Hotellifotod
Mille järgi sa endale peatuspaigaks hotelli valid? Võib arvata, et lähtud kolmest peamisest komponendist - asukoht, hind ja kvaliteet. Asukohta vaatad kaardilt, hinna saad teada broneerimissüsteemist, kvaliteedi üle otsustad piltide järgi: Milline on voodi hotellitoas? Kas hoone ise jätab meeldiva mulje? Kuidas on kujundatud restorani osa? Kas hommikusöök paistab isuäratav ja külluslik?Kogenud reisijana pöörad kindlasti tähelepanu teistelegi pisiasjadele nagu külastajate tagasiside või parkimiskoha olemasolu. Muu infoni jõuad aga ainult siis, kui fotodelt nähtu sind kõnetab või tundub vähemalt vastuvõetav. Ärireisi puhul võid oma valikutes olla pragmaatiline, kuid puhkusele sõites lähtud kindlasti enda emotsioonidest ja lased silmapaistvatel fotodel ennast võluda.
Mida hotellifotod endast kujutavad?
Hotelli või muud tüüpi majutusasutuse nagu puhkemaja, turismitalu, külalistemaja, külaliskorteri, hosteli, villa, mõisa, spahotelli, kodumajutuse pildipank koosneb mitut eri liiki fotodest.
Toa sisevaated näitavad ruumi üldmuljet, suurust, sisustuselemente, varustustaset ja funktsionaalsust. Pilt magamistoast annab infot ruumi suuruse, voodi laiuse ja tüübi, tekstiilide hulga ja kvaliteedi, patjade arvu ja suuruse, öökappide olemasolu, lugemisvalgustuse, pistikupesade, USB ühenduste, täiendava mööbli nagu tugitoolid, riidekapid, kummutid, kunstiteoste, tapeedi värvi ning mustri ja veel paljude pisiasjade kohta. Sama palju infot saab vaataja ka vannitoa, elutoa kirjutuslauaala fotodelt. Iga eseme ja elemendi olemasolu või puudumine sisaldab infot ja mõjutab tema valikuid.
Vaade toa aknast omab suurt tähtsust. Mõnda Tallinna hotellidest külastaksin hea meelega vaid tubadest avanevate vaadete pärast. Aknavaade võib olla eraldiseisev pilt või sisevaate foto, kus aknast paistev panoraam on hästi jälgitav. Rõdu olemasolul kuulub foto sellest loomulikult pildipanga juurde.
Üldalade fotod näitavad hotelli elukeskkonda ja mugavustaset, samuti funktsionaalsust. Koridoride, liftide olemasolu kinnituseks tuleb neid fotodel esitleda nagu kõikvõimalikke puhkealasid, raamatukogunurki, väliterasse, külastajale mõeldud kontorialasid või arvuteid.
Vastuvõtulaud ja lobby peaksid samuti olema külastajale fotodelt nähtavad. Lisaks ilule annavad nad kliendile olulist informatsiooni ja lihtsustavad tema orienteerumist majas.
Restorani, baari või kohviku sisevaated tõestavad esmalt ühe või teise ruumi olemasolu. Tundub triviaalne, kuid piltidelt nähtud restorani sisevaade vabastab kliendi täiendava info otsimisest. Kui vaataja näeb pilti, järelikult selline paik eksisteerib.
Fotod hommikusöögialast ja sealsest toiduvalikust näitavad jällegi seda, mida ma ise väga oluliseks pean. Ma armastan süüa ja tahan teada, mida mulle pakutakse. Mõned näited baarides ja restoranides pakutavast menüüst loovad hea üldpildi köögi kvaliteedist. Ühtlasi võib neist fotodest sõltuda, kas klient jääb õhtusöögile hotelli või planeerib juba eos majast väljaspool einestada.
Hoone välisvaated lihtsustavad esmalt õige maja leidmist linnaruumis. Võõras kohas liiklejale pole see mitte vähetähtis info. Kahtlemata omab ka hoone ise suurt tähtsust turunduslikus mõttes.
Fotod renditavatest ruumidest ja teistest olulistest osadest nagu konverentsikeskus, saunad, spa, keeglisaal, spordikompleks võivad olla argumendiks valiku langetamisel või hoopis külastuse peamiseks põhjuseks.
Reklaamfotod pakutavatest teenustest ja ööbimisega kaasnevatest võimalustest võivad moodustada suure osa kogu pildipangast. Eriti juhul, kui hotelli pakutav majutusteenus pole klientidele peamiseks külastuse argumendiks.
Fotod lähiümbrusest ja piirkonna olulisematest objektidest annavad hotellile lisaväärtust. Loomulikult jagavad kõik ühe piirkonna hotellid samu vaatamisväärsusi või üht ilusat liivaranda, kuid ikka on toredam peatuda selles majutusasutuses, kelle pildid loovad suurema emotsiooni.
Mis on hotellifotode eesmärk?
Hotellifotod sarnanevad funktsioonilt tootefotodele, kuid omavad palju laiemat tähendust mulje ja emotsiooni loojatena. Suurtes keskkondades nagu booking.com võistlevad esmase tähelepanu eest just pildid, mis peavad viima kliendi järgmise klikini.
