Eelarve

10/23/2025

Kas sinu ettevõttes on olemas eelarve? No milline rumal küsimus, muidugi on. Aga turunduseelarve? Seegi peaks olema rumal küsimus, kuid minu kogemus näitab tihti vastupidist. Kohtan tihti ettevõtteid, kellel on olemas eelarve turundusjuhi palgafondiks, kuid puudub eelarve turundustegevusteks.

Olen oma töö käigus näinud, kuidas turunduseelarve puudumine piirab ka visuaalset identiteeti. Head fotod on sageli esimesed, mis jäävad tegemata. Ometi on just need, mille kaudu ettevõte välja paistab ja usaldust loob.

Praegu, kus on käsil uue eelarveaasta planeerimine, peaks ka järgmisele turundusaastale ette vaatama. Ideaalses maailmas võiks turunduse osa moodustada ettevõtte eelarvest teatud protsendi. Olenevalt ettevõtte profiilist peaks turundusse minema kuni 10% käibest. Ka 1% on päris hea tulemus ettevõttes, mis ei tegutse jaemüügi turul.

Turunduseelarve puudumise põhjuseks võib olla uskumus, et "meie ettevõttes käib müük otsekontaktide kaudu ja meil polegi turundust vaja". On küll turundusjuht, aga tema ülesannete hulka kuuluvad vaid sellised tegevused, mis ei nõua eraldi ressurssi. Kui midagi on tõesti vaja teha, leiame siis selle jaoks vahendid töö käigus.

Aga ettevõtte mainekujundus tööstusmaastikul, turundus värbamiseks, üldine tuntuse ehitamine ja teised tegevused, mis pole vahetus seoses müügiga, kuid toetavad seda väga tugevalt läbi kuvandiloome?

Ettevõttel tuleks endalt küsida: "Mis muutust see tooks, kui teeksime turunduskava aastaks ette, planeeriksime selleks vajalikud vahendid ja alustaksime tööd uuel tasemel?" Võrreldes kõigi teiste kululiikidega on tegemist vaid väikese osaga eelarvest, kuid selle toel saavutatav efekt võib olla väga suur.

📸 Visuaalse poole pealt võin kinnitada, et järjepidev ja läbimõeldud pildikeel on üks lihtsamaid viise oma brändi nähtavamaks ja usaldusväärsemaks muuta.

Kuidas sina enda ettevõttes turundustegevusi eelarvesse planeerid? 


Tekst: Olev Mihkelmaa