Turunduse tegevuskava
Kumb oli enne, kas eelarve või tegevuskava?
Turunduses oli kõigepealt hoopis eesmärk.
Pole head turundust ilma selge sihita, mille poole turundusosakond peab liikuma.
- Rohkem müüki.
- Rohkem tuntust.
- Parem maine.
- Ja lõpuks rohkem kasumit ettevõtte kontol.
Hea tegevuskava koosneb rutiinsetest tegevustest iga päeval, nädalal, kuul ja aastal.
Kord aastas toimuv kliendiüritus on samuti osa tegevuskavast, seda saab ette planeerida juba eelarve koostamise ajal.
Regulaarselt postitamine erinevates kanalites ja reklaamide loomine eeldab fotomaterjali.
Kord nädalas postitamiseks vajab ettevõte aastas 52 fotot.
Viis päeva nädalas postitamiseks vajab ettevõte aastas 260 fotot.
Mitme kanali puhul on materjali vajadus suurem, sest LinkedInis, Instagramis ja Facebookis töötavad erinevad visuaalid.
Kui turundajal on plaan kasutada aastas 100 fotot, tuleb planeerida nii tegevused kui eelarve 100 foto loomiseks.
Mida detailsem, seda parem.
Koostöös fotograafiga saab tööks vajaliku ressursi terveks aastaks ette planeerida.
Pildistada võib igakuiselt või paar korda aastas põhjalikumalt.
Kui planeerimise töö jääb tegemata, pole ka korralikku pildimaterjali kusagilt võtta.
Siis peab turundaja ise telefoniga mööda ettevõtet ringi jooksma.
See töötab küll story'de jaoks, kuid sisuliste sõnumite edastamiseks jääb sellest väheks.
Kas sul on järgmise aasta turunduse tegevuskava valmis?
Tekst: Olev Mihkelmaa
Loe veel:
