Kinnisvarafotod

Korteri, maja või krundi fotod on ühe selgemalt eesmärgistatud pildid turunduses - kinnisvarafotod peavad viima osapooled tehinguni. Mainekujunduse ja pehmete väärtuse osakaal on fotodes kahtlemata olemas, kuid üksikobjekti puhul pole see esmatähtis. Hea kinnisvarafoto lühendab tehinguni jõudmise aega ja tõstab tehingu väärtust.

Kinnisvarafotot olen aja jooksul kõigest kõige rohkem pildistanud. Objekti müümiseks võib kasutada ka arhitektuurifotosid, kuid klassikaline kinnisvarafoto keskendub rohkem maja või korteri erinevate omaduste kirjeldamisele, kui kunstilisele väljendusele.

Mida kinnisvarafotod endast kujutavad?

Kui julgelt üldistada, on iga kinnisvaraobjekt toode ja kinnisvarafoto üks tootefoto alaliikidest. Igapäevaselt me end ümbritsevat ruumi tootena ei mõtesta, elukeskkond tähendab meile midagi enamat - kodu, kontorit, kaubanduskeskust vm. Kinnisvarafotot pildistades mõtlen objektist samaaegselt kui elukeskkonnast ja tootest.

Ühest küljest toon välja objekti omadused ja funktsionaalsuse - objekti üldine suurus nii seest kui väljast, ruumide maht ja paiknemine teineteise suhtes. Erinevad tehnilised omadused - kui suured on aknad, milline on vannitoa sisseseade, kuidas on planeeritud köök, millist tehnikat sealt leida võib, kas objekti ilme on kulunud või värske? Kinnisvarafotod peavad olema ülevaatlikud ja vastama võimalikult paljudele kliendi küsimustele.

Teisalt peab kinnisvarafoto andma edasi ruumi õhustikku ja emotsiooni. Kuidas ma ennast selles ruumis tunneksin? Kas ma saaksin sellest kujundada endale mugava kodu või kontori? Kas objekt on hea planeeringuga? Milline on ümbritsev elukeskkond? Kinnisvaraga seotud otsused lähtuvad suures osas emotsioonidest, eriti kodu ostmise puhul.

Kinnisavara pildistamisel jagunevad fotograafid töömeetoditelt mitmesse koolkonda. Igaüks neist pildistab ruumide sisevaateid veidi erinevalt, püüdes lahendada õuevalguse ja sisevalguse erinevuse probleemi. Nimelt ei jää aknast nähtav vaade ja siseruumi vaade samaaegselt hästi fotole - kas on õuevaade normaalne ja tuba pime või tuba normaalse heledusega, aga aken vaid helendav valge ruut.

Kõige soodsamat teenust pakuvad need, kes pildistavad igast ruumist ühe tavalise kaadri ja töötlevad seda võimaluste piires paremaks. Nende kinnisvarafotodel jääb ruum enam-vähem normaalselt pildile, kuid ülevalgustatud aknast pole võimalik ümbrust näha.

Teise kategooriasse kuuluvad välguga pildistajad, kes tasakaalustavad ruumi valgustatust välklampide paigutamisega toa erinevatesse punktidesse. Tulemusena on akendest näha õuevaade, kuid ruumis puudub tavapärane valgus. Disainvalgustite efekt läheb sealjuures kaduma.

Kolmas pildistamisviis toetub sisevalgustite ja õuevalguse kombinatsioonile. Tulemus on loomulik ja tõepärane, kuid pildistamine ja fotode järeltöötlus võtab rohkem aega.

Neljandad fotograafid eelistavad pildistada ruumi ainult õuevalguses ja lülitavad valgustid sisse ainult neis ruumides, kus loomulik valgus puudub. Pildistamise protsess ja järeltöötlus võtab neilgi rohkem aega.

Minu töömeetod jääb kolmanda ja neljanda variandi vahele vastavalt ruumi iseloomule ja valgusoludele. Püüan jätta ruumist võimalikult tõetruu ja realistliku mulje.

Mis on kinnisvarafotode eesmärk?

Kinnisvarakuulutuse juurde lisatud fotod peavad viima tehingupooled kontaktini. Piltide eesmärk on eelkõige kliendi huvi äratada ja tähelepanu püüda. Kinnisvarafoto peab olema ilus ning pilkupüüdev, kuid samas objektiivne ja enam-vähem aus.

Miks "enam-vähem" aus? Päris ausat kinnisvarafotot pole olemas. Iga kaadrit pildistades teen mitmeid valikuid püüdes leida igas mõttes kõige paremat pildistamise viisi. Paratamatult jäävad mõned vähem atraktiivsed detailid selle tulemusel tähelepanuta.

Sisevaadete pildistamisel kasutan lainurkobjektiivi, mis haarab hästi ruumi kui tervikut, kuid loob mulje suuremast ruumist. Kogenud vaatajale pole see probleem, kuna sama tehnikat kasutavad kõik kinnisvarafotograafid.

Hea kinnisvarafoto näitab objekti helgemat poolt, kuid säilitab sealjuures reaalsustaju ja objektiivsuse. Liigselt ilustatud pilt võib tuua kliente, kes objekti vaatama tulles pettuvad ning lõpptulemus on negatiivne.

Millist kasu kinnisvarafotod toovad?

Ma ei tea teist valdkonda, kus investeerimine fotodesse oleks nii selge kasuteguriga. Piltide abil tõuseb märgatavalt tehinguni jõudmise kiirus ja väärtus. Heade kinnisvarafotode toel võib tehingu summa tõusta ligikaudu 5%.

Kust selline protsent pärineb? Olen arutlenud kümnete kinnisvarasektori spetsialistidega fotode mõjust tehingutele. Kõik neist on sellist suurusjärku realistlikuks pidanud. Loomulikult käib iga tehinguga kaasa oma lugu kümnete erinevate nüanssidega, kuid see ei vähenda kinnisvarafotode rolli protsessis.

Tuhandete pakkumiste seas saavad tähelepanu just pilkupüüdvate kinnisvarafotodega kuulutused. Hästi esitletud objektide vastu on märgatavalt suurem klientide huvi, neid soovitakse rohkem vaatama tulla. Rohkem huvilisi tähendab suuremat tõenäosust leida nende hulgast ostja.

Kvaliteetsed pildid laiendavad huviliste ringi. Ise kuulutusi uurides otsin ikka midagi väga konkreetset, just sellises suuruses korterit mingis kindlas piirkonnas. Sobivate valikute hulgas võib olla vaid mõni üksik objekt või pole ühtegi. Otsingukriteeriume tuleb paratamatult laiendada, vaadata kallimaid, suuremaid, väiksemaid ja kaugemaid pakkumisi. Esialgsest ideest loobumiseks peab olema hea põhjus, seega lähen esmalt tutvuma objektidega, mis minu kujutlusvõimet kõnetavad.

Kuidas kinnisvarafotosid kasutada?

Kuulutust üles pannes tutvu portaali nõuetega fotodele. Kui suured ja millises formaadis peaksid pildid olema?

Piltide kogus ühe objekti kohta võiks jääda alla 20. foto. Sellest fotode hulgast piisab isegi suure objekti põhiliste omaduste kirjeldamiseks. Liig suur piltide hulk tekitab infomüra või sisaldab korduseid, mis olulist lisainfot ei anna.

Avapildiks vali kõige pilkupüüdvam kinnisvarafoto, mis äratab vaatajas huvi rohkem teada saada. Tõenäoliselt on selleks foto elutoast, majade puhul on parim välisvaade.

Pikemalt müügis olevate objektide pilte tuleks vastavalt aastaajale uuendada. Lumised kinnisvarafotod sügisese kuulutuse juures tekitavad vaatajas kahtluseid ja küsimuse, et miks objekt on nii kaua müümata?

