Eelarve
Kas sinu ettevõttes on
olemas eelarve? No milline rumal küsimus, muidugi on. Aga
turunduseelarve? Seegi peaks olema rumal küsimus, kuid minu kogemus
näitab tihti vastupidist. Kohtan tihti ettevõtteid, kellel on olemas
eelarve turundusjuhi palgafondiks, kuid puudub eelarve
turundustegevusteks.
Olen oma töö
käigus näinud, kuidas turunduseelarve puudumine piirab ka visuaalset
identiteeti. Head fotod on sageli esimesed, mis jäävad tegemata. Ometi
on just need, mille kaudu ettevõte välja paistab ja usaldust loob.
Praegu,
kus on käsil uue eelarveaasta planeerimine, peaks ka järgmisele
turundusaastale ette vaatama. Ideaalses maailmas võiks turunduse osa
moodustada ettevõtte eelarvest teatud protsendi. Olenevalt ettevõtte
profiilist peaks turundusse minema kuni 10% käibest. Ka 1% on päris hea
tulemus ettevõttes, mis ei tegutse jaemüügi turul.
Turunduseelarve
puudumise põhjuseks võib olla uskumus, et "meie ettevõttes käib müük
otsekontaktide kaudu ja meil polegi turundust vaja". On küll
turundusjuht, aga tema ülesannete hulka kuuluvad vaid sellised
tegevused, mis ei nõua eraldi ressurssi. Kui midagi on tõesti vaja teha,
leiame siis selle jaoks vahendid töö käigus.
Aga
ettevõtte mainekujundus tööstusmaastikul, turundus värbamiseks, üldine
tuntuse ehitamine ja teised tegevused, mis pole vahetus seoses müügiga,
kuid toetavad seda väga tugevalt läbi kuvandiloome?
Ettevõttel
tuleks endalt küsida: "Mis muutust see tooks, kui teeksime turunduskava
aastaks ette, planeeriksime selleks vajalikud vahendid ja alustaksime
tööd uuel tasemel?" Võrreldes kõigi teiste kululiikidega on tegemist
vaid väikese osaga eelarvest, kuid selle toel saavutatav efekt võib olla
väga suur.
📸 Visuaalse poole pealt
võin kinnitada, et järjepidev ja läbimõeldud pildikeel on üks lihtsamaid
viise oma brändi nähtavamaks ja usaldusväärsemaks muuta.
Kuidas sina enda ettevõttes turundustegevusi eelarvesse planeerid?
Tekst: Olev Mihkelmaa