Kodulehe pildigaleriides ja sotsiaalmeedia uudisvoos tähelepanu püüdmiseks sobivad erinevad fotod. Instagrami pildid töötavad emotsiooni peal püüdes tähelepanu. Kodulehel tahab vaataja näha eelkõige voodit, milles ta magab.
Fotopanga piltide täpne eesmärk ning ülesehitus tuleneb ärimudelist ja turundusplaanist.
Millist kasu hotellifotod toovad?
Vahetu kasu seisneb müügi toetamises, kuid sama tähtis on piltide informatiivsus. Kogu olulise info hotellitubade ja muude pakutavate toodete ja teenuste kohta saab muidugi kirja panna. Fotode kaudu jõuab aga info ühe hetkega vaatajani või leiab tekstist loetu kohe pildil kinnitust. Nii on foto samal ajal kliendile tähelepanu püüdja, reklaam, infoallikas ja tõestusmaterjal.
Kuidas hotellifotosid kasutada?
Fotode kasutusviisile tuleb sul mõelda juba planeerimise faasis. Tee endale selgeks, millistes keskkondades ja broneerimissüsteemides soovid enda teenuseid pakkuda. Igal keskkonnal on oma nõuded fotode suurusele ja formaadile. Sinu kodulehelgi võib olla ruumi mitmesuguses formaadis ja suuruses fotodele.
Piltide jaotamisel erinevatele alamlehtetele ja galeriidesse mõtle läbi fotode järjekord. Klassikaliselt algavad numbritubade galeriid magamistoa või voodi fotodega, millele sekundeerivad vannitoapildid, aknavaated ja teised pildid tubadest. Peatuspaiga valiku keskseks teguriks on paratamatult voodi, kui põhilise funktsiooni kandja.
Leia ka teiste teenuste puhul üles võtmekohad, mida kõigepealt välja tuua. Esimene pilt on galeriis kõige tähtsam viies vaataja edasi teiste fotode juurde. Standardtoa galeriis saab info edasi anda kolme kuni viie pildiga. Näiteks: üldvaade voodiga, sama ruumi vaade teisest suunast, kirjutuslaua ja teleriala vaade, rõdu- või aknavaade, kui see pole jälgitav teistelt piltidelt, vannitoavaade. Lisaks fotod põnevatest detailidest, kui see on turunduslikus plaanis oluline. Püüa vältida liiga suuri galeriisid, parem vali vähem, kuid võimalikult kvaliteetsed fotod.
Lavastuslikud fotod modellidega on asjakohased kõikvõimalike teenuste esitlemiseks või spa ja teiste vabaaja tegevuste reklaamis. Erinevaid numbritube näitavas galeriis jätavad modelliga fotod pigem kentsaka mulje. Oma toas ootab klient privaatsust ja ei soovi seal näha võõraid inimesi.
Kuidas hotellifotosid tellida?
Pildistamist planeerides peaks olema sinu esimeseks prioriteediks tubadest korralike fotode saamine. Järgmiseks võta fookusesse hoone välisvaated, üldalad, lisavõimalused ja teenused. Alustades põhilisest jõuad kõigepealt täita esimese piltide funktsiooni, näidata hoonet kui mõnusat ja külalislahket keskkonda.
Hotellifoto on küllaltki selgepiiriline ja isegi standardne turundusfoto alaliik. Esmapilgul pole vaja muud, kui lihtsalt väga häid ja ülevaatlikke pilte kõigest, mida maja pakub. Põhipildid on kõigil ettevõtetel sarnased. Kui sinu turunduskontseptisoon seda võimaldab, püüa leida võimalusi eristumiseks.
Pildistamise esimeseks eelduseks on laitmatu puhtus ja kord. Väikesed vahvad kujunduselemendid lisavad piltidele värvi. Sama efekti loovad ka toalilled.
Suure hulga aksessuaaride kasutamine ainult pildistamise puhuks pole kuigi hea mõte. Foto peaks vastama tegelikkusele. Hotellifotosid vaadates olen näinud palju rändavaid lilli ning teisi kujunduselemente, mis imeväel igas toas uuesti välja ilmuvad. Harjumatu silm ei pruugi sellist trikitamist muidugi eristada. Siiski, kui pildil on toapalm või vaas lõikelilledega, peaks ka külastaja selle samast paigast eest leidma.
Pildistamise kellaaeg ja ilmastik mõjutavad piltide ilmet. Päikeseline ilm lisab sära ka sisevaadetele. Erinevatesse ilmakaartesse avanevaid tube pildistades püüan planeerida pildistamisaega vastavalt päikese liikumisele. Fassaadi jäädvustamiseks leidub samuti kindel kellaaeg, kus päike õige nurga alt langeb ja hoone parimal viisil esile toob.
Öövõttedki lisavad galeriile vürtsi näidates maja põnevamas valguses. Õhtused aknavaated võivad olla väga atraktiivsed. Õige hetk sellisteks piltideks saabub vahetult peale päikeseloojangut ja tänavavalgustuse süttimist.
Julgen eeldada, et soovid enda majutusasutuses pakkuda enamat, kui lihtsalt paika ööbimiseks. Sinu laiem idee ja hotelli kontseptsioon peaks olema ka piltidel tunnetatav. Mõtle, milles seisneb sinu hotelli sisuline väärtus ja leia koos fotograafiga võimalused seda piltidel välja tuua.
Broneeri
- Kirjuta info@olev.ee
- Helista +372 5341 4678