievahelises koostöös. Võimalikke lahendusi on kümneid - igaühel oma eripärad, eelised ning puudused.

Fototüübid

Pildistamisega seoses räägitakse peamiselt neljast fototüübist:

  • Turundusfotod
  • Brändingufotod
  • Müügifotod
  • Reklaamfotod

Igaüks neist fotode tüüpidest on veidi erineva suunitluse ning kasutusviisiga jagunedes omakorda alaliikideks. Osaliselt mõisted kattuvad, kuid on siiski funktsioonilt erinevad. Sama foto võib vahel olla nii turundus-, brändingu, müügi- kui reklaamfoto sõltuvalt sellest, mil viisil teda on kasutatud. Parem on siiski tellida iga funktsiooni täitmiseks just selleks loodud fotosid.

Turundusfotod

Turundusfoto eesmärk on taustsüsteemi loomine ettevõttele või kindlale tootele. Selle mõiste alla mahuvad fotod, mis pole mõeldud toote otseseks esitlemiseks müügikeskkonnas või reklaambänneril.

Turundusfotod on näiteks:

  • Pildid, mis näitavad tootmisprotsessi
  • Fotod töötajatest tegutsemas
  • Fotod toormaterjalist või selle hankimisest
  • Fotod seadmetest ja erilistest tootmisvõimekustest
  • Referentsfotod valminud objektidest ja tehtud töödest
  • Pildid ettevõtte hoonetest või masinapargist
  • Fotod, mis hõlbustavad esinduse, lao või kaupluse leidmist

Brändingufotod

Brändingufoto aitab kujundada ettevõtte mainet, luua kuvandit kaubamärgist või konkreetsest tootest. Piltide sõnum on pigem pehme, väärtushinnanguid või suhtumist edastav. Vaatajale peaks foto looma kuvandi usaldusväärsusest, keskkonnasõbralikkusest või muudest ühistest väärtustest.

Mainet kujundavad fotod võivad olla:

  • Fotod töökeskkonnast
  • Portreefotod kontaktinimekirjas
  • Meeleolu loovad pildid kodulehe või trükiste kujunduses
  • Pildid meeskonnaüritustest ja muudest sündmustest
  • Fotod sponsorprogrammist või toetatud ettevõtmistest
  • Persoonibrändi fotod
  • Avatarifotod LinkedInis
  • Väärtustele rõhuvad fotod heast elukeskkonnast, pereväärtustest, loodussäästlikkusest

Müügifotod

Müügifotode eesmärgiks on vahetult mõnd toodet või teenust müüa. Pildid peavad kliendile näitama, mida ta enda raha eest saab. Piltide stiil on pigem lakooniline ja objekti või teenust kirjeldav. Emotsiooni loomine jääb reklaam- ja turundusfotode ülesandeks.

Müügifotod on muuhulgas:

  • Tootefotod valgel taustal
  • Tootefotod keskkonnas
  • Teenust kirjeldavad pildid
  • Pildid kinnisvarakuulutuste juures
  • Fotod tehasemajadest, mida klient tellida saab
  • Pildid interjööri paigaldatud mööblist
  • Detailifotod ja pildid toote olulistest osadest
  • Toote funktsionaalsust esitlevad fotod

Reklaamfotod

Reklaamfotod on meeleoluloojad ja kirjeldavad tunnet, mida ostja enda ostuga kaasa saab - on selleks siis isiklik heaolu, sõprade tunnustus, naabrite kadedus või rõõm võidetud ajast, mis ostuga kaasneb. Piltide stiil on pigem idealiseeriv, emotsionaalne ja veidi üle pakutud. Peabki olema, sest tagasihoidlikkus pole edasiviiv jõud. Fotod ei pruugi otseselt teenust või toodet kajastada, vaid näitavad eeldatavat head tulemust ja kasu.

Reklaamfotode hulka kuuluvad:

  • Pildid õnnelikust perekonnast ilusas kodus
  • Rõõmsad lapsed uue märguasjaga
  • Üksteise seltskonda nautivad seeniorid
  • Asjalikud töömehed uut ja paremat masinat kasutamas
  • Õnnelik tippjuht, kelle äri läheb nüüd veelgi paremini
  • Rahulolev autoomanik uusi paiku avastamas
  • Stiilne nooruk pilkupüüdvates rõivastes

Mida neist fototüüpidest sa kõige rohkem vajad? See sõltub eelkõige sinu eesmärgist, mida soovid saavutada. Võid vajada kõiki:

  • Turundusfotot veenmaks tellijaid tehase tootmisvõimekustest
  • Brändingufotot, et värvata oma ettevõttesse töötajaid
  • Müügifotosid e-poe tellimiskeskkonda
  • Reklaamfotosid sotsiaalmeediasse ja trükistesse

Kas head fotod tõstavad kohe sinu müügitulemusi? Jah, mõjutavad küll. Kaunid ja ülevaatlikud kinnisvarafotod suurendavad otseselt tehingu hinda ja kiirust. Kõigis teisteski valdkondades on selge mõju olemas - kvaliteetsed fotod tõstavad päringute arvu, suurendavad kaasatust, müüki, käivet ja kasumit.

Fotod on üks osa ettevõtte turundusest. Samas leidub palju selliseid tegevusi, mida pole võimalik ilma pildimaterjalita teha. Müügikuulutuse juures on foto kvaliteet määrava tähtsusega. Heal reklaamil toetab pilt turundussõnumit ja äratab tähelepanu. Kodulehe kujunduse muudab tervikuks ilus ja õigesti valitud pildimaterjal. Foto pole enam niivõrd informatsiooniallikas, vaid üha enam visuaalse kommunikatsiooni ja mainekujunduse tööriist.

Broneeri

  • Kirjuta info@olev.ee
  • Helista +372 5341 4678