Hea pildikomplekt koosneb paarist hoone välisvaatest ja vähemalt ühest fotost iga ruumi kohta. Eraldi saab kinnisvarafotodel välja tuua mõne olulise detaili ning esitleda kujunduselemente. Peamine rõhk peaks siiski püsima üldmuljel. Ilus trepikoda, üldkasutatavad ruumid ja panipaik vajavad samuti tähelepanu. Väärtuslikumate objektide puhul on hea välja tuua ka ümbritsevat elukeskkonda ja linnaruumi.

Väga halvas seisus objektide puhul vajab tõsist kaalumist, mida üldse pildistada ja vaatajale näidata. Kindlalt lammutamisele mineva hoone sisevaated jäävad kuulutustele enamasti lisamata. Samuti piirduvad maaklerid eriliselt jubedate korterite puhul vaid maja üldvaadetega. Ka koledast ruumist võiksid pildid olemas olla, kuid neid on mõistlik edastada vaid kliendi vastava huvi korral.

Kuidas kinnisvarafotosid tellida?

Tutvu erinevate fotograafide töödega ja leia nende hulgast see, kelle tööd on kõige pilkupüüdvamad ja samas realistlikud. Liigne sära ja ülevoolavus kinnisvarafotodel pole enamasti lisaväärtuseks.

Kinnisvara pildistamisel mängivad ilm ja kellaaeg tähtsat rolli. Pilves ilmaga pildistamist püüan võimalusel vältida. Õhtu- või hommikupäikeses jäävad hoone välisvaated oluliselt paremini pildile.

Häid välispilte saan vaid maja päikesepoolsest küljest, kuna teine pool on samal ajal varjus. Enne pildistamist uurin objekti asendit maastikul ja leian parima pildistamise kellaaja arvestades päikese liikumist päeva jooksul. Eramaja puhul on otsustamise koht, kas pidada olulisemaks fassaadi või hoovi poole avanevat terrassi.

Ilm ja kellaaeg on olulised ka sisepiltide puhul. Millal ja kuidas paistab päike erinevatesse tubadesse? Aknast sisse paistev päike muudab ruumi elavamaks, kuid ei pruugi igale ruumile hästi mõjuda. Õige pildistamise aja leian kliendiga koostöös. Ajalised valikud on kinnisvarasektoris enamasti piiratud, mistõttu sobivat ilma või täpselt õige kellaaja planeerimine pole mõnikord teostatav.

Iga kasutuses olnud kinnisvara vajab enne pildistamist põhjalikku suurpuhastust. Tähelepanu tuleb pöörata kõigele alates läbipõlenud elektripirnidest kuni akende pesuni. Pildistamise ajaks tuleks objektilt eemalda kõik isiklikku laadi esemed - perepildid, hügieenitarbed, külmkapimagnetid, laste mänguasjad jne. Ruumid võiksid olla maksimaalselt puhtad ja võimalikult tühjad kõikvõimalikest asjadest ja juhuslikust mööblist, mis tehinguga kaasa ei tule. Praktikas tähendab see sageli asjade ühest toast teise tõstmist pildistamise ajal.

Maitseka sisekujundusega ruumi pole muidugi mõistlik mööblist tühjendada. Kodusust lisavad kõikvõimalikud toataimed ja lõikelilled, kui neid on mõõdukal hulgal, raamatud või puuviljavaagen sobivas kohas. Köögi tööpindadele võiks jääda ainult värske välimusega seadmed, mis sobivad köögi stiiliga. Eksklusiivsete objektide pildistamisel on asjakohane kasutada sisekujundaja abi. Puhas ja liigsetest asjadest vaba ruum annab ruumi vaataja kujutlusvõimele.

Hästi ettevalmistatud kinnisvara on lihtne pildistada. Fotograafina saan keskenduda ruumi põhilistele väärtustele ja tuua välja selle parimad omadused.

Tehtud tööd

Müügikorteri pildid, tellija: eraklient

Broneeri

  • Kirjuta info@olev.ee
  • Helista +372 5341 4